تاریخ : پنجشنبه 14 بهمن 1395
کد 1235

شافعی در بازدید از دوره آموزشی بازرگانان کوچک اتاق بازرگانی اصفهان : بازرگانان کوچک می توانند خلا بزرگ جانشین پروری در اقتصاد ایران را پر کنند

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: بازرگانان کوچک می توانند خلا بزرگ جانشین پروری در اقتصاد ایران را پر کنند.
رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: بازرگانان کوچک می توانند خلا بزرگ جانشین پروری  در اقتصاد ایران را  پر کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،غلامحسین شافعی در بازدید از دوره آموزشی بازرگانان کوچک معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:یکی از چالش های بزرگ بنگاه‌های اقتصادی ایران  انتقال مدیریت به نسل بعدی است.
 وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی از کارهای ابتکاری  اتاق بازرگانی اصفهان است که می‌تواند نقش مهمی در تقویت و توسعه بنگاه‌های اقتصادی داشته باشد.
شافعی اضافه کرد:مدیران بنگاه‌های اقتصادی بایستی شرایط برای توانمندسازی نوجوانان و جوانان امروز را برای مدیریت بنگاه‌ها در  آینده فراهم کنند و در این راستا اتاق بازرگانی اقدام موثری انجام داده است .    
وی در بخش دیگری از  سخنان  خود خواستار اصلاح دیدگاه پدران و مادران نسبت به فرزندان خود شد و گفت:نباید فرزندان خود را تا سال‌ها  بچه بنامیم بلکه باید تلاش کنیم آنان بتوانند بر روی پاهای خود بایستند و در جامعه  مولد باشند .
وی اضافه کرد:بسیاری از کارآفرینان موفق از کارگری و کارهای کوچک آغاز کردند و  از هیچ حمایتی از سوی پدر و مادر خود برخوردار نبودند .
شافعی با اشاره به اینکه سنجش توسعه‌یافتگی جامعه را  فقط ضریب هوشی ( IQ) ندانست و گفت:ضریب هوشی  در کنار ضریب هیجانی (EQ)  عامل موفقیت فرد در فعالیت‌های اقتصادی است.
 رییس اتاق بازرگانی ایران خطاب به نوجوانان شرکت‌کننده در دوره آموزشی بازرگانان کوچک گفت: همیشه شاگرداول‌های کلاس‌ها افراد موفق در کسب‌وکار  نیستند.موفقیت حاصل تلاش و کوشش در کنار هوش هیجانی است.
 امیر کشانی معاون جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار هدف از برگزاری دوره بازرگانان کوچک را پرورش کارآفرینان و بازرگانان برای نسل آینده برشمرد و گفت:دومین دوره بازرگانان کوچک در دو رده سنی 7 تا 12 و 13 تا 18 سال برگزار می‌شود.