تاریخ : شنبه 20 خرداد 1396
کد 1413

در نشست قطر ، فرصت طلایی برای ایران در اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ حضور صنایع غذایی و آشامیدنی استان اصفهان در بازار قطر / شرکت‌های مدیریت صادرات در ورود به بازار قطر پیشگام باشند

بیست و یکمین جلسه کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با عنوان نشست محاصره اقتصادی قطر فرصت طلایی برای ایران با حضور جمعی از صادرکنندگان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
بیست و یکمین جلسه کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با عنوان نشست محاصره اقتصادی قطر فرصت طلایی برای ایران با حضور جمعی از صادرکنندگان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
کارگروه تخصصی صنایع غذایی و آشامیدنی استان اصفهان برای حضور در بازار قطر
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مسعود گلشیرازی رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:از فرصت پیش‌آمده در بازار قطر باید نهایت استفاده برای تولید و تجارت استان اصفهان صورت گیرد.
وی افزود:واحدهای تولید محصولت غذایی و آشامیدنی استان می‌توانند با همکاری شرکت‌های مدیریت صادرات به‌صورت عملیاتی در بازار قطر حضور پیدا کنند و کمیسیون آماده  هرگونه همکاری در این زمینه است.
وی از تشکیل کارگروه تخصصی ویژه بازار قطر زیرمجموعه کمیته توسعه صادرات کمیسیون خبر داد و گفت:سازمان‌دهی صنایع غذایی و آشامیدنی استان برای حضور عملیاتی در این بازار در دستور کار این کارگروه قرارگرفته است .
گلشیرازی نقش شرکت‌های مدیریت صادرات را به‌عنوان عامل تقویت  تولید توصیف کرد و گفت:تولید بدون تجارت منتهی به شکست است و شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توانند نقش بازرگانی واحدهای تولیدی را بر عهده بگیرند.
وی اضافه کرد:با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی استان اصفهان راه‌اندازی 300  شرکت مدیریت صادرات به‌عنوان هدف کمیسیون تعریف‌شده است .
گلشیرازی خاطرنشان کرد: انجمن شرکت‌های مدیریت صادرات باهدف توانمندسازی این شرکت‌ها از سوی اتاق بازرگانی اصفهان  به ‌زودی  تشکیل می‌شود .
شرکت‌های مدیریت صادرات در ورود به بازار قطر پیشگام باشند
حمیدرضا مومنی مسوول کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:قطر به‌عنوان فرصت اقتصادی و یک تهدید سیاسی است که باید
مومنی از شرکت‌های مدیریت صادرات استان اصفهان خواست که در ورود با بازار قطر پیشگام باشند و افزود: فرصت بازار قطر مانند روسیه ،آسیای میانه ،عراق و افغانستان نباید از دست برود.
مومنی خواستار اعزام  هیات تجاری استان اصفهان به قطر شد و گفت:اعزام این هیات می‌تواند به بازاریابی و نیازسنجی کالاهای استان اصفهان کمک کند.
وی ایرلاین قطریه را فرصت مناسب برای حمل بار هوایی کالای استان اصفهان برشمرد و گفت:کارگو پایانه اصفهان می‌تواند سکوی پرتاب محصولات غذایی استان به قطر باشد .
مسوول کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت  با اشاره به پیگیری رییس سازمان توسعه تجارت ایران برای حضور در بازار  قطر گفت:دو کشتی حمل بار والفجر برای انتقال کالاهای ایرانی به قطر از سوی این سازمان هماهنگ شده است .
اختلاف در شورای همکاری خلیج‌فارس فرصت مناسبی برای ایران
علی‌محمد آقاجان مشاور کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:تعمیق اختلاف قطر با شورای همکاری خلیج‌فارس فرصت مناسبی برای ایران است که در این کشور حضور بلند مدت اقتصادی داشته باشد .
وی اضافه کرد:حجم بازار 3 میلیون نفری  قطر  شاید اندک باشد ولی ازنظر کیفیت بازار جایگاه ویژه‌ای در بازارهای بین‌المللی دارد.
آقاجان با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال در سال 2022 در قطر گفت:بازار قطر به مصالح ساختمانی و نیروی فنی و مهندسی برای آماده‌سازی  جام جهانی نیاز دارد و استان اصفهان می‌تواند این نیاز را برطرف کند.
وی اضافه کرد:قطر یکی از کشورهای سرمایه فرست به بازارهای جهانی است و ایران می‌تواند مقصد این سرمایه‌گذاران باشد.
محمد عسگری مدیر یک شرکت مدیریت صادرات استان اصفهان  در این نشست گفت: قطر بیش از 80 درصد مواد غذایی خود را از عربستان و امارت متحده عربی با تعرفه کمتر از 5 درصد وارد می‌ساخته و برای  تامین کالاهای موردنیاز باید این تعرفه برای جمهوری اسلامی لحاظ شود .
محمدرضا غفرالهی  مدیرت یک  شرکت مدیریت صادرات استان اصفهان  در این نشست  به مشکل صدور ویزای قطر  برای فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت:صادرات یک فرایند بلندمدت است و به قطر باید نگاه بلندمدت داشت.
 محسن اصلانی معاون نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان در این نشست گفت:کمک ایران به قطر در مقطع کنونی می‌تواند  در روابط سیاسی و اقتصادی آینده دو کشور نقش مهمی ایفا کند.
کریم سلیمی معاون معاونت بازرگانی خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست  خواستار استفاده فعالان اقتصادی از این فرصت  شد و گفت:معاونت بازرگانی با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران آماده اعزام هیات های تجاری به قطر و همچنین تسهیل صادرات تولیدات استان به این کشور است .
فرهاد حاجی مرادی  مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی استان اصفهان در این نشست از توانمندی استان در صادرات محصولات لبنی و گوشت زنده به قطر خبر داد و گفت:صادرکنندگان استان اصفهان می‌توانند با واردات گوشت نسبت به صادرات آن به قطر اقدام کنند.
نسرین سخایی  مدیر یک شرکت مدیریت صادرات خواستار برندسازی کالای مواد غذایی استان برای حضور در بازار قطر شد و گفت:نبود برندهای معتبر بین‌المللی در صنایع غذایی  استان اصفهان از چالش این بخش به‌ویژه در صادرات است.
 
آلبوم تصاویر 3052-3-1396