تاریخ : دوشنبه 29 دي 1393
کد 93

مشاور گردشگری اتاق اصفهان؛

فرهنگ اصیل ایرانی در جذب گردشگران خارجی جایگاه ویژه دارد

مشاور کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان گفت: به دلیل ارتباطات اندک خارجی صنعت گردشگری ایران با خارج نمی دانیم که سیستم های جدید این صنعت چگونه فعالیت می کند و این در حالیست ایران دارای فرهنگ غنی است و باید محور گردشگری بر روی معرفی فرهنگ اصیل خود تمرکز کند.

مشاور کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان گفت: به دلیل ارتباطات اندک خارجی صنعت گردشگری ایران با خارج نمی دانیم که سیستم های  جدید این صنعت  چگونه فعالیت می کند و این در حالیست  ایران دارای  فرهنگ غنی است  و باید محور گردشگری بر روی  معرفی فرهنگ اصیل خود تمرکز کند.

«صالح میری» در شانزدهمین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان به سه خطر بزرگ در کمین صنعت گردشگری ایران اشاره کرد و گفت:توسعه گردشگری زمینه اشتغال را فراهم کی کند  و رشد اقتصادی ایجاد می کند و اگر تعلل کنیم این اتفاق برای کشور نمی افتد چون ایران تنها کشور گردشگر پذیر در دنیا نیست و کشورها  همسایه با تلاش مستمر خواستار ایجاد جذابیت برای گردشگران خارجی می باشند.

 وی اضافه کرد:خطر دوم  این است که تمام غرب  به ایران و ایران نیز به غرب نیاز دارد و  اگر دیر بجنبیم فرهنگی به کشور ما وارد می شود که با  فرهنگ ما همخوانی ندارد و باید فرهنگ تاثیرگذار داشته باشیم تا فرهنگ تاثیرپذیر.

وی آشنا نبودن با زبان و فرهنگ کشورها را از چالش های جدی صنعت گردشگری ایران برشمرد و گفت: امروز بیشترین توریست ها به کشور چین اختصاص دارد و این در حالیست که  چند نفر در این کشور زبان چینی را یاد گرفته اند؟ زیرا برای جذب گردشگر چینی باید با فرهنگ و زبان کشور صادرکننده گردشگر آشنا شویم و سلیقه آنان را بدانیم.

وی خاطر نشان کرد:ممکن است الان هتل های کمی داشته باشیم ولی باید خدمات و سرویس آنها را  افزایش دهیم هم سرمایه کمتری لازم دارد و هم زمینه برای جذب گردشگر بیشتر را فراهم می کند .

وی اضافه کرد:یک هتل خوب در اروپا یا امریکا ظرف مدت 7 سال سرمایه گذاری اش جواب می دهد و در کشوری مانند ایران می تواند سه سال جواب دهد.

میری خواستار راه اندازی وب سایتی برای گردشگری اصفهان با حضور فعالان این بخش شد و گفت:در این سایت نظرات و پیشنهادات گردشگران داخلی و خارجی و همچنین فعالان این بخش منعکس شود.

18 پروژه گردشگری استان اصغهان در  مراحل تنظیم قرار داد است

«علی کرباسی زاده» نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان در این جلسه  فعالیت دبیرخانه دایمی فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان اصفهان خبر داد و گفت:  دبیرخانه رسما کار خود را برای پیگیری پروژه های سرمایه گذاری آغاز کرده است و  از 51 طرح ارایه شده در همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری اصفهان، 28 نفر از سرمایه گذاران به نوعی علاقه مند شدند و  اطلاعات پروژه ها را اطلاع رسانی  که از این میان  18 پروژه متقاضی برای سرمایه گذاری پیدا کرده است.

وی تاکید کرد:این 18 پروژه مجموعا 21 سرمایه گذار متقاضی دارد که تعدادی از این سرمایه گذاران به صورت مشترک هستند و تا کنون 8 مورد تقاضای کتبی به سازمان های ذی ربط برای شروع فعالیت ارایه شده است و دو مورد از این طرح ها  ،قرار داد آن منعقد شده است.

وی از ترجمه کتاب فرصت های گردشگری استان اصفهان  به زبان انگلیسی خبر داد و گفت: با همکاری دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه ارتباطات خوبی بین اتاق اصفهان و نمایندگی های ایران در خارج کشور برقرار شده است تا  بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج استفاده کنیم.

برای توسعه گردشگری به نظرات فعالان این بخش توجه شود

«مهدی نریمانی»رییس اتحادیه هتلداران و مدیرعامل مجمع گردشگری استان اصفهان در این جلسه گفت: در گام نخست  باید بدانیم  اول مسافر یا هتل  می خواهیم یا دو تا را با هم می خواهیم . در حال حاضر ظرفیت اقامت در هتل های اصفهان داریم ولی باید همزمان زیرساخت گردشگری را هم کار کنیم.

وی افزود:افزایش تعداد هتل های 5 ستاره را در شرایط کنونی توجیه اقتصادی دارد یا نه باید بررسی شود زیرا در حال حاضر  شاهد ظرفیت های خالی هستیم .

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد  طرحی برای توسعه هتل داری  ارایه شود و بعد توجیه برای سرمایه گذاری که می خواهد سرمایه گذاری کند نداشته باشیم مطمئن باشید ضد تبلیغ می شود که بدتر از خود تبلیغ است.

 نریمانی خواستار هم اندیشی دستگاههای دولتی با  فعالان صنعت گردشگری استان شد و گفت:دستگاههای دولتی و  شهرداری بیاید ببیند برای زیرساخت های مربوط به خودش چه کاری باید انجام دهند و نقطه نظرات فعالان این عرصه هم برای توسعه این بخش گرفته شود.

وی افزود:استان اصفهان  12 هزار تخت هتل دارد  و 5500 نفر در این شاغل داریم که 75 درصد هتل هایمان هم استاندارد شده است و با همین اطلاعات و همین پیشینه طرح آماده می کنیم.

دولت و بخش خصوصی با همکاری هم مشکلات گردشگری را برطرف کنند

«مسعودی» عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان در این جلسه گفت صنعت گردشگری از یک صنعتی مثل ذوب آهن خیلی پیچیده تر است . با همکاری  بخش دولتی و خصوصی  یک جمعی تشکیل شود که برای توسعه صنعت گردشگری چه اقداماتی باید صورت گیرد و  میزان سرمایه ای که لازم دارد مشخص شود .

وی تاکید کرد:بخش اعظم توریسم  نرم افزاری  است  و ایجاد  امنیت مهمترین موولفه  برای جذب سرمایه گذار این بخش است.

هتل های اصفهان در بهترین شرایط هم   6 ماه از سال را خالی اند

«رئیسی»عضو مجمع گردشگری استان اصفهان در این جلسه اضافه کرد:مجمع گردشگری استان اصفهان با حضور فعالان این بخش تشکیل شده است و آماده همکاری با اتاق اصفهان در جهت توسعه این صنعت می باشد
آلبوم تصاویر گالری خبر 9-28