تاریخ : يکشنبه 17 تير 1397
کد 2011

در نشست معرفی پتانسیل های تجاری و فرصت های سرمایه گذاری در کشور تونس مطرح شد؛

شرکت های استان اصفهان به صورت آفشور (off shore)می توانند در تونس فعالیـت کنند

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در تونس گفت: شرکت های استان اصفهان به صورت آفشور (off shore)می توانند در تونس فعالیت کنند.
مجید قربانی فراز در نشست معرفی پتانسیل های تجاری و فرصت های سرمایه گذاری در کشور تونس در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: آفشور یکی از انواع  ساختارهای شرکتی است که در محدوده سرزمینی یک کشور خارجی ثبت می شود در حالیکه این شرکت در  خارج از مرزهای  کشور میزبان ،اداره و مدیریت شود.
وی افزود:تونس با جمعیت 11 میلیون نفر و به عنوان پل ارتباطی شمال آفریقا و اروپا به شمار می آید و شرکت های ایرانی می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی صادرات ایران به تونس را در سال 2017 ،13 میلیون دلار  و  واردات از این کشور را 12 میلیون دلار اعلام کرد و گفت:,عمده‌ترین کالاهای صادراتی کشورمان به تونس شامل مصنوعات ریخته‌گری، کشمش، پلی اتیلن، پسته، دانه خربزه و رزین و صمغ بوده است و عمده ترین واردات ایران از تونس مونو کلسیم فسفات، تری فسفات سدیم، قطعات توربین، لوله و پروفیل از فولاد، دستگاه کنترل پنل لمسی، قطعات  خودرو  است.
قربانی فراز نقش تونس در آفریقا را مانند دوبی در خاورمیانه برشمرد و گفت: بیش از 3 هزار  و 500 شرکت اروپایی در تونس مشغول فعالیت است و فرصت مناسبی است که کالاهای ایرانی به این شرکت ها معرفی شود.
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در تونس تاکید کرد:با توجه به  اعتبارات اسنادی بانک های تونس  و گشایش  30 تا 90 روز برای خرید کالا پیشنهاد می شود که شرکت های ایرانی با تجمیع در یک هلدینگ و به صورت آفشور فعالیت کنند.
وی حجم تجارت این کشور را 36 میلیارد دلار  عنوان کرد و گفت: فرانسه با صادرات سالانه 7 میلیارد دلار به تونس  شریک نخست تجاری این کشور است و پس از آن ایتالیا با 3 میلیارد دلار ،آلمان با 7/1 میلیارد دلار قرار دارد .
وی زبان تجاری این کشور را فرانسوی دانست و به فعالان اقتصادی استان اصفهان پیشنهاد کرد که در مکاتبات و ارتباطات از این زبان برای تعامل با این کشور استفاده کنند.
 قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور می تواند روابط نزدیکی با کشورهای آفریقایی از جمله تونس تعریف کند.
وی آفریقا را  پتانسیل ارزنده ای برای تجارت کالا و خدمات شرکت های ایرانی برشمرد و گفت:در شرایط کنونی تونس می توند دروازه ورود کالاهای ایرانی به افریقا باشد و فعالان اقتصادی باید از این فرصت استفاده را کنند .
در پایان این نشست پانل پرسش و پاسخ  با حضور عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان و رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در تونس برگزار شد.
 
آلبوم تصاویر 4053-4-1397