تاریخ : چهارشنبه 3 آبان 1402
کد 6954

با تقدیر از برگزیدگان دوره بازرگان کوچک

جشن بزرگ بازرگان کوچک برگزار شد

جشن بزرگ بازرگان کوچک در سالن همایش اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، نادره راست‌قلم، سرپرست مرکز توسعه سرمایه انسانی در ابتدای این همایش گفت: دوره بازرگان کوچک در ابتدا با 150 دانش‌پژوه کار خود را آغاز کرد. در این دوره برای آشنایی کودکان با شرایط محیط کسب‌وکار بازدیدهایی از صنایع و مشاغل انجام شد که از جمله آنها می‌توان به بازدید از صنایع‌دستی آقاجانی و گلخانه ناردین اشاره کرد. همچنین برای آشنایی شرکت‌کنندگان در این دوره با مدیریت منابع بازدیدی نیز از مجموعه هایپرمی اصفهان انجام شد.
وی در ادامه افزود: در این دوره 9 سرفصل آموزشی کارآفرینی به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد. همچنین در پایان این دوره کارنامه آموزشی در اختیار دانش‌پژوهان قرار گرفت. دوره بازرگان کوچک به مدت 10 سال است که در اتاق بازرگانی اصفهان ویژه کودکان در حال برگزاری و هدف از آن رشد و توسعه استعدادهای کودکان و آمادگی آنها برای جذب در بازار کار است. در این دوره برای نخستین‌بار از یک تیم مشاوره متخصص در کنار مربیان برای آموزش بهتر به کودکان استفاده شد که نتیجه بسیار رضایت‌بخش و مشهود بود. قصد داریم در طول سال تحصیلی نیز دوره بازرگان کوچک پلاس را نیز برگزار کنیم.
 
محمدرضا گل احمد، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ادامه مراسم گفت: امروزه شاهد هستیم که در برخی از کشورهای پیشرفته، آموزش کارآفرینی از سنین پایین برای کودکان انجام می‌شود. به‌عنوان نمونه در این کشورها از سن 10 سالگی به کودکان دوره‌های آموزش بورس تدریس می‌شود. اگر می‌خواهیم در آینده به کشوری توسعه‌یافته تبدیل شویم باید بر اساس روش‌های آموزشی نوین پیش رویم. باید به کودکان رؤیاپردازی را آموزش دهیم چرا که همین کودکان در سال‌های آینده می‌توانند به ایده‌پردازان، مخترعان و کارآفرینان بزرگ تبدیل شوند و تک‌تک آنها در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور نقش داشته باشند.
 
مژگان ایزدی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: توصیه من به شما کودکان آینده‌ساز کشور این است که به دنبال علاقه‌های خود بگردید تا از اکنون بدانید در آینده دوست دارید به چه کاری مشغول شوید. در نظر داشته باشید که با راه‌اندازی یک کسب‌وکار نه‌تنها می‌توانید برای خود درآمد داشته باشید بلکه می‌توانید با اشتغال‌زایی برای دیگران زمینه کسب درآمد آنها را هم فراهم کنید.
وی خطاب به والدین کودکان اظهار داشت: از پدرها و مادرها خواهش می‌کنم هنگامی که برای خرید می‌روید کودکان خود را هم به همراه ببرید و آنها را در فرایند خرید مشارکت دهید. به آنها درباره محصولات و ویژگی‌های آنها توضیح دهید تا کودکان با فرایند تولید محصولات آشنا شوند.
 در پایان از عوامل برنامه و کودکان حاضر در این طرح تجلیل به عمل آمد و در نمایشگاهی، کودکان به فروش محصولات خود پرداختند.  
 
 
آلبوم تصاویر جشن بزرگ بازرگان کوچک