تاریخ : پنجشنبه 18 شهريور 1395
کد 997

در آیین اختتامیه نخستین دوره بازرگانان کوچک : بزرگترین رسالت اتاق بازرگانی در آموزش الفبای تجارت و کارآفرینی به کودکان و نوجوانان محقق شد/ خرید کالای ایرانی را از کودکی آغاز کنیم

در آیین اختتامیه نخستین دوره بازرگانان کوچک : بزرگترین رسالت اتاق بازرگانی در آموزش الفبای تجارت و کارآفرینی به کودکان و نوجوانان محقق شد/ خرید کالای ایرانی را از کودکی آغاز کنیم

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بزرگترین رسالت اتاق بازرگانی اصفهان که آموزش الفبای تجارت و کارآفرینی به کودکان و نوجوانان است ، در دوره آموزشی بازرگانان کوچک محقق شد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بزرگترین رسالت اتاق بازرگانی اصفهان  که آموزش الفبای تجارت و کارآفرینی به کودکان و نوجوانان است ، در دوره آموزشی بازرگانان کوچک محقق شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«سید عبد الوهاب سهل آبادی» در آیین  اختتامیه نخستین  دوره بازرگانان کوچک اتاق بازرگانی اصفهان در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: این دوره آموزشی به  همت معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد و مورد استقبال خانواده ها و فعالان اقتصادی قرار گرفته است .

 وی  ضمن خیر مقدم به مدیرآموزش، دبیر کل و مدیر دفتر اتاق بازرگانی اراک برای شرکت در این مراسم و تشکر از دست اندر کاران دوره بازرگانان کوچک، گفت: خرسندیم که امروز، آموزش که بزرگترین رسالت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بوده است، محقق شده و بزرگانی چون  دکتر عبدالحسین ساسان و  دکتر محسن رنانی در کنار ما هستند .

وی همچنین با تاکید بر نقش مهم سخنرانی در آینده شغلی کودکان، از دست اندر کاران آموزشی اتاق بازرگانی خواست، تا به آموزش تکنیک های سخنرانی به کودکان و نوجوانان نیز بپردازند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه تاکید کرد:هیچ چیز بهتر از پرسش نیست و دانا کسی است که سوال کند. وی اظهار امید واری نمود: تا این دوره ها با قدرت هر چه بیشتر،  ادامه یابد.

 ماهین  نقوی، مدیر آموزشی دوره بازرگانان کوچک ضمن بیان اینکه این دوره برای اولین بار در کشور اجرا شده و با استقبال خوب کودکان و نوجوانان همراه بوده است، گفت: دانش آموزان دوره مذکور به دو رده سنی  8 تا 14 سال و 14 تا 17 سال تقسیم شده و دوره ها در 4 ترم متوالی برگزار شد. وی افزود: بر اساس خروجی پرسشنامه ای که در اختیار دانش آموزان قرار گرفت، در ابتدا 43 درصد از حضار نسبت به مباحث ارایه شده آشنایی داشتند اما در پایان دوره میزان اطلاعات آنها به 68 درصد ارتقا یافت و اطلاعات دانش آموزان از هدفمندی زندگی و آرزوی شغلی آنها در ابتدای دوره 59 درصد و در پایان 76 درصد بود،  میزان اطلاع کودکان از آشنایی با مفاهیم اولیه کسب و کار و کارآفرینی، از ابتدا تا پایان دوره از 27 درصد به 60 درصد، میزان محبوبیت سرفصل های ارایه شده از 60 درصد به 90 درصد، و تمایل شرکت کنندگان نیز از 27 درصد به 98 درصد ارتقا یافت.

نیاز امروز ما تربیت پزشک اجتماعی و صنعتگر است

عبد الحسین ساسان استاد دانشگاه و مشاور اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان نیز  ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره  گفت: با اقداماتی که اخیرا در اتاق بازرگانی اصفهان انجام می شود  اتاق اصفهان به محل نور، کارگشایی، دانش واندیشه گری در سطح شهر و کشور تبدیل شده است .

 وی با تاکید بر این نکته که درکشور ما به اندازه نیاز  پزشک و مهندس زبده وجود دارد ،گفت: امروز نیاز ما به داشتن و تربیت پزشک اجتماعی و صنعتگر است .

 وی افزود: لازم است کودکان و نوجوانان به درس تاریخ بیشتر از دروس دیگر اهمیت داده و با مطالعه دقیق آن متوجه شوند چرا امروز کشور ما تنها حدود نیم درصد تجارت جهان را برعهده دارد .

 ساسان قدر ناشناسی به تجار و  بازرگانان و صنعت کشور و دیدگاه ضعیف نسبت به ثروت را ازمهم ترین دلایل عقب افتادن ایران از کشورهای پیشرفته ذکر کرد و تصریح نمود: متاسفانه به دلیل بی توجهی به کارآفرینان بسیاری از تجار موفق کشور  مهاجرت کرده اند.

ساسان اظهار امیدواری کرد: با ادامه اقدامات شایسته ای که به منظور تربیت بازرگانان کوچک در اتاق بازرگانی اصفهان انجام شده   بتوان مدارس خوبی برای تربیت صنعتگران موفق در اصفهان و سطح کشور نیز  تاسیس نمود.

خرید کالای ایرانی  را از کودکی آغاز کنیم

امیر کشانی، معاون جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم  گفت: اتاق بازرگانی اصفهان به منظور بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهرمان اقدامات زیادی انجام داده که برگزاری دوره آموزشی بازرگانان کوچک نیز بخشی از فعالیت های آن بوده است. وی با تاکید بر اینکه اگر کشوری پیشرفت کرد، مردم مسبب آن بوده اند نه دولت ها گفت: ایران توسط کارخانجات، موسسات و مراکزی که نوجوانان و کودکان امروز در آینده تاسیس خواهند کرد  پیشرفته خواهد شد. معاون امور جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه از دانش آموختگان این دوره آموزشی خواست تا با خرید کالای ایرانی، به حمایت از صنعت کشور پرداخته و آنرا راهی برای ماندگاری وطن ذکر کرد.

در پایان این مراسم گواهینامه شرکت در نخستین دوره بازرگانان کوچک به توجوانان شرکت کننده در دوره اهدا گردید .

آلبوم تصاویر بازرگانان کوچک-6-95