تاریخ : دوشنبه 26 تير 1396
کد 1472

رنجبران: تمرکز بنگاه‌های اقتصادی بر توسعه فکری تا خرید آخرین تکنولوژی ماشین‌آلات

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بنگاه‌های اقتصادی به‌جای خرید آخرین تکنولوژی ماشین‌آلات باید توسعه فکری را نهادینه کنند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بنگاه‌های اقتصادی به‌جای خرید آخرین تکنولوژی ماشین‌آلات باید توسعه فکری را نهادینه کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،سید رسول رنجبران در سمینار تخصصی بررسی و نحوه افزایش توانمندی و ظرفیت موجود بنگاه اقتصادی به وضعیت مطلوب در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:توسعه فکری نوعی هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی است که فکر توسعه را در کارکنان نهادینه می‌کند و به‌جای واردات شاهد صادرات ایده و  پرورش خلاقیت خواهیم بود.
وی با اشاره به تجربه کشور آلمان پس از جنگ جهانی  دوم گفت:نهادینه شدن فکر توسعه در بین شرکت‌های آلمانی باعث شد که این شرکت‌ها پس از چند سال در فضای بین‌المللی در تمامی زمینه‌ها پیشرو و پرچم‌دار باشند.
وی تاکید کرد:دولت در فضای کلی کشور  باید توسعه فرهنگی و رفتاری را در اولویت قرار دهد زیرا زیربنای توسعه پایدار ،توسعه فرهنگی است .
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری چندین هزارمیلیاردی در صنعت خودرو گفت:صنعت خودرو به‌جای تولید محصول جدید با ایده و فکر جدید به سمت واردکردن تکنولوژی است و به همین دلیل توسعه پایداری در صنعت خودرو مشاهده نمی‌کنیم.
وی تاکید کرد:برای توسعه صنعتی باید سیاست برون‌نگر و درون‌زا را به‌صورت عملی اجرا کنیم یعنی به بیرون نگاه کنیم ولی از درون تولید و زایش داشته باشیم و  فقط به فکر استفاده از زایش و تولید دیگران نباشیم.
یورک زورن بوهمر (Zorn Bohmer)  مدیرعامل شرکت MHR  در این  سمینار  به معرفی خدمات این شرکت پرداخت. 
 
آلبوم تصاویر 3074-4-1396