تاریخ : پنجشنبه 11 مرداد 1397
کد 2053

در نشست آموزشی توانمند سازی ستاد اجرای سفر استان اصفهان مطرح شد؛

سازمان مدیریت مقصد (D.M.O ) حلقه گمشده صنعت گردشگری ایران است

یک مدرس دانشگاه در رشته گردشگری گفت:سازمان مدیریت مقصد(Destination Management Organization ) به عنوان حلقه گمشده صنعت گردشگری ایران بویژه استان اصفهان است که می تواند حضور گردشگران داخلی و خارجی را سامان دهی کند.
نسرین اریسیان در نشست آموزشی توانمند سازی ستاد اجرای سفر در اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:این سازمان مدیریت هماهنگ تمامی عناصر تشکیل دهنده یک سفر را شامل معرفی جاذبه ها ،بررسی امکانات رفاهی و تفریحی ،حمل و نقل را بین بخش ها هماهنگ می کند.
وی تاکید کرد:گردشگری نقش مهمی در کاستن شکاف فقیر و غنی و افزایش ضریب امنیت جامعه را دارد.
مریم السادات قیامی مدیر عامل موسسه آموزش زمین پویان در این نشست گفت:برگزاری این نشست های آموزشی و حضور سازمان های مسوول در ستاد هاهنگی سفر می تواند به افزایش بهره وری در این صنعت و جذب گردشگران دخلی و خارجی منجر شود.
وی  تاکید کرد:برای وارد شدن به استانداردهای بین المللی صنعت گردشگری  ابتدا باید با ابزارها و ساختارهای آن آشنا شویم و سازمان مدیریت مقصد یکی از ساختارهای مهم و اثرگذار است که بخش خصوصی با همکاری بخش دولتی بایستی راه اندازی کند.
هارونی کارشناس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان در این نشست گفت: این ستاد  از سال 1392 به ریاست استاندار و دبیر سازمان میراث فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد و در این ستاد بیش از  25 سازمان مسوول عضویت دارند.
وی با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان در نوروز 97 گفت :5/2 میلیون نفر طی نوروز 97  در استان اصفهان اقامت داشتند  و چهلستون ،باغ پرندگان و باغ فین کاشان به عنوان پربازدید کننده ترین مکان ها  انتخاب شدند .
وی تصریح کرد:37 درصد مسافران نوروزی در استان اصفهان در خانه های استیجاری ،24 درصد در مدرسه ،10 درصد در هتل و 20 درصد در کمپ های ویژه استقرار داشتند.
وی با اشاره به تمایل مسافران نوروزی برای استفاده از خودروهای شخصی گفت:67 درصد مسافران  از وسایط نقلیه شخصی ،19 درصد از اتوبوس ،9 درصد قطار و 5 درصد از هواپیما برای سفر استفاده می کنند.
وی مدیریت  هماهنگ و متمرکز ستاد های نوروزی را نقطه قوت سفرهای نوروزی 97 برشمرد و گفت:کمبود پارکینگ در کنار آثار تاریخی و دیدنی ، حضور مشاغل غیربومی و کمبود سرویس های بهداشتی به عنوان  نقاط ضعف سفرهای امسال ثبت شده است .
وی خشک بودن و جاری نبودن آب در زاینده رود را مهمترین تهدید گردشگری اصفهان برشمرد و گفت:جاذبه های گردشگری تاریخی و فرهنگی اصفهان بزرگترین فرصت برای صنعت گردشگری این استان است .
عبدالله عرب پوربافرانی رییس پایگاه حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به کمبود پارکینگ در اطراف جاذبه های  گردشگری و ترافیک سنگین حوالی آن گفت:مترو بهترین وسیله حمل و نقل گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از امکان تاریخی است آنان می توانند خودروهای شخصی خود را در حاشیه جنوبی یا شمالی شهر قرار دهند و از مترو استفاده کنند.
این نشست به همت کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی ،سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی  و گردشگری موسسه موسسه آموزش زمین پویان وبا حضور مسوولین میراث فرهنگی و اعضای ستاد هماهنگی سفر استان اصفهان در شهرستان های استان اصفهان برگزار شد.
آلبوم تصاویر 4070-5-1397