تاریخ : دوشنبه 20 دي 1395
کد 1201

نشست سه ساعته اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اعضای شورای شهر اصفهان؛ استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها برای رسیدن به توسعه شهری/ ضرورت همکاری اتاق بازرگانی و مدیریت شهری

جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با حضور در ساختمان شورای شهر از نزدیک با اعضای هیات رییسه این شورا دیدار و گفتگو کردند .
جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با حضور در ساختمان شورای شهر از نزدیک با اعضای هیات رییسه این شورا دیدار و گفتگو کردند .
در ابتدا دیداری صمیمی بود در ادامه رنگ و بویی کارشناسانه گرفت و نزدیک به سه ساعت به طول انجامید و در آن مشکلات و مسایل شهری و اقتصادی مطرح و برای آن چاره اندیشی شد.
آمادگی همکاری همه جانبه اتاق بازرگانی با مدیریت شهری اصفهان
در این دیدار سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان  با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی آمادگی هر گونه همکاری با مجموعه مدیریت شهری را دارد، اظهارکرد: به نظر می رسد که این دو مجموعه باید همکاری های بیشتری را با هم در بخش های مختلف داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مسایل و مشکلات استان روز به روز در حال افزایش است،گفت:چندی پیش سفری را به آذربایجان غربی داشتم و متوجه شدم که این استان چقدر از ظرفیت خود به خوبی استفاده کرده است.حضور  50  صادر کننده نمونه این استان در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه قابل توجه بود .هر کدام از این صادرکنندگان حداقل بیش از 2 هزار نفر نیرو داشتند.اما نقطه مقابل استان آذربایجان غربی، استان اصفهان است که متاسفانه با کاهش صادرات روبرو شده است.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان از لحاظ جرم خیزی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است گفت: این اتفاق در حالی افتاده است که با کاهش شغل و مشکلات اقتصادی روبرو بودیم در صورتی که اگر مشکل اقتصاد حل شود شاهد این مشکلات نخواهیم بود.
سهل آبادی خاطر نشان کرد:با تعریف و تمجید مسایل اصفهان حل نمی شود. بخش خصوصی  به صورت شفاف مسایل و راهکارهای برون رفت را به مسوولین ارایه می کند .ربیس اتاق بازرگانی اصفهان خاطر نشان کرد: از این پس باید به جای موازی کاری و اینکه هر ارگانی مسیر خود را ادامه دهد هم افزایی داشته باشیم و اقدام ها هماهنگ باشد.
همکاری دو پارلمان شهر و اقتصادی می تواند برای استان منشا برکات باشد
رضا امینی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان و حتی سایر نهادهای شهر از ظرفیت خوبی برخوردار هستند که در این راستا باید هم افزایی داشت.
وی افزود: باقیمانده فرصت شورای چهارم، زمان خوبی است که همکاری های مناسبی را داشته باشیم و این فرصت را باید غنیمت دانست چرا که در تاریخ اقدامات ما ثبت و ضبط خواهد شد و آیندگان فعالیت های ما را تحلیل خواهند کرد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ابتدا باید به خوبی مشکلات شهر شناسایی و سپس بر اساس آن برنامه ریزی شود، گفت: تاکنون به خوبی این مشکلات شناسایی شده است اما باید برنامه دقیقی برای رفع این مشکلات به کمک همه دستگاه ها طراحی شود.
امینی با بیان اینکه بودجه نقدی شهر به خوبی محقق نشده است،خاطرنشان کرد: تاکنون که 9 ماه از سال را پشت سر گذاشته ایم تنها 35 درصد از بودجه نقدی که هزار و 650 میلیارد تومان بوده است محقق شده. این در حالی است که با این پول تنها می توان امورات عادی شهر را انجام داد.
وی با اشاره به مدت باقیمانده دوره چهارم شورای شهر اصفهان تصریح کرد: این مدت باقیمانده زمان خوبی است تا کارهای نیمه تمام را به اتمام رساند.
به جای تاکید بر جذب سرمایه باید شرایط مساعد سرمایه گذاری را فراهم کرد
احمد شریعتی نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه گفت:شرایط مناسب سرمایه گذاری باعث شده حتی اصفهانی ها نیز برای سرمایه گذاری به تبریز رجوع کنند. پس باید به جای تاکید بر جذب سرمایه محیط امنی را برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم.
وی افزود: حتی مسوولانی که اصلیت اصفهانی هم دارند به کمک اصفهان بر نمی خیزند. در حالی که در پست های ارشد کشوری فعالیت های خوبی دارند.
لایحه ممنوعیت اخذ عوارض شهرداری  از هتل سازان جانی تازه به صنعت توریسم بخشید
در ادامه محمدرضا رجالی، رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با این همه مشکلاتی که در شهر اصفهان وجود دارد باید به اقدام خوب و موثر شورای شهر در مورد گردشگری اشاره کرد.
وی افزود: مصوبه ای که با این مشکلات اقتصادی، آن را شورای شهر به تایید رساند، در مورد عدم اخذ عوارض برای هتل سازان بود تا بلکه صنعت گردشگری جانی تازه بگیرد.
رجالی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در این صنعت مشاهده می شود نبود یک ورودی و سالن انتظار مناسب برای فرودگاه اصفهان است، این درحالی است که گردشگران با دیدن این سالن از ورود به این شهر منصرف می شوند.
وی خواستار تصویب پیشنهادی در تغییر کاربری منازل مسکونی به اقامتگاه های موقت گردشگری شد و گفت:بسیاری از  ساختمان های مناسب شهر خالی از سکنه است که می تواند به عنوان اقامتگاه گردشگران داخلی و خارجی تغییر کاربردی دهد.
بر اساس یک مسیر توسعه ای و با هم افزایی باید به هدف رسید
اصغر آذربایجانی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، در ادامه این جلسه گفت: متاسفانه متوجه هستیم که هیچ نوع نگاه فرهنگی در توسعه به مسایل وجود ندارد این بدان معنا است که در کارها هیچ هم افزایی وجود ندارد و باید سریع تر به این مهم دست پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: نباید به توسعه فرهنگی به عنوان یک پیوست نگاه شود بلکه به عنوان یک موضوع اصلی مورد توجه قرار گیرد .
نگاه راهبردی به مسایل و مشکلات کلان شهر اصفهان  داشته باشیم
محسن پورسینا عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار نگاه راهبردی به مسایل و مشکلات کلان شهر اصفهان شد و گفت: به عنوان مثال برای کاهش جمع اوری زباله ها ،تولید کمتر زباله ها در بین شهروندان فرهنگ سازی شود.
وی تغییر سبک زندگی مردم با هدف افزایش سلامتی در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت:پارک های حاشیه رودخانه شب های شلوغ و صبح های خلوتی را به خود می بیند و این در حالیست که دعوت به ورزش همگانی و تشویق شهروندان به ورزش می تواند سلامتی جامعه را افزایش دهد.
گردشگری محور همکاری مشترک  اتاق بازرگانی و شورای شهر قرار گیرد
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه  همکاری اتاق و شورای شهر را  اتفاق مهم و اثرگذر دانست و گفت:گردشگری به عنوان محور مشترک اتاق و شورا می تواند زمینه همکاری در سایر بخش ها را فراهم سازد.
برای بررسی مسایل و راهکارهای اجرایی استان اصفهان  یک گروه مشاوره تشکیل شود
جعفر برکتین عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه چالش مهم شهر را مسایل فرهنگی دانست و گفت:کلمه های برترین ،بهترین و بیشترین استان آفت استان اصفهان شده است و پیشنهاد می شود یک گروه مشاوره که سابقه فعالیت کلان شهر در دنیا را داشته باشد ، 
راه اندازی نمایشگاه دایمی مشاغل خانگی بانوان اصفهان
نداواشیانی پور عضو هیات رییسه شورای شهر اصفهان در این جلسه از توجه شورا به ساخت نمایشگاه دایمی مشاغل خانگی بانوان اصفهان خبر داد و گفت:زنان سرپرست خانوار می توانند در این نمایشگاه تولیدات خود را به صورت مستقیم به مصرف کنندگان عرضه کنند .
همگرایی و وحدت بخش های مختلف  لازمه پیشرفت و توسعه استان اصفهان است
سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان دراین جلسه خواستار کار تیمی مشترک بین اتاق و شورا شد و گفت:تمرین کار گروهی بین بخش های اصفهان می تواند مسایل و مشکلات این استان از جمله زاینده رود را برطرف کند.
وی همگرایی و وحدت بخش های مختلف استان را لازمه پیشرفت و توسعه استان برشمرد و گفت:هم افزایی این بخش ها زمینه توسعه اقتصادی و فرهنگی استان را مهیا می سازد.
حضور برندهای معتبر داخلی و خارجی در اصفهان
مرتضی بیشه  دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه خواستار حضور برندهای معتبر داخلی و خارجی  در استان اصفهان با هدف راه اندازی واحدهای تولیدی شد و گفت:حضور این برندها می تواند نرخ بیکاری استان را کاهش دهد.
شورای شهر محرک اقتصادی در شهر ایجاد کند
مسعود گلشیرازی رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان دراین دیدار خواستار شناسایی شریان های اقتصادی شهر شد و گفت:شورای شهر چهارم با یک مصوبه توانست محرک نهضیت هتل سازی در شهر شود و تکرار این قبیل مصوبه ها می تواند اصفهان را در بخش های مختلف اقتصادی متحول سازد.
وی با اشاره به آلودگی محیط زیست شهر اصفهان  در اثر نزدیک بودن واحدهای صنعتی به شهر گفت: راه اندازی قطار های پرسرعت می تواند از سفرهای درون شهری با  خودرو بکاهد و واحدهای  صنعتی در شعاع 200 کیلومتری شهر به فعالیت خود ادامه دهند.
وی برنامه ریزی برای شهر بر اساس توسعه پایدار را امری لازم و ضروری دانست و گفت:مهاجر پذیری اصفهان به دلیل نزدیک بودن واحدهای صنعتی به این شهر است  چنانچه این واحدها در نزدیک اقامت مهاجران باشد شاهد افزایش جمعیت شهر نخواهیم بود.
 در پایان این جلسه راه های همکاری بین اتاق بازرگانی و شورای شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.
 
آلبوم تصاویر 2080-10-95