تاریخ : يکشنبه 22 مرداد 1402
کد 6763

در چهارمین دوره آموزشی رویداد صنعتیار در اتاق بازرگانی اصفهان تشریح شد؛

اصول ده‌گانه کسب‌و‌کار شرافتمندانه

در چهارمین دوره آموزشی رویداد صنعتیار با موضوع شرافت در کسب‌و‌کار در اتاق بازرگانی اصفهان، اصول ده‌گانه کسب‌و‌کار شرافتمندانه تشریح و پذیرش این اصول جهانی فارغ از معیارهای اخلاقی و پذیرش قلبی، ابزاری مدرن و موثر برای توسعه پایدار در حوزه‌های اقتصادی و کسب‌و‌کار عنوان شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، محمد گوهریان فعال اقتصادی و مدرس دانشگاه در این رویداد با اشاره به توافق جهانی درباره 10 اصل کسب‌و‌کار شرافتمندانه که از سوی سازمان جهانی کسب‌و‌کار شرافتمندانه اعلام شده، اظهار داشت: شرکت‌های متمایز، شرکت‌هایی هستند که کسب‌وکار آنها شرافتمندانه باشد.
به گفته وی، فرصت‌آفرینی برای کسب‌وکارهای محلی با سودآوری اندک، شفافیت حرفه‌ای، فنی و مالی و جوابگویی به جامعه، تمرین تجارت منصفانه، پرداخت‌های منصفانه، اطمینان از عدم استفاده از نیروی کار کودک یا کار اجباری، اطمینان از عدم تبعیض جنسیتی، اطمینان از شرایط کاری خوب، توجه به ظرفیت‌های سازمان، ترویج اصول تجارت اخلاقی و احترام به محیط زیست این اصول ده‌گانه هستند.
گوهریان ادامه داد: شرافت اقتضا می‌کند به‌جای بنگاه‌های بزرگ با کسب‌وکارهای کوچک کار کنیم و سازمان‌های شریف برای کار کردن با کسب‌وکارهای کوچک برنامه دارند و موفق‌ترین اقدامات در راستای کاهش فقر در دنیا از این طریق رقم خورده است. از طرفی، این اصول هم به نظریات اقتصاد کلاسیک افرادی مانند آدام اسمیت و هم به مبانی اخلاقی، دینی و اسلامی نزدیک است.
 
آلبوم تصاویر چهارمین دوره آموزشی رویداد صنعتیار