تاریخ : پنجشنبه 28 مرداد 1395
کد 951

در چهلمین جلسه دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ تولیدبریکت سوختی از بقایای گیاهان

در چهلمین جلسه کمیته توسعه سرمایه گذاری و فناوری اتاق بازرگانی اصفهان(ITDO) طرح تولید بریکت سوختی (زغال فشرده) از بقایای گیاهان ارایه شد .

در چهلمین جلسه کمیته توسعه سرمایه گذاری و فناوری اتاق بازرگانی اصفهان(ITDO) طرح تولید بریکت سوختی (زغال فشرده) از بقایای گیاهان ارایه شد .

در چهلمین جلسه شورای سیاست گذاری دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری اتاق بازرگانی اصفهان  ITDO  طرح تولید بریکت سوختی (زغال فشرده) از بقایای گیاهان و طرح کسب و کار اینترنتی کوتاه کننده لینک ارایه شد .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«علیرضا شفیع زاده» در این جلسه  با اشاره به مصرف روزانه  50 تن زغال در شهر تهران و در 300 تن در کشور گفت: سالانه بیش از 150 هزار تن زغال در کشور مصرف می شود که 6 هزار تن تولید داخلی و 10 هزار تن از خارج وارد می شود .

وی افزود:قطع درختان و تولید زغال به روش سنتی علاوه بر تهدید درختان جنگلی ،آلایندگی زیست محیطی  را به دنبال خواهد داشت .

شفیع زاده اظهار داشت:در این طرح یک واحد تولیدی صنعتی بریکت با ظرفیت اولیه 3 تن در روز می تواند به تامین زغال مورد نیاز اقدام کند .

وی  افزود:با استفاده از نکنولوژی پیشنهادی بقایای گیاهان ابتدا به کربن و سپس طی یک فرایند به سرعت بالا به برکیت سوختی و تبدیل و به عنوان یک ماده سوختی روانه بازار می شود .

وی تصریح کرد:برکیت سوختی همچنین می تواند به صورت معطر در مراسم های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. وی افزود: با استفاده از بقایای گیاهان با ارزش غذایی پایین مانند تفاله شیرین بیان ،باگاس نیشکر و شلتوک برنج در تهیه برکیت فشرده به عنوان مواد اولیه  به کار می گیرد.

در ادامه این جلسه  طرح کسب و کار اینترنتی کوتاه کننده لینک و ایجاد درآمد توسط کاربران SHORTLINK  از سوی سیدمحمدحسن تفرشی حسینی ارایه و در جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: کوتاه کننده لینک مکانیزیمی است که لینک های اینترنتی بلند را تبدیل به لینک های کوتاه می کند و در این حین تبلیغی به کاربر نمایش می دهد. از اهداف این طرح می توان به ایجاد بستر تبلیغاتی جدید و متفاوت با قدرت آنالیز و محدود سازی جامعه مخاطب در کنار ایجاد فرصت درآمدزایی برای کاربران و سیستم تبلیغاتی هدفمند و کم هزینه  اشاره نمود.

وی تصریح کرد:نمونه اولیه یا MVP پروژه اجرا شده که با نام آواد هم اکنون فعال است  و هدف طرح توسعه این پروژه است که این طرح با سرمایه مورد نیاز معادل 2 میلیارد ريال و شاخص IRR=135%    امکان سنجی شده که حاشیه سود نسبتا جذابی را ارایه می کند.

گفتنی است پس  از طرح دوم ( Short link ) در خصوص امکان تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی از طریق بازار سرمایه  ایران و یا از طریق انتشار اوراق در بورس های خارجی اعضا جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند و به صورت ویژه انتشار اوراق اسلامی صکوک در بورس مالزی مورد بررسی قرار گرفت و در پایان این روش به عنوان یکی از بهترین راههای تامین مالی پروژه ها با مشارکت شرکای خارجی عنوان گردید و لزوم معرفی و تسهیل استفاده از آن برای پروژه های مناسب  مورد تاکید قرار گرفت.

 «علی صفرنورالله» رییس دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:يی همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با یونیدو مقرر شد که دفتر یونیدو تهران همکاری نزدیکی با  دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری  اتاق اصفهان  داشته باشد.