تاریخ : دوشنبه 18 مرداد 1400
کد 4293

نتیجه گرایی و پیگیری جدی مشکلات اعضاء؛ مهم ترین ویژگی اتاق بازرگانی دوره نهم

مسئله‌محوری، شاخص‌مداری و نتیجه گرایی از مهم‌ترین رویکردهای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان دردوره نهم بوده است که به همین منظور، پارلمان بخش‌خصوصی اصفهان تغییر پارادایم و گذار از اتاق نسل اول و دوم به اتاق نسل سوم و همچنین ارایه خدمات نوین به فعالان اقتصادی با محوریت پیگیری و رفع مشکلات آنها در سطوح استانی و ملی را به جدیت در دستور کار قرارداد.
با توجه به این که طبق بررسی‌های انجام شده، بخش قابل توجهی از اعضای اتاق اصفهان و فعالان اقتصادی استان با بخش‌هایی از خدمات نوین ارائه شده و پتانسیل‌های ایجاد شده  برای حل مشکلات فعالان اقتصادی آشنا نیستند، برآن شدیم تا با یکی از فعالان اقتصادی عضو اتاق که با حضور درجلسه صبحانه کاری با هیئت رییسه اتاق، مشکل مجموعه شان طرح و با پیگیری‌های انجام شده مرتفع شد، به گفتگو بپردازیم.
درادامه گفتگوی ما را با مدیرعامل شرکت فرانکو اسپادان می‌خوانید:
لطفا درابتدا خود و مجموعه فرا نکو اسپادان را معرفی کنید و چند سال است عضو اتاق بازرگانی اصفهان هستید؟
اینجانب فرزاد شرکت قناد، فارغ التحصیل رشته برق قدرت با حدود 28 سال سابقه فعالیت درصنعت برق کشور از سال 1383 مدیرعامل شرکت فرانکواسپادان هستم. فرانکو شرکتی خصوصی  سهامی خاص است که درزمینه‌های بازرگانی، مهندسی معکوس برای تامین تجهیزات موردنیاز صنایع کشور، تامین تجهیزات مکانیکی موردنیاز صنایع به ویژه صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی و همچنین تامین ماشین آلات موردنیاز صنایع فولاد در بخش انبارهای انباشت و برداشت درحال فعالیت است. هم‌اکنون نیز شرکت فرانکو به عنوان نماینده انحصاری 3 شرکت اروپایی در کشور فعالیت داشته و دارای 14 سال سابقه عضویت دراتاق بازرگانی اصفهان است.. 
برای چه مشکلی به اتاق بازرگانی اصفهان مراجعه کردید؟
در اواخراردیبهشت ماه 1400 با توجه به نیاز شرکت، درخواست تسهیلات به بانک ارایه کردیم که پس از تشکیل پرونده تسهیلاتی شرکت با توجه به اینکه مبلغ درخواستی از سقف اختیارات شعبه بیشتر بود، درخواست به سرپرستی بانک ارجاع شد. بعد از بررسی پرونده و حضور در سرپرستی بانک، عنوان شد کارت بازرگانی به منزله مجوز شغلی نبوده وصرفا داشتن مجوز فعالیت مهندسی شرکت از سازمان صمت می‌تواند ملاک جواز فعالیت با سقف تسهیلات مصوب باشد و با داشتن این مجوز تسهیلات از طرف شعبه مورد نظر پرداخت خواهد شد. درغیراینصورت از طریق یکی از اتحادیه‌های اتاق اصناف می‌توانید جواز کسب گرفته ودرخواست تسهیلات خود را براساس جواز کسب ارائه نمایید که این امر منجربه سردرگمی ما و به معضلی برای شرکت تبدیل شد. 
اتاق بازرگانی اصفهان برای رفع این مشکل چه اقداماتی انجام داد و نتیجه این اقدامات چه بود؟
با توجه به سیاست جدید اتاق بازرگانی دردوره نهم و برگزاری جلسات صبحانه‌کاری با اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های عضو اتاق، به دلیل عضویت درسندیکای صنعت برق ایران شعبه اصفهان به این جلسه دعوت شدم. پس از طرح موضوع در این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان درحین جلسه با برقراری تماس تلفنی با دبیرکمیسیون هماهنگی بانک های استان، موضوع را مطرح نمود و خواستار پیگیری و رفع هرچه سریعتر موضوع شد. پس از مراجعه بنده در روز بعد به سرپرستی بانک مذکور و شرح موضوع، پرونده درخواست تسهیلات ما مجددا بررسی و تایید شد و درنهایت تسهیلات موردنیاز خود را با پیگیری و راهنمایی‌های مداوم اتاق بازرگانی اصفهان دریافت کردیم. 
تا چه میزان بااقدامات و خدمات جدید اتاق بازرگانی اصفهان آشنایی دارید و رویکرد جدید اتاق را دردوره نهم چگونه ارزیابی می‌کنید؟
باتوجه به اینکه بنده عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت برق ایران شعبه اصفهان هستم، موضوعات مبتلابه این صنعت که برای رفع، نیازمند پیگیری از مراجع بالاتر هستند در کمیته های ذیل کمیسیون‌های اتاق اصفهان مطرح و ارجاع می‌شود. پیگیری‌ها و اجرایی شدن تصمیمات و خروجی کمیته‌های مختلف اتاق در دوره نهم از دوره‌های گذشته متفاوت است. به عنوان مثال در کمیته انرژی که مرتبط با برق است شاهد پیگیری جدی مباحث، فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی و درنهایت اجرایی شدن موارد در راستای کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی دراین دوره اتاق اصفهان هستیم. حمایت، پیگیری‌ها و رویکرد جدید اتاق به پیگیری مشکلات اعضا به دلگرمی فعالان اقتصادی و اعضای انجمن ها تبدیل شده است چرا که  اطمینان دارند مشکلات آنها در سطح استانی و ملی از طریق اتاق طرح و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد که این اقدامات ناشی از نگرش متعالی هرم بالای تصمیم گیران اتاق در دوره نهم می باشد. اطلاع رسانی جامع اخبار، اطلاعیه ها و بخشنامه ها در بستر مجازی و برگزاری دوره های آموزشی به صورت وبیناری و همچنین برگزاری جلسات مساله محوراز دیگر فعالیت‌های مطلوب اتاق نهم است. 
چه پیشنهادی برای فعالان اقتصادی و اعضای محترم به‌منظور استفاده از خدمات نوین اتاق اصفهان دارید و این خدمات تا چه میزان می‌تواند به رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی کمک کند؟
طرح مشکل شرکت فرانکو درجلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی اصفهان و پیگیری رئیس اتاق و حصول نتیجه مطلوب درکوتاهترین زمان، تجربه بنده دراستفاده از خدمات نوین اتاق می باشد. معتقدم فعالان اقتصادی می‌توانند  با مراجعه به اتاق بازرگانی اصفهان و همچنین حضور درجلساتی که به منظور کمک به رفع مشکلات اعضا در سطح  بسیار خوب برگزار می‌شود؛ از فرصت پیش آمده برای طرح و پیگیری مسایل خود استفاده کنند. علاوه بر اینکه حضور درتشکل ها، انجمن ها و اتحادیه ها و کمیته های ذیل کمیسیون‌های تخصصی نیز می‌تواند در استفاده از تجارب اعضا برای حل مشکلات کلی فعالان اقتصادی مانند موضوعات مربوط به بیمه، مالیات، تامین اجتماعی و... موثرواقع شود. 
برای بهبود عملکرد اتاق اگر پیشنهادی دارید بفرمایید؟
استفاده ازفرصت ایجاده شده، بهره گیری از حمایت‌های مطلوب و هم افزایی موجود در اتاق دوره نهم برای کمک به رفع مشکلات اعضا بسیارمهم است. ایجاد تفاوت میان اعضا فعال اتاق وانجمن‌های عضو با افرادی که حضور کمرنگ‌تری دارند در ایجاد جذابیت برای فعالان اقتصادی غیرعضو بسیار مهم است. اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر در زمینه  نتایج پیگیری‌های انجام شده از طریق روسا و کادراجرایی اتاق در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی می‌تواند در جذب فعالان اقتصادی برای عضویت در اتاق و انجمن‌های ذیل آن و حضورپررنگ تراعضا موثر واقع شود. 
درپایان اگرنکته ای مدنظر شماست  بفرمایید.
درپایان ضمن تشکر از اقدامات و زحمات رئیس، هیئت رئیسه، اعضای هیئت نمایندگان، مشاوران و کادراجرایی اتاق نهم برای رفع مشکلات اعضا؛ امیدوارم درراه رسیدن به اهداف اتاق نسل سوم موفق باشند. امید است باتوجه به رویکردها و فعالیت‌های نوین این دوره که ناشی از تغییرات طرزتفکر هرم مدیریتی  و گذر ازحالت سنتی به حالت اجرایی و عملیاتی متناسب با مشکلات و چالش های روز فضای کسب و کار است، شاهد شکوفایی اقتصادی استان و کشور باشیم. امیدوارم این طرز تفکر دردوره های بعدی نیز مورد توجه قرارگیرد.
آلبوم تصاویر مصاحبه با مدیرعامل شرکت فرانکواسپادان