تاریخ : يکشنبه 24 آذر 1398
کد 2725

-

اختتامیه ماراتون صادرات؛ پایان دو روز پر هیجان

آیین اختتامیه رویداد ماراتون صادرات با حضور رئیس، اعضای هیات نمایندگان و شرکت‌کنندگان در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان  در آیین اختتامیه این رویداد ،  کمبود شرکت‌های خدمات بازرگانی را یکی از چالش‌های مهم صادرات استان اصفهان و کشور برشمرد و افزود: استان اصفهان با 9 هزار و 500 واحد رکورد دار عرصه تولید کشور است، اما در عرصه صادرات به دلیل کمبود شرکت‌های مدیریت  صادرات ،با چالش روبروست.
وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان باهدف تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات، بستری برای تشویق جوانان تحصیلکرده  دررشته‌های بازرگانی و زبان‌های زنده دنیا به منظور تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات فراهم ساخته و ماراتون صادرات  نخستین رویداد مرکز شتاب‌دهنده صادرات است.
گلشیرازی از تدوین برنامه ای برای تشکیل 370 شرکت مدیریت صادرات، طی 3 سال در استان اصفهان خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در شتابندهنده صادرات، با طی کردن دوره‌های آموزشی لازم به استخدام شرکت‌های مدیریت صادرات درآمده و یا به ایجاد این شرکت‌ها  به‌صورت گروهی خواهند پرداخت. وی افزود:اتاق بازرگانی اصفهان به‌ صورت مشارکتی به ارایه خدمات به این افراد می پردازد. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان حذف درآمدهای نفتی از بودجه کشور را  بهترین خبر برای بخش خصوصی برشمرد و گفت: تحریم‌های اقتصادی در کنار تهدیدهایش ،بهترین فرصت برای اصلاح ساختار اقتصادی و توانمندسازی بخش خصوصی است.
مهدی شایسته فر، دبیر شتابدهنده صادرات اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت:بیش از 220 جوان علاقه‌مند به صادرات در این دو روز در قالب 105 گروه سازمان‌دهی شدند و 32 طرح تایید شده توسط منتورها ،طی دو روز توسط اعضای تیم موردمطالعه و بررسی قرار گرفت.
وی افزود:هشت کالای مزیت دار صادراتی در این دو روز در قالب 34 طرح پیشنهادی از سوی شرکت‌کنندگان  معرفی و توسط 30 داور مورد ارزیابی قرار گرفت.
شایسته فر شعار شتاب‌دهنده صادرات را عبور از مرزها با نوآوری جمعی عنوان کرد و گفت: طی دو روز برگزاری رویداد، بیش از 8 کارگاه تخصصی برگزار و 30 داور و منتور از نزدیک طرح‌های صادراتی شرکت‌کنندگان  را موردنقد و بررسی قراردادند.
گفتنی است در پایان این رویداد در بخش صنایع‌دستی به گروه دیانا ،در بخش باطری به توسعه خدمات سپاهان ،در بخش رنگ به گروه الوان و کیان فرتاک ،در بخش ظروف یکبار مصرف بهداشتی، به گروه آسمان دنا ،در بخش فرش دستباف به گروه فرشیران و ترنم صادرات ،در بخش میوه به گروه یاقوت و آسمان 24 و در بخش غذای آماده نیزبه گروه پروموتر ، از سوی اتاق بازرگانی اصفهان سفر به کشورهای هدف جهت تکمیل تحقیقات بازار اهدا شد. همچنین 8 ایده برتر گروه کالایی موردتقدیر قرار گرفتند ومقرر شد گروه های اول تا سوم این ماراتون درمراسم روز ملی صادرات معرفی شوند. 
 
آلبوم تصاویر اختتامیه مارتون صادرات