تاریخ : دوشنبه 27 شهريور 1402
کد 6860

در دیدار مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان با اعضا انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی مطرح شد

لزوم رفع عملکرد جزیره‌ای در حوزه گردشگری

در دیدار مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان با اعضا انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی استان بر لزوم توسعه صنعت گردشگری با نگاه ویژه مسئولان تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مژگان ایزدی، رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق در این دیدار بیان کرد: امروزه یکی از مشکلات صنعت گردشگری جزیره‌ای عمل کردن در این حوزه است و باید این نگاه از صنعت برداشته شود.
وی ادامه داد: برای توسعه صادرات صنایع‌دستی توافقاتی با دستگاه‌های دولتی انجام گرفته است که در همایش‌های سال‌های بعد میزهای صنایع‌دستی در همایش‌ها راه‌اندازی شود و ظرفیت‌های این صنعت برای مدعوین معرفی شود.
رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان ظرفیتهای بسیار خوبی در بخش توسعه صادرات صنایع دستی دارد و لازم است در این زمینه با نگاه دقیق و علمی و با مشارکت تمامی دستگاههای مرتبط برنامهریزی لازم شکل گیرد تا از این ظرفیت بهرهبرداری لازم صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، صنعت گردشگری موتور محرک اقتصادی محسوب میشود و ما نیز در ایران میتوانیم از این ظرفیت به خوبی بهره ببریم به شرط آنکه زیرساختهای لازم به این منظور آماده شود و برنامهریزیهای کوتاه و بلندمدت در این زمینه شکل گیرد.
ایزدی در پایان با ابراز امیدواری برای توسعه ظرفیت گردشگری به ویژه در استان اصفهان عنوان کرد: اتاق بازرگانی اصفهان نگاه ویژه‌ای به موضوع گردشگری و صنایع دستی دارد و در این زمینه کمیسیونی به صورت تخصصی موارد مرتبط با این مقوله را پیگیری می‌کند و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک به جایگاه‌های مناسبی در این بخش دست یابیم.
 
امیر کشانی نیز بر لزوم انجام طرح‌های پژوهشی در حوزه صنایع‌دستی برای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش تأکید کرد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با اعضا انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی استان در خصوص راهکارهای توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی گفت: برای توسعه صادرات باید طرح‌های پژوهشی توسط متخصصان انجام گیرد تا زمینه شناسایی فرصت‌های صادرات و جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.
وی ادامه داد: پژوهش‌ها انجام گرفته باید به صورت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی باشد و توانایی رفع مشکلات این بخش را داشته باشد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان، همچنین بر ارتباط اعضا با شورای جهانی صنایع‌دستی تأکید کرد و ادامه داد: برای این کار باید افراد متخصص و کاربلد تحقیقات لازم را انجام دهند تا زمینه ارتباط با شورا فراهم شود.
کشانی ادامه داد: اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی باید افرادی را به‌عنوان مسئولان آموزش مشخص نمایند تا این حوزه تقویت شود. همچنین در این زمینه اتاق بازرگانی از آن‌ها حمایت مادی و معنوی خواهد کرد. انجمن صنایع‌دستی باید خبرگان و نخبگان فعال در حوزه صنایع‌دستی را شناسایی کرده و از آن‌ها در زمینه آموزش بهره گیرند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص لزوم ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات گفت: اهمیت صادرات صنایع‌دستی از صادرات دیگر محصولات کمتر نیست، زیرا هویت استان صادر می‌شود و به همین خاطر باید شرکت‌های مدیریت صادرات تشکیل شود و مدیریت آن به دست افراد متخصص باشد.
 
محمد ناطق پور، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی استان اصفهان نیز بیان کرد: در حال حاضر یکی از راهکارهای توسعه صنعت صنایع‌دستی توجه به موضوع صادرات است و از هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان انتظار داریم تا در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی ادامه داد: باید یک کنسرسیوم در حوزه صادرات شکل گیرد و به همین جهت نیاز است اتاق بازرگانی حمایت‌های لازم را از این انجمن انجام دهد.
در ادامه این جلسه نیز سایر اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی به بیان پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.
 
آلبوم تصاویر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی