تاریخ : شنبه 16 دي 1402
کد 7149

تشویق صنایع و شرکت‌های اصفهان برای دستیابی به نشان سبز افزایش می‌یابد

طراحی مدل‌های سبز مدیریتی و عملیاتی برای کسب‌وکارها

همایش مدیریت سبز ویژه صنایع کوچک و متوسط اصفهان با حضور رئیس انجمن مدیریت سبز ایران در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، محمدرضا گل احمد، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: امروزه در سطح جهان با کمبود منابع و انرژی مواجهیم و ازاین‌رو همه کشورها در فکر استفاده بهینه و حداکثری از انرژی هستند. ما هم در کشور با همین مسئله روبرو هستیم و اگر از الان راهکاری برای کاهش و بهینه‌سازی مصرف انرژی ارائه نکنیم در آینده دچار مشکلات فراوانی می‌شویم. یکی از وظایف مهم اتاق‌های بازرگانی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این است که بتوانند اعضا و شرکت‌های مرتبط را آموزش دهند و به استفاده بهینه از انرژی و به‌کارگیری انرژی‌های پاک و سبز تشویق کنند.
 وی در ادامه افزود: در اتاق بازرگانی اصفهان به دنبال برنامه‌ریزی برای دستیابی به نشان سبز هستیم و نخستین همایش مرتبط با این موضوع را برگزار کردیم و هدف از این همایش‌ها این است که مدل‌های اجرایی در دنیا را به شرکت‌ها و جامعه معرفی کنیم تا بتوانند در فرایندهای ساخت‌وساز خانگی و صنعتی از فناوری‌ها و روش‌های نوین برای کاهش مصرف انرژی استفاده کنند. همچنین در حوزه مدیریت کسب‌وکارشان نیز بتوانند تصمیمات درستی در راستای کاهش مصرف انرژی بگیرند. در حال حاضر شرکت‌ها و کارخانه‌هایی در اصفهان وجود دارند که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در طول روز نیازی به انرژی برای گرمایش و روشنایی نداشته باشند. امیدواریم با بررسی بیشتر این مدل‌ها در جلسات آتی کمیسیون مسئولیت اجتماعی بتوانیم آنها را به‌صورت کاربردی و اجرایی درآوریم و به شهرداری، شورای شهر و شرکت شهرک‌های صنعتی جهت پیاده‌سازی و اجرا ارائه دهیم.
 در این همایش محمدحسن امامی، رئیس انجمن مدیریت سبز ایران و نایب‌رئیس جامعه جهانی مدیریت سبز درباره کاهش قیمت تمام شده محصول و خدمات با رویکرد سبز، روش‌شناسی کاهش آلودگی‌های محیط‌زیست، ارزیابی چرخه عمر محصول و خدمات، محاسبه ردپای کربن، هوش سبز، دانش مدیریت منابع انسانی ویژه مدیران غیر منابع انسانی و فرایند دریافت نشان محصول سبز برای حاضران سخنرانی کرد.
 
آلبوم تصاویر همایش مدیریت سبز ویژه صنایع کوچک و متوسط اصفهان