تاریخ : چهارشنبه 20 آبان 1394
کد 450

کمیته های کمیسیون تجارت ،خدمات و ارتباطات اتاق اصفهان

در جلسات کمیته های کمیسیون تجارت ،خدمات و ارتباطات اتاق اصفهان مطرح گردید
پرداخت نقدی مالیات بر ارزش افزوده واردات کالا چالش واردکنندگان
 
دومین جلسه کمیته امور گمرکی ذیل کمیسیون تجارت، خدمات وارتباطات در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تشکیل شد.
«مشکلانی» عضو کمیته امور گمرکی اتاق اصفهان گفت: پرداخت نقدی مالیات بر ارزش افزوده واردات کالا ، مشکل جدی برای نقدینگی واردکنندگان ایجاد کرده است. وی افزود: گمرکات به عنوان تسهیل مالی برای فعالان اقتصادی ،در مقابل نگهداری 60 درصد از یک محموله کالای وارداتی، 40 درصد آن را بدون اخذ وثیقه مضاعف حقوق ورودی به نفع وارد کننده، آزاد می کنند و اخذ حقوق ورودی کل محموله را موکول به ترخیص کل محموله می کنند.وی اضافه کرد:گمرک در موضوع 9 درصدمالیات بر ارزش افزوده، 40درصد از محموله های موصوف را به صورت نقدی و همزمان با خروج کالا از گمرک دریافت می نمایند.وی تصریح کرد: از آنجا که حقوق گمرک و مالیات بر ارزش افزوده کالای وارداتی یکسان است و با توجه به مأخذ حقوقی گمرکی کالاهای صنعتی که غالبا کمتر از 10 درصد است لذا باید پس از هماهنگی با با سازمان امور مالیاتی در جهت تفویض اختیار به گمرکات پیگیری شود.

«مهدی مسائلي» عضو هيات مديره سنديكاي برق استان اصفهان با بیان برخي از مسايل و مشكلات صنعت برق در ترخیص از كمرگ پیشنهاد کرد :تشکیل گمرکات تخصصی برای جلوگیری از رقابت های ناسالم در حوزه واردات را مطرح کردند به خصوص اینکه ترخیص کالا به طور عمده از سوی حق العمل کاران انجام می شود تا شرکت ها.

 «کاظمی»رییس کمیته در این جلسه گفت: برای ترخیص کارهای متاسفانه هیچ گونه نظارتی نیست و باید یک سیستم نظارتی دقیق برکار آنها تعریف شود.

 
در کمیته برند تجاری اتاق اصفهان مطرح شد: برگزاری کارگاه آموزشی برندسازی برای اعضای اتاق/همایش معرفی برندهای برتر اصفهان 
 
سومین جلسه کمیته برند تجاری ذیل کمیسیون تجارت،خدمات وارتباطات در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تشکیل شد.«مهدی خوروش» رییس کمیته برند ،پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع برندسازی، رفتار مصرف کننده، تبلیغات و مشاوره برای اعضای اتاق شد و گفت: آموزش مدیریت تبلیغات و روانشناسی تبلیغات می تواند فعالان اقتصادی را در معرفی محصولاتشان در بازارهای داخلی و خارجی کمک کند.

«فرهاد جان قربان»دبیر کمیسیون تجارت اتاق در این جلسه خواستار آسیب شناسی كنفرانس صد برند مطرح ايران شد و گفت: استان اصفهان ظرفیت معرفی برندهاي اول طبق استاندارهای جهانی را دارد .

«انصاري» عضو کمیته برند کمیسیون در این جلسه گفت: آموزش مباحث برند بايستي بصورت کارگاهی و کاربردی باشد .
 
خط مشی حمل و نقل استان اصفهان مشخص نیست 
 
مسوول کمیته حمل و نقل کمیسیون تجارت در دومین جلسه این کمیته گفت:خط مشی حمل و نقل استان اصفهان در بخش های جاده ای ،ریلی و هوایی مشخص نیست .
«عبدالرسول باقری» تصریح کرد:در گام نخست با همکاری بخش دولتی و خصوصی و انجمن های صنفی حمل و نقل باید چشم انداز حمل و نقل استان را روشن کنیم .

«فرهاد جان قربان» دبیر کمیسیون در این جلسه گفت: از اهداف این کمیته بررسی چالشها، مشکلات و کمبودهایی که در رابطه با حمل و نقل و تجارت و حل مشکلات در حد استانی و در صورت لزوم در سطح کشور است .
وی افزود:پیشنهاد برای تشکیل دو کارگروه حمل و نقل کالا داخلی و بین المللی و کارگروه مسافری داخلی و بین المللی که در هر دو کارگروه به موضوعات هوایی، ریلی، جاده¬ای و آبی با دیدگاه به توسعه این صنعت و کمک به رشد و تسهیل بازرگانی داخلی و خارجی استان و ملی. بدیهی است با انتقال مشکلات و کمبودها در این دو کارگروه و پیشنهاد و راهکار رفع آنها به کمیته ارجاع و جهت پیگیری در کمیسیون تجارت ارایه می¬گردد.

«محمد میرانی» نایب رییس کمیته حمل و نقل اتاق اصفهان در این جلسه گفت: بندر خشک و کارگو ترمینال به عنوان دو پروژه بزرگ حمل و نقل استان شناخته می شود.وی خواستار تغییر نام کارگو ترمینال اصفهان به کارگو سنتر اصفهان شد و گفت: به دلیل ترکیب شدن حمل و نقل ریلی ،جاده ای و هوایی در فرودگاه اصفهان می تواند به عنوان مرکز حمل و نقل استان و کشور شناخته شود

 «مظفر محمدیان» دیگر عضو کمیته در این جلسه گفت: بندر خشک با مدیریت بخش دولتی و بدون دخالت سیاسی، سریعتر و موثرتر انجام می شود .

«محمدرضا نیلفروشان»عضو این کمیته خواستار واردات خودروهای باربری زیر نظر کانون حمل و نقل به منظور کنترل و جلوگیری از ورود خودروهای بی کیفیت مانند هوو شد و گفت: خودروهای باربری باید از نظر استاندارد و امنیت مورد تایید باشند تا خطر جانی و مالی در بر نداشته باشد.

«فرزاد تابش» دیگر عضو کمیته در این جلسه خواستار توجه به توسعه حمل و نقل ریلی در استان اصفهان شد و گفت:این نوع حمل و نقل می تواند هزینه انتقال بار را به حداقل برساند.
 
تشکیل کارگروهای بازارهای صادراتی ،آموزش و بانک اطلاعاتی در کمیته صادرات

«حمیدرضا مومنی»رییس کمیته صادراتی کمیسیون تجارت اتاق اصفهان از تشکیل کارگروه های بازارهای صادراتی، آموزش، بانک اطلاعاتی ذیل کمیته خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت های اطلاعاتی استان در بخش دولتی و خصوصی و گردآوری و تفکیک این اطلاعات می تواند به توسعه صادرات استان کمک کند .
وی با اشاره به مسایل و مشکلات تولید کنندگان قطعات خودرو استان اصفهان گفت: توجه به بازارهای صادراتی می تواند بخشی از مشکلات این بخش را برطرف کند.
 
تشکیل 5 کارگروه تخصصی ذیل کمیته فناوری اطلاعات
 
دومین جلسه کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ذیل کمیسیون تجارت ، خدمات و ارتباطات با حضور روسای کارگروهها تشکیل گردید.
«مجید کرباسچی» رییس این کمیته در این جلسه گفت:کارگروه های توسعه ICT ، تجارت الکترونیک،فناوری اطلاعات، واردات ICT و ارتباطات و صادرات نرم افزار تشکیل شده است .

«مسعود نژاد ستاری» مسوول کارگروه توسعه ICT کمیته در مورد هدف و حوزه وظایف این کارگروه مطالبی را عنوان داشت و گفت:وظیفه اصلی این کارگروه برنامه ریزی است .

«نصیرالدین ضوئی» مسوول کارگروه تجارت الکترونیک کمیته ضمن بیان وظایف این کارگروه گفت:در آینده بتوان مطابق با استاندارد های سازمان WTO کرد و در این حوزه از BEST PRACTICE نیز استفاده نمود .

«اردوان غفاری»دیگر عضو کمیته در این جلسه گفت:شناسایی و طرح ریزی و اعلام نیاز دوره های آموزشی جزو وظایف این کمیته می باشد ولی اجرای دوره های آموزشی در حوزه وظایف کمیسیون آموزش است .

«یراقی»دیگر عضو کمیته، ضمن معرفی بنیاد ملی نخبگان نسبت به توصیف امور این بنیاد و برنامه های آتی توضیحاتی ارایه کرد .
 
نقش واردات در تولید و صادرات فراموش شود
 
دومین جلسه کمیته مدیریت واردات و بازرگانی ذیل کمیسیون تجارت، خدمات وارتباطات در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن کشاورزی اصفهان تشکیل شد.«عبدالحمید چناری» رییس کمیته در این جلسه خواستار توجه به مسایل و مشکلات واردکنندگان شد و گفت:نباید نقش مهم واردات در تولید و صادرات فراموش شود.

« حمیدرضا مومنی»عضو این کمیته در این جلسه گفت: عوامل موثر در صادرات و واردات شامل روابط موثر برون مرزی و نقش آن در امر واردات ، بررسی مفاهیم نسبی بر اساس شرایط کشور ، چگونگی و نقش مدیریت کلان اقتصادی است .

«ایرج کاظمی»عضو دیگر کمیته در این جلسه بر اهمیت مزیت سنجی در امر واردات استان اصفهان تاکید کرد.

«سید اکبر منتظرین» خواستار توجه کمیته به کلید واژه های بررسی روشهای غیرمرســـوم وارداتی، بررســـی تعرفه های وارداتی،مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بررسی شبکه توزیع و چگونگی حمایت از آن شد.
 
آلبوم تصاویر کمیته های کمیسیون تجارت-8-94