تاریخ : شنبه 31 فروردين 1398
کد 2439

با حضور رییس اتاق بازرگانی در نشست انجمن نساجی استان اصفهان ؛

رونمایی از طرح پارک تخصصی پوشاک اصفهان

رییس اتاق بازرگانی اصفهان طرح ایجاد شهرک پوشاک استان اصفهان با هدف تولید و صادرات محصولات پوشاکی را قابل توجه دانست و گفت:اتاق بازرگانی اصفهان تمامی توان خود را برای ایجاد و تقویت زیرساخت های صادراتی استان بویژه در صنعت نساجی به کار می بندد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی در نشست انجمن نساجی استان اصفهان و رونمایی از  طرح پارک  تخصصی  پوشاک اصفهان تصریح کرد:  به جای منفعل عمل کردن در بازارهای بین المللی باید به صورت هدفمند و تخصصی در این بازارها  حضور پیدا کرد و اتاق بازرگانی با حمایت از این قبیل پارکها خواستار هم افزایی تولیدکنندگان و تجار برای حضور بلند مدت در بازارهای بین المللی است.
گلشیرازی توجه به مقوله برندسازی صنعت پوشاک را مهم و ضروری اعلام کرد و گفت:یکی از چالش های  مهم صنعت پوشاک ایران بویژه اصفهان ،نداشتن برندهای تاثیرگذار در بازارهای داخلی و بین المللی است.
وی ارتباط با تشکل های تخصصی را یکی از رویکرد های مهم هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی برشمرد و گفت:ارتباط با تشکل ها و حضور در کمیسیون های تخصصی با هدف سرعت بخشیدن در انتقال مسایل و مشکلات تولیدکنندگان هر بخش است.
گلشیرازی  از انجمن نساجی استان اصفهان خواست با ایجاد مرکز رشد صنعت پوشاک استان زمینه افزایش تولید و صادرات این محصولات را فراهم سازند.
حبیب الله شاه کرمی رییس انجمن نساجی استان اصفهان  در این جلسه با اشاره به اینکه گردش مالی صنعت نساجی در دنیا 2 هزار و 800 میلیارد دلار است،افزود:صادرات صنعت نساجی ایران با  50 میلیون دلار ،  2/. درصد بازار جهانی است .
سید آرش امامی مشاور انجمن نساجی استان  اصفهان  در این جلسه با معرفی طرح پارک تخصصی پوشاک استان اصفهان گفت:این پارک در زمینی به مساحت 300 هزار متر مربع در جاده  اصفهان – تهران جانمایی شده است.
وی دستیابی به جایگاه نخست منطقه غرب آسیا در تولید پوشاک را یکی از اهداف  راه اندازی این پارک  عنوان کرد و گفت:صادرات 5 میلیارد دلار محصولات پوشاک طی 10 سال   یکی دیگر از  اهداف راه اندازی  این پارک است.
وی با اشاره به واردات سالانه  10 میلیارد دلار پوشاک کشور و مصرف 15 میلیارد دلار پوشاک ایران گفت:این پارک تلاش می کند که با تامین نیازهای داخلی به قطب اول صادرات پوشاک در منطقه تبدیل شود.
امامی در این جلسه تاکید کرد:پارک تخصصی پوشاک به عنوان منطقه ویژه اقتصادی بایستی شناخته شود تا زمینه حضور شرکت های بین المللی در صنعت پوشاک را فراهم کند.
 
آلبوم تصاویر 9010-1-1398