تاریخ : پنجشنبه 18 آبان 1402
کد 7007

در جلسه جوانان بازرگان اصفهان مطرح شد

تحلیل بازار و ارائه راهکارهای لجستیکی صادرات به روسیه

جلسه جوانان بازرگان اصفهان به‌منظور بررسی و تحلیل بازار صادراتی روسیه و ارائه راهکار به جوانان بازرگان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، در این جلسه فعالان اقتصادی به بیان تجربیات و راهکارهای خود در زمینه‌های حمل‌ونقل، لجستیک، انتقال ارزی و تحلیل بازار روسیه پرداختند.
محمدرضا گل احمد، رئیس شورای اتاق جوانان اصفهان و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، با اشاره به برگزاری منظم جلسات متمرکز شناخت بازار روسیه توسط این شورا گفت: در این جلسه در زمینه انتقال کالا و تحلیل کالاهای برتر صادراتی که تقاضای بالایی در روسیه دارند اطلاعات و آمارهایی ارائه شد. امیدواریم با این رویکردی که در پیش گرفته‌ایم بتوانیم برای صادرات متمرکز به روسیه اطلاعات جامعی را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهیم تا بازرگانانی که قصد صادرات کالا به روسیه را دارند اطلاعات موردنیاز را به‌صورت مدون در اختیار داشته باشند. البته در این جلسات به دعوت کارشناسان داخلی اکتفا نکرده‌ایم و تلاش داریم در هر جلسه با یک انجمن از روسیه به‌صورت وبینار در تماس باشیم تا بتوانیم شبکه ارتباطی را تقویت کنیم.
 
امید نقیه، مدیرعامل راد ترابر اسپادانا، نیز در ادامه این جلسه به ارائه توضیحات درمورد روش‌های مختلف ارسال کالا به روسیه پرداخت و گفت: در زمینه حمل‌ونقل زمینی بارهای غیر یخچالی خوشبختانه شرایط هم در استان و هم در کشور مطلوب است و اکنون به همه نقاط روسیه ارسال بار امکان‌پذیر است. اما در مورد حمل‌ونقل کالاهای یخچالی دچار مشکل هستیم و ظرفیت‌های موجود جوابگوی نیاز صنایع و شرکت‌ها نیست و می‌طلبد که این مشکل فراتر از شبکه حمل‌ونقلی کشور و در سطح یک مطالبه عمومی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. امروزه محصولات یخچالی به‌صورت غیرمستقیم و باواسطه به روسیه منتقل و در مرز تحویل شرکت‌های روسی می‌شود که این موضوع هم هزینه و هم ریسک صادرات را افزایش می‌دهد. در زمینه حمل‌ونقل دریایی نیز در حال حاضر صادرات به بنادر روسیه انجام می‌شود که این روش نیز باتوجه‌به عمق کم دریای خزر در بنادر، محدودیت‌هایی از لحاظ وزنی دارد. امن‌ترین روش حمل کالا استفاده از ناوگان ریلی است که برای تناژهای متوسط و زیاد مقرون‌به‌صرفه است؛ اما در این زمینه هم با محدودیت تعداد واگن روبرو هستیم که می‌توان با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ظرفیت‌های موجود را افزایش داد.
در ادامه این جلسه الناز پرویز، دبیر انجمن صادرکنندگان اصفهان، علی شریعت، مشاور کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات و همچنین ایمان قاضی عسگر، دبیر کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی اصفهان به بیان آمارها، تحلیل‌ها، تجارب و راهکارهای مرتبط با صادرات به روسیه پرداختند
 
آلبوم تصاویر جلسه جوانان بازرگان