تاریخ : يکشنبه 11 ارديبهشت 1401
کد 5145

حمایت اتاق بازرگانی اصفهان از مستند «شرافت یک بنگاه نیست»

جلسه اکران خصوصی مستند «شرافت یک بنگاه نیست» به عنوان اولین بنگاه تولیدی اصفهان پس از دوران مشروطه و زندگینامه مرحوم محمد حسین کازرونی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی در این جلسه که با حضور مدیرکل، قائم مقام، معاون سیما و مدیر تولید صدا و سیمای مرکز اصفهان به همراه کارگردان و تهیه کننده این اثر و همچنین رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، بر ضرورت تهیه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی فاخر که متجلی خدمات و تلاش‌های کارآفرینان و صنعتگران برجسته استان باشد تاکید کرد.
 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه طرح تهیه مستند «بنگاه شرافت» از سال گذشته توسط صدا و سیمای مرکز اصفهان پیشنهاد و با استقبال هیات نمایندگان اتاق روبرو شد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان از تهیه آثار فاخر برای شناساندن تجار و فعالان اقتصادی به مردم  و همچنین توسعه فرهنگ تولید و کارآفرینی در استان و کشور استقبال کرده و از اینگونه آثار حمایت خواهد کرد.
وی برنامه «رهیافت» را نمونه موفقی از این نوع همکاری‌های مشترک دانست.
در ادامه بهرام عبدالحسینی مدیرکل صدا وسیمای مرکز اصفهان گفت: این مستند با هدف معرفی مرحوم کازرونی و تجار فعال اصفهانی اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی در بنگاه شرافت و ریشه یابی مشکل تولید و واحدهای تولیدی فعلی با واکاوی مشکلات تولید و اقتصاد موجود در دوره قاجاریه با استفاده از اسناد، عکس‌ها و تصاویر قدیمی و بازسازی نمایشی آنها تهیه شده است.
 وی تهیه این آثار و پخش آن در شبکه‌های سراسری کشور را در ماندگاری این مفاخر در اذهان عمومی تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: صدا و سیمای اصفهان تهیه مستندهایی از کارآفرینان عصر حاضر را نیز در دستور کار خود قرار داده است که به منظور  تهیه آثار فاخر در این حوزه نیازمند مشارکت و حمایت  بخش خصوصی است.
عبدالحسینی ضمن تشکر از همراهی و تعامل اتاق بازرگانی اصفهان فرهنگ‌سازی، تشویق به تولید داخل و استفاده از کالاهای داخلی و تبیین نقش قوانین دست و پاگیر دستگاه‌های اجرایی در ادامه حیات بنگاه‌های تولیدی را از دیگر اهداف ساخت این مستند بیان کرد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان از عزم جدی این مرکز برای کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و افزایش تولیدات داخلی خبر داد.
همچنین اصغر آذربایجانی قائم مقام صدا و سیمای مرکز اصفهان ضمن بیان اهمیت نقش رسانه در ماندگار کردن مفاخر کشور در اذهان عمومی گفت: کمک به روایت زندگی مفاخری که به عنوان الگو می‌توانند مسیر زندگی آینده نسل جوان را مشخص کنند، یک مسئولیت اجتماعی بوده و صدا و سیمای مرکز اصفهان برای روایت درست و دقیق زندگی این مفاخر، نیازمند یاری بخش خصوصی است.
در ادامه این جلسه اعضاء هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت تعریف پروژه‌های مشترک اتاق بازرگانی و صدا و سیمای مرکز اصفهان و تشکیل کارگروه مشترکی برای برنامه ریزی محتوای این آثار تاکید کردند.
تاکید بر ضرورت ساخت مستندهایی در راستای تبیین زندگی و تلاش‌های فعالان اقتصادی و تاثیر این امر در تشویق فعالان اقتصادی به حوزه مسئولیت اجتماعی و امیدآفرینی میان جامعه و تبدیل این نوع فعالیت‌ها به یک ارزش، تهیه سریال‌هایی در زمینه مفاخر اقتصادی اصفهان با هدف تبیین مفهوم صحیح کار، کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی برای عموم، ساخت برنامه‌های رادیویی در جهت فرهنگسازی درست مفهوم کار، کارآفرین و سرمایه گذار، ایجاد کارگروه مشترک برای کمک به حفظ سرمایه‌های اجتماعی شهر، ساده سازی مفاهیم برای درک عموم و فرهنگ‌سازی در زمینه پیش نیازهای توسعه کشور از دیگر پیشنهادات اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بود.

 
آلبوم تصاویر حمایت اتاق بازرگانی اصفهان از مستند «شرافت یک بنگاه نیست»