تاریخ : شنبه 6 شهريور 1395
کد 977

آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی گردشگری (start up trip) اصفهان با معرفی برگزیدگان برگزار شد

آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی گردشگری (start up trip) اصفهان با معرفی برگزیدگان برگزار شد

آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی گردشگری (start up trip) اصفهان با حضور رییس اتاق بازرگانی ،شهردار اصفهان نماینده مجلس شورایی اسلامی ،جمعی از اعضای شورای شهر ، کارآفرینان برجسته و هیات داوران و شرکت کنندگان در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی گردشگری (start up trip) اصفهان با حضور رییس اتاق بازرگانی ،شهردار اصفهان نماینده مجلس شورایی اسلامی ،جمعی از اعضای شورای شهر ، کارآفرینان برجسته و هیات داوران و شرکت کنندگان در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت:برگزاری این قبیل رویدادها زمینه حضور پرشور جوانان را در عرصه اقتصاد استان فراهم می سازد.

وی از تسهیل سازی  اتاق بازرگانی اصفهان جهت عضویت جوانان در اتاق خبر داد و گفت:رویکرد هیات نمایندگان اتاق اصفهان در دوره جاری زمینه سازی حضور جوانان در فعالیت های اقتصادی  به خصوص کارآفرینی و بازرگانی است .

وی ایجاد بخش معاونت جوانان در اتاق  اصفهان  را گامی موثر در حضور نسل جوان  فعالان اقتصادی در استان اصفهان دانست و گفت:اتاق اصفهان دوره های آموزشی بازرگانان کوچک برای کودکان و نوجوانان و در حوزه جوانان هر هفته کارگاه آموزشی  برگزار می کند.

  کشانی: تعدادی از ایده های  معرفی شده در رویداد کارآفرینی گردشگری،سرمایه گذار جذب کرده است 

«امیر کشانی»معاون جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت:در شرایط رکود اقتصادی با روش های قدیمی نمی توان از رکود خارج شد بلکه باید با روش های جدید و نوآورانه رونق اقتصادی ایجاد کرد.

وی  برگزاری رویدادهای کارآفرینی(start up ) درحوزه های تخصصی مانند گردشگری را فرصتی برای ارایه فرصت های اقتصادی برای جوانان برشمرد و گفت:رویکرد معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان ،ایجاد فرصت های کارآفرینی برای جوانان جویای کار است  

وی گردشگری را یکی از مزیت های استان اصفهان در بخش اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت:معاونت جوانان با برگزاری رویداد کارافرینی گردشگری خواستار معرفی ایده های نو در این بخش است .

کشانی از تشکیل 10 تیم  کارآفرینی و معرفی 10 فرصت سرمایه گذاری در این رویداد خبر داد و گفت: تعدادی از ایده معرفی شده این رویداد توانسته سرمایه گذار جذب کند .

وی از آمادگی بانک قرض الحسنه  رسالت  جهت حمایت از ایده های معرفی شده در این رویداد خبر داد و گفت:شرکت  توسعه گردشگری ایران ،صندوق پژوهش و فناروی استان ،شهرک علمی تحقیقاتی و مرکز رشد دانشگاه هنر اصفهان آماده همکاری و مشارکت  با ایده پردازان این رویداد جهت اجرایی شدن این ایده هاست .

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان ازاجرایی شدن یکی از  ایده های معرفی شده در رویداد توسط شهرداری اصفهان خبر داد و گفت:طرح جعبه نگهداری کننده وسایل گردشگر(pbox) در میدان نقش جهان به همت شهرداری اصفهان اجرایی می شود.

رجالی: برند بین المللی شهر اصفهان به زودی معرفی  می شود

«محمدرضا رجالی»رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت:رتبه  صنعت گردشگری ایران در بین 140 کشور جهان ، 97 است این در حالیست که در بخش زیرساختها رتبه ایران 119 ،اولویت بندی سفر گردشگری 135 ،و جامعیت داده ها 128 است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ها و نشست های متعدد در حوزه گردشگری و اثربخش نبودن آن در حوزه اجرا گفت:شاخص های جهانی به عنوان خط کش هایی است که می تواند جایگاه ایران را در صنعت گردشگری مشخص کند.

وی پیگیری برند شهری اصفهان  توسط کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان را از مهمترین فعالیت های این کمیسیون برشمرد و گفت:برای معرفی برند اصفهان طی برگزاری یک مسابقه بین طراحان و گرافیست ها تعداد 70 اثر در مرحله اول به  دبیرخانه ارسال شده که 5 پیشنهاد به مرحله پایانی رسیده است.

در پایان این رویداد سه طرح   توری تریپ،اکوتریپ،های ده از نظر هیات داوران حایز رتیه اول تا سوم شد.

گفتنی است نخستین رویداد کارآفرین گردشگری (start up trip)  اصفهان به همت معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان و با همکاری شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و با حمایت چند شرکت خصوصی از 3 الی 5 شهریور با حضور 150 شرکت کننده جوان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

در این رویداد 15 تسهیل گر (mentor)   و داور به آموزش و داوری طرح های ارایه شده از سوی 10 تیم شرکت کننده طی این سه روز پرداختند.

 

 

آلبوم تصاویر اختتامیه استارت آپ تریپ-6-95