تاریخ : سه شنبه 7 آذر 1402
کد 7049

برگزاری آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی امید

 حضور نوجوانان در اتاق بازرگانی در راستای تحقق عدالت تجاری است

 آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی امید با حضور پرشور نوجوانان شرکت‌کننده در این دوره و مسئولان برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی  در این آیین اظهار کرد: امید چیزی است که برای آن نمی‌توان قیمت گذاشت، حضور کودکان و نوجوانان در اتاق بازرگانی در راستای تحقق عدالت تجاری است، در اتاق بازرگانی بین اعضا فاصله وجود ندارد و همه می‌توانند از خدمات بهره ببرند.
 وی با بیان اینکه عدالت تجاری برای شهر نیز مفید است، ادامه داد: بسیاری از تجار و فعالان اقتصادی و کارآفرینان بزرگ از مناطق کمتر برخوردار رشد کردند، بنابراین اگر می‌خواهیم کشورمان رشد کند باید به‌تمامی مناطق با دید یکسان و برابر نگاه کرد.
 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر مهاجرت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور ماست که بخشی از آن به دلیل سیاه‌نمایی‌هاست، باید توجه داشت مشکلاتی که کشور ما با آنها درگیر است در سایر کشورها نیز وجود دارد.
 وی گفت: ضروری است جمعی که در این رویداد آموزشی حضور داشتند در کنار یکدیگر بمانند و با هم در آینده رشد کنند، ما نیز با تمام قوت و قدرت در کنار دانش‌پذیران در سال‌های آینده خواهیم بود. در اتاق بازرگانی از سنین هفت سال به بالا موضوع ارائه آموزش و مشاوره انجام می‌شود تا نسل آینده از هم‌اکنون به فکر آینده اقتصادی خویش باشد.
 
 در ادامه، شهرام زارع، رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: در اتاق بازرگانی چهارمحال‌وبختیاری نیز آموزش کودکان و نوجوانان دنبال می‌شود و برنامه‌ریزی به این منظور شکل گرفته است. اتاق بازرگانی اصفهان حرکت ارزشمندی تحت عنوان رویداد امید را برگزار کرد که جای تقدیر دارد.
 وی ادامه داد: هیچ مرزی میان اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری نیست و این دو استان در کنار یکدیگر می‌توانند رشد کنند، امیدواریم با برنامه‌ریزی و گسترش تعاملات و تبادلات اقتصادی میان دو استان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد دو استان باشیم.
 رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دوره با مدیریت و برنامه‌ریزی، قدم‌های مثبت و خوبی در اتاق برای خدمت به اعضا برداشته‌اند که جای تقدیر دارد، ما نیز در اتاق شهرکرد تلاش می‌کنیم بتوانیم خدمات مناسبی به اعضای خود ارائه دهیم و  حضور در اتاق اصفهان و دیدار با مسئولان در راستای گسترش همین تعاملات است.
 
 در پایان، از نوجوانان شرکت‌کننده در این رویداد تجلیل شد. همچنین در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد، بازارچه امید برپا شد.
 شایان ذکر است، رویداد امید با محوریت امیدآفرینی در قشر نوجوان در کنار توانمندسازی در حوزه کارآفرینی برگزار شد، برگزاری تورگشت‌های صنعتی، تجربه نوردی با حضور کارآفرینان هم‌محله‌ای، آشنایی با مفاهیم خلاقیت، بازاریابی، کار تیمی و فروش و... تعدادی از سرفصل‌های این رویداد است. دانش‌پذیران این رویداد که سفیران امید نامیده می‌شوند، می‌توانند بازی‌های فکری، کتاب‌ها و مواردی که فکر می‌کنند در مسیر توسعه کارآفرینی تأثیرگذار است را با عنوان وقف و با نام خود به خانه کارآفرینی امید اهدا نمایند.
 در حاشیه مراسم اختتامیه، در کنار بازی‌های اهدایی نامه‌ای با عنوان وقف توسعه کارآفرینی به همراه برچسب وقف به سفیران امید اهدا شد. همچنین در این رویداد از طرح خانه امید رونمایی شد. تأسیس خانه کارآفرینی امید با همکاری نهادهای مختلف استانی با هدف جریان‌سازی در حوزه کارآفرینی از طریق مشارکت ساکنین منطقه انجام خواهد شد.
آلبوم تصاویر آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی امید