تاریخ : چهارشنبه 1 مرداد 1399
کد 3161

برگزاری تالار گفتگوی مجازی؛ گامی مؤثر برای پیشرفت و توسعه زیست بوم کسب‌وکار بانوان و خانواده

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: برگزاری تالار گفتگوی مجازی تخصصی با موضوع «راهکارهای بسترسازی، شناسایی، توانمندسازی و شبکه سازی بانوان کارآفرین و یا مستعد کارآفرینی و پیشرفت و توسعه زیست بوم کسب‌و‌کار» در راستای خلق ارزش خانواده کارآفرین است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی، در آغاز این رویداد مجازی که به همت مرکز کارآفرینی و ‌کسب‌وکار بانوان و خانواده اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: مرکز کارآفرینی و کسب‌و‌کار بانوان و خانواده اتاق بازرگانی ‌با هدف خلق ارزش راهبردی بلندمدت، همه‌جانبه، متمرکز و متناسب با زمان و مکان برای ذی‌نفعان و نقش‌آفرینان ‌زیست بوم اقتصادی بانوان و خانواده شروع به فعالیت نمود. 
وی افزود: این مرکز با توجه به عنایت جدی بر مشارکت عامه مردم در فعالیت‌های اقتصادی کشور، تلاش درجهت تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر اقتصادی و با تاکید بر باز بودن عرصه فعالیت اقتصادی برای بانوان‌ به‌عنوان نیروی مؤثر تمدن ساز و جامعه ساز در تحقق رشد اقتصادی پیوسته، باثبات و پرشتاب متناسب با سند چشم انداز کشور و در تحقق اتاق نسل دوم و سوم و متناسب با سند اتاق شاخص محور و با بهره برداری از دستاوردهای گذشته، تشکیل شده است. 
فرشته امینی، رئیس شورای راهبردی مرکز کارآفرینی و کسب‌وکار بانوان و خانواده اتاق بازرگانی اصفهان در این برنامه گفت: علاوه بر تمرکز بر بانوان فعال اقتصادی یا زنان مستعد و علاقه‌مند به کارآفرینی، اجرای برنامه‌های هدفمند برای مشارکت مؤثر خانواده این بانوان در مسیر توسعه کارآفرینی و کسب‌وکار و نیز تشکیل خانواده ارزش آفرین، از اهداف این مرکز است.
عضو هیأت رئیسه اتاق تصریح کرد: مرکز شتابدهنده صادرات اتاق با ماموریت افزایش صادرات از طریق تربیت افراد متخصص نوپا در چرخه صادرات و ایجاد، تقویت، توانمندسازی، توسعه و پیشرفت شرکت‌های مدیریت صادرات استان اصفهان ایجاد شده است. 
امینی افزود: مرکز شتاب‌دهنده بُردار با کوله‌باری از تجربیات اعضای اتاق بازرگانی اصفهان، فرایندی برای تبدیل ایده¬ها و توان¬های نهان صادراتی به شرکت‌های مدیریت صادرات طراحی کرده است. 
وی ادامه داد: شتابدهی به کسب‌وکارهای صادراتی، پس از پذیرش تیم‌ها در یک چرخه 6 تا 9 ماهه انجام می‌شود. در این مدت، حرفه‌ای‌ترین کارشناسان و منتورهای حوزه صادرات، تیم‌ها را از طریق کارگاه‌ها و مشاوره حمایت خواهند کرد.
احسان شهیر، مدیر واحد توسعه کسب‌وکار اتاق اصفهان گفت: یکی از برنامه‌های کلان اتاق بازرگانی نسل دوم برای رسیدن به نسل سوم اتاق‌ها، تشکیل 10 مرکز در واحد توسعه کسب‌وکار اتاق بازرگانی با چهار راهبرد رابطه‌سازی (Connecting)، شبکه‌سازی (Networking) ، جامعه‌سازی (Society) و توانمندسازی اعضای زیست‌بوم کسب‌وکار بوده است.  
وی افزود: به تعبیر دیگر، اتاق اصفهان با استفاده از ظرفیت نخبگان و خبرگان برای ارتقای سطح توانمندی اعضا و ارتقا و بهبود فضای کسب‌وکار، اقدام به ایجاد تعامل کارآمد میان فعالان اقتصادی، نخبگان و خبرگان، با هدف خلق ارزش و شکوفایی اعضا نموده است.
 شایان ذکر است مرکز جوانان کارآفرین و کسب‌وکارهای نوپا یا استارتاپ‌ها با ماموریت تثبیت ایده و تبدیل ایده به طرح کسب و کار (چرخه نوآوری) و همچنین، حمایت از شکل‌گیری تیم‌های نوپا متناسب با نیاز اعضا و مراکز شتابدهی برای کمک به این دسته از کسب‌وکارها برنامه ریزی نموده و در تلاش است تا بتواند با استفاده از افراد متخصص فوق، به رشد و تعالی کسب‌وکارهای نوپا کمک کند.
در پایان از همه شرکت‌کنندگان دعوت شد برای راهبری هرچه بهتر این مرکز، ایده‌ها و پیشنهادهای مؤثر و نظرات سازنده خود را بیان کنند.

 
آلبوم تصاویر تالار گفتگوی مجازی