تاریخ : شنبه 21 دي 1398
کد 2774

در کارگاه آموزشی آشنایی با بازار عمان مطرح شد:

عمان؛ کشوری با مزیت های کم نظیر

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در کارگاه آموزشی آشنایی با بازار عمان که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، گفت: از ویژگی های کشور عمان روابط سیاسی منحصر به فرد در منطقه، سهولت در ثبت شرکت با سهامداری ایرانی، اجازه ثبت با 100درصد مالکیت خارجی در مناطق آزاد، برخورداری از قرارداد موافقت‌نامه تجارت آزاد و پلی مناسب برای دسترسی به بازارهای جهانی به منظور صادرات مجدد را می‌توان نام برد.
آرزو جمالی نظری با بیان اینکه تهران، شیراز، اصفهان و مشهد بیشترین حجم صادرات به عمان را دارند، افزود: عمان کشوری 100درصد مصرف کننده بوده و به دنبال کالاهای با کیفیت خوب و قیمت مناسب است.
این مدرس دانشگاه، عمان را کشوری پادشاهی با GDP 12 درصدی ، نرخ تورم 4 دهم درصدی و نرخ بیکاری 16 درصدی معرفی و تصریح کرد: پول این کشور به عنوان سومین پول قدرتمند بین‌المللی محسوب می‌شود.
دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: عمان دارای رتبه دوم ریسک پذیری در اقتصاد جهانی بوده و رتبه سهولت کسب و کار آن در بین 189 کشور 67 و رتبه رقابت پذیری آن در بین 146 کشور 47 است.
جمالی نظری، آیتم های اصلی سرمایه‌گذاری در این کشور را تولید، حمل و نقل و لجستیک، شیلات، معدن و گردشگری بیان و تاکید کرد: استان اصفهان به دلیل وجود پتانسیل‌های خوب در زمینه معدن، می‌تواند از ظرفیت خوب صادرات محصولات معدنی به عمان استفاده کند.
 
آلبوم تصاویر کارگاه عمان