تاریخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401
کد 5473

در مجمع عمومی سالیانه انجمن انبوه‌سازان استان در اتاق بازرگانی اصفهان تشریح شد؛

اجزا و ارکان مدیریت راهبردی در صنعت ساخت‌وساز

مجمع عمومی سالیانه انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار و اجزا و ارکان مدیریت راهبردی در صنعت ساخت‌وساز تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در ابتدای این مجمع جواد تاجمیر ریاحی عضو هیئت علمی دانشگاه در ارائه‌ای با عنوان «دکترین ساخت‌وساز و تحولی شگرف» اظهار داشت: رصد کردن تغییرات پرشتابی که پیرامون ما رخ می‌دهد یکی از شروط موفقیت و پیشرفت مستمر در کسب‌وکار بوده و اگرچه این رصد لازم است، اما کافی نیست.
وی با تأکید بر لزوم داشتن آمادگی برای مواجهه با این تغییرات افزود: گام بعدی به‌کارگیری بستر مناسب برای رشد و توسعه مستمر است. باید عادت به توسعه را در خود نهادینه کنیم که به‌معنای افزایش دانش، مهارت و انگیزش است؛ در این صورت شاهد رشد بهره‌وری خواهیم بود که ترکیبی از اثربخشی و کارایی است، یعنی کار درست با روش درست انجام گیرد و در غیر این‌صورت اتلاف منابع اتفاق می‌افتد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: در برخی کسب‌وکارها تخصص‌های گسترده‌ای نقش‌آفرینی می‌کنند و باید یکپارچگی وجود داشته باشد تا هدف موردنظر محقق شود. در واقع یکپارچگی، جامعیت، شایستگی، ژرف‌نگری، آینده‌نگری و هم‌افزایی الزامات افزایش بهره‌وری در کسب‌وکارهای گسترده است. در مجموع نیاز به مدیریت راهبردی داریم تا تمام تخصص‌ها در کنار هم نقش‌آفرینی کنند و به بهره‌وری برسیم.
تاجمیر ریاحی علومی چون فنی و مهندسی، روانشناسی رنگ‌ها، جامعه‌شناسی، کسب‌وکار، اقتصاد مهندسی، فرهنگ، اقلیم، منابع انسانی، مدیریت ریسک، صنعت بیمه و حقوق و تجارت را از جمله اجزا و ارکان مدیریت راهبردی در صنعت ساخت‌وساز دانست و بیان کرد: شایستگی مدیران پروژه در این صنعت باید مورد توجه قرار گیرد و افراد فعال در هر پروژه باید ارزیابی و صلاحیت‌سنجی شوند. در این زمینه به فعالان اقتصادی پیشنهاد شد در دوره‌های آموزشی تخصصی مرتبط شرکت کنند.
مصطفی وعیدی، عضو شورای هماهنگی بخش خصوصی با دولت در اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ارائه‌ای با عنوان «مدل آسایش در ساخت‌وساز با ایجاد ساختار یک خانه، یک برند» گفت: تبدیل عنوان ساختمان به مسکن یکی از دغدغه‌های ما است چون مسکن محل آسایش و آرامش است و گام نخست برای تحقق این آرامش شناخت انسان و مصرف‌کننده‌ای است که برای او مسکن می‌سازیم.
وی ادامه داد: طراحان باید بیاموزند ساختمان را چطور طراحی کنند تا موجب آسایش انسان‌ شود و المان‌های هر ساختمان با آسایش منافاتی نداشته باشد و این امر در بناهای قدیمی به‌خوبی رعایت می‌شد. در این راستا اقدام به طراحی مدل آسایش در ساخت‌وساز کردیم.
وعیدی با اشاره به اتلاف شدید انرژی در ساختمان‌‌ها تصریح کرد: افزایش بهره‌وری انرژی در ساختمان‌ها نوعی مسئولیت اجتماعی برای انبوه‌سازان و فعالان این عرصه است. پس از اجرای طرح نهضت ملی مسکن، انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان باید همت کند مبحث 19 در ساخت‌وساز به‌طور کامل عملیاتی شود.
در ادامه این مجمع، گزارش عملکرد هیئت‌مدیره، گزارش صورت‌های مالی (ترازنامه مالی) و گزارش بازرس قانونی انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان قرائت و با اکثریت آرا تصویب و مبلغ حق ورودی، حق عضویت سالیانه و روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های این انجمن تعیین شد.
همچنین از برند جدید این انجمن رونمایی و از تعدادی از پیشکسوتان عرصه انبوه‌سازی مسکن و ساختمان اصفهان تقدیر به عمل آمد.

 
آلبوم تصاویر مجمع عمومی سالیانه انجمن انبوه‌سازان استان در اتاق بازرگانی اصفهان