تاریخ : جمعه 5 آبان 1402
کد 6963

پارلمان بخش خصوصی به توسعه صادرات در صنعت سنگ نگاه ویژه دارد

استفاده از هوش مصنوعی لازمه توسعه بازار صنعت سنگ

اولین گردهمایی دانش آموختگان دوره مدیریت اجرایی فروش و بازاریابی صنعت سنگ ساختمانی برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، احمد کریمی، نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اظهار کرد: در زمینه هوش مصنوعی در ابتدای مسیر هستیم، امروز صنعت سنگ می‌تواند بیشتر پیشرفت کند و جلو برود، از نظر تکنولوژی معادن از کشورهای پیشرفته عقب هستیم اما در نیروی انسانی توانمند جز بهترین‌ها هستیم.
وی ادامه داد: نیاز است فعالان اقتصادی اطلاعات خود را در زمینه هوش مصنوعی افزایش دهند،  باید از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بهره برد، امروز ضروری است اطلاعات مفیدی از محصولات با استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزارهای مختلف در اختیار مشتریان قرار گیرد و اولویت‌ها و سلایق مشتریان شناسایی شود.
 
حسام‌الدین فرهادی نسب، نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی نیز عنوان کرد: دوره آموزشی بسیار خوبی برای علاقمندان برگزار شد و به طور قطع برگزاری این دوره‌ها ادامه‌دار خواهد بود، این دوره‌ها می‌تواند به افزایش دانش فعالان بخش معدن و صنایع معدنی نیز کمک کند و مسیر را برای حضور محصولات تولید ایران در بازارهای خارجی نیز هموارتر کند.
 
سیامک حاج سید جوادی، مشاور کمیسیون معدن و صنایع معدنی نیز اظهار کرد: امروز هوش مصنوعی با سرعت زیاد رشد می‌کند و در صورتی که فعالان اقتصادی و تجار به این بخش توجه نداشته باشند از علم روز و موفقیت در بازارها باز می‌مانیم.
وی ادامه داد: دوره مدیریت اجرایی فروش و بازاریابی صنعت سنگ ساختمانی با حضور علاقمندان به صورت هدفمند برگزار شد و امیدواریم برگزاری چنین دوره‌هایی ادامه‌دار باشد، در شرایط کنونی اگر بازرگان باهوش باشد، می‌تواند از مشکلات نیز بهره ببرد، نیاز است فعالان اقتصادی نسبت به ارتقا دانش خود در بخش صادرات اقدام کنند، معدن‌داران باید به برخی فنون حضور در بازارهای داخلی و خارجی آگاه باشند و فعالیت کنند.
 
زیبا یزدانی، مشاور آموزشی دوره مدیریت اجرایی فروش و بازاریابی صنعت سنگ ساختمانی نیز اظهار کرد: علاقمندان با شور و اشتیاق در دوره آموزشی برگزار شده شرکت داشتند و از حضور اساتید خوبی بهره بردند، نقاط قوت و ضعف را بررسی کنید، نقاط قوت را تقویت و ضعف‌ها را کاهش دهید.
 
مهدی حمصیان، استاد دانشگاه و متخصص هوش مصنوعی نیز گفت: هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف می‌تواند ورود کند، کشور ما رتبه ۸ دنیا در حوزه هوش مصنوعی در بخش مقالات را به خود اختصاص داده است، تاثیر هوش مصنوعی بر تجارت شامل افرایش سرنخ‌های فروش، ارتباط بهتر با مشتریان و مخاطب، وقت بیشتر برای فروش، کاهش هزینه، تحلیل‌های دقيق‌تر، پیش‌بینی فروش و... است.
وی ادامه داد: شخصی‌سازی تبلیغات متناسب با رفتار پیشین کاربران و تحلیل احساسات مشتریان در رابطه با تبلیغات از اولویت‌های استفاده از هوش مصنوعی است، ایجاد ارتباطات اجتماعی یکی از موارد کاربرد هوش مصنوعی است، امروز از هوش مصنوعی در معادن و صنایع مرتبط با آن نیز می‌توان بهره گرفت، باید تدوین سند جامع صنعت سنگ را در دستور کار داشت و برای معرفی محصولات از فرصت فضای مجازی و امکانات مختلف موجود بهره برد.
 
 
آلبوم تصاویر اولین گردهمایی دانش آموختگان دوره مدیریت اجرایی فروش و بازاریابی صنعت سنگ ساختمانی