تاریخ : جمعه 31 خرداد 1398
کد 2501

مسوول کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان :

لزوم توجه دولت به تقویت رایزنان بازرگانی و اقتصادی درسفارت خانه های خارج از کشور

مسوول کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت:در شرایط کنونی اقتصادی و مقابله با تحریمها دولت باید نسبت به تقویت رایزنان بازرگانی و اقتصادی در سفارت خانه ها ،کنسولگریها و نمایندگی های خارج از کشور اهتمام بیشتری بورزد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،احمد پزنده در دومین جلسه کمیسیون تجارت ،خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:حضور یک رایزن بازرگانی در کشور چین و  سایر کشورهای هدف اقتصادی ایران نشان از کم توجهی مسوولین به این مقوله مهم است و این در حالیست که رایزنان بازرگانی و اقتصادی نقش مهمی در معرفی کالا و خدمات صادراتی ایران و جذب سرمایه گذار خارجی دارند.
وی خواستار همکاری بیشتر سفارت خانه های ایران با فعالان اقتصادی شد و  تاکید کرد:وزارت امور خارجه با همکاری وزارت صمت و اتاق بازرگانی همکاری بیشتری در شرایط کنونی برای حل مسایل اقتصادی  و تحریم ها باید داشته باشند.   
 پزنده  نخستین گام کمیسیون تجارت را ایجاد شبکه ارتباطی برای ورود به فرآیند حل مساله برشمرد و گفت:با توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در حوزه صادرات ،افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور از طریق  توسعه‌ی پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان بویژه همسایگان،استفاده از دیپلماسی در جهت حمایت از هدف‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مورد توجه این کمیسیون در دوره نهم است .
وی اولویت ها کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات دوره  هشتم را پیگیری و نظارت بر ایجاد و حمایت و توسعه شرکتهای مدیریت صادرات،پیگیری و نظارت بر ایجاد و راه اندازی بازار مجازی کسب وکار،پیگیری و پایش اجرای طرح قطار پرسرعت و پیگیری و نظارت بر راه اندازی ستاد فرا بخشی مبارزه با قاچاق برشمردو گفت:این اولویت ها در دوره نهم هیات نمایندگان از سوی کمیسیون تجارت دنبال می شود.
فرشته امینی عضو تیم مدیریتی کمیسون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:زیست بوم صادرات ایران و به دنبال آن اصفهان با استفاده  از ساختارهای  طراحی و مسایل و مشکلات آن در کمیسیون تجارت مورد بررسی قرار می گیرد.
وی تشکیل اتحادیه صادرکنندگان استان اصفهان را گامی عملی از سوی کمیسیون تجارت با هدف توسعه صادرات استان برشمرد و گفت:این اتحادیه به عنوان  تشکل تخصصی می تواند مسایل و مشکلات صادرکنندگان را  پیگیری و راهکار های  توسعه صادرات را به اطلاع صادرکنندگان برساند.
محمد حسین ترکی عضو کمیسیون تجارت در این جلسه خواستار گروه بندی کالاهای صادراتی استان و برنامه ریزی برای توسعه درصدی آن طی سال های آینده شد و گفت:صادرکنندگان و فعالان اقتصادی با شرایط کنونی بایستی خودشان را وفق دهند و فعالیت های خود را توسعه دهند.
رومی زاده دیگر عضو کمیسیون در این جلسه با توجه به جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه گفت:شرکت های مدیریت بازرگانی و صادرات با شناسایی بازارهای هدف همسایه می توانند در تامین و حمل و نقل کالا به این کشورها نقش موثری ایفا کنند.
 
آلبوم تصاویر 9043-4-1398