تاریخ : دوشنبه 18 مرداد 1395
کد 921

در سمینار تشکیل یک خانواده کارآفرین کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد؛ ماموریت خانواده کارآفرین برقراری عدالت اجتماعی است

در سمینار تشکیل یک خانواده کارآفرین کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد؛ ماموریت خانواده کارآفرین برقراری عدالت اجتماعی است

کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان، اقدام به برگزاری سمینار تشکیل یک خانواده کارآفرین با حضور کوروش خسروی، دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، نمود.

کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان، اقدام به برگزاری سمینار تشکیل یک خانواده کارآفرین با حضور  کوروش خسروی، دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، نمود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این سمینار  امیرکشانی، رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمند سازی گفت: اتاق بازرگانی، به منظور بهبود شرایط اقتصادی و برون رفت از رکود و مشکلاتی که فعالان اقتصادی با آن درگیر هستند، سلسله نشست ها و همایش  آموزشی به صورت هفتگی برگزار می کند.

وی ضمن تشکر از انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه کار آفرینی اجتماعی که این سمینار با مشارکت آنها برگزار شده است، افزود: کار آفرینان قهرمانان ملی هستند و می توان از اصفهان به عنوان یک شهر کار آفرین ساز نام برد. کشانی تصریح کرد: اگر ما از کمک دولت ناامید شویم به دنبال راهی برای برون رفت از مشکلات و در نتیجه هم بستگی مثبت و پیشرفت اقتصادی، خواهیم رفت.

کورش خسروی نایب رییس کمیسیون آموزش  و دبیر جشنواره ملی فن آفرینی  شیخ بهایی  دراین سمینار گفت: در ادبیات کارآفرینی از حدود سال 2010 به این طرف، واژه ای به نام اکو سیستم های کارآفرینی، شکل گرفت که ناظر به این پدیده است درشرایط محیطی مناسب، کارآفرین ها بهتر رشد می کنند.

وی با بیان این که در شهر هایی که دارای اکوسیستم های بهتری هستند، عواملی چون منابع مالی و قوانین آسان برای راه اندازی کسب و کار، زمینه رشد کارآفرین را فراهم می کنند، افزود: خوشبختانه با وجود این که در اصفهان اقدام مدیریتی خاصی در این زمینه صورت نگرفته، این شهر یا بهترین یا یکی از بهتر اکوسیستم کارآفرینی کشوراست. این استاد دانشگاه وجود پدیده هایی نظیر شهرک علمی تحقیقاتی و مرکز خریدی در ابعاد سیتی سنتر را ناظر بر این ادعا دانست که باعث شدند بسیاری از پیشرفت ها از اصفهان شروع شده و به شهر های دیگر تسری یابد.

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: با این وجود، وقتی اصفهان را با سنگاپور، لس آنجلس و تل آویو مقایسه می کنیم به این نتیجه می رسیم که اکو سیستم کارآفرینی شهرمان هنوز ضعیف بوده،  فقر جدی برای منابع مالی ریسک پذیر وجود دارد، تعداد مشاوران زبده در این زمینه هم  کم بوده و این تعداد هم پراکنده هستند. خسروی تصریح کرد: حال با این شرایط، تنها راهی که از طریق آن می توان به یک کارآفرین تبدیل شد، ارتقای  اکوسیستم فردی خودمان با تشکیل یک خانواده کارآفرین است.

 وی کارآفرینی را تحولی در کسب و کار که درآن نوآوری و خلاقیت نهفته باشد، عنوان کرد و گفت:   کارآفرینی یک فرآیند جمعی است نه انفرادی و تشکیل گروه برای غربال گری ایده، جمع آوری اطلاعات بازار، ارزیابی فناوری های مرتبط، تامین منابع مالی، تشکیل گروه سهامداران و گروه همکاران ضروری است.

 این مدرس دانشگاه ضمن بیان این که ویژگی های شخصیتی و محیطی در ایجاد یک کارآفرین موفق مهم است، افزود: خلاقیت یکی از مهم ترین ویژگی های یک کارآفرین است که با داشتن تفکر واگرا، افراد در هنگام حل مساله به جای انتخاب گزینه های موجود به ایجاد گزینه جدید می پردازند، ایده هایی که ممکن است به محصولات یا خدمات جدیدی منجر شود.

وی احساس مسوولیت، داشتن مرکز کنترل درونی، توفیق طلبی، خطر پذیری، مهارت کار تیمی و فرصت ورزی از دیگر خصوصیات یک کارآفرین عنوان کرد.

وی افزود : هرچه دسترسی یک نفر به ایده های موفق و الگو بیشتربوده و تنوع منابع مالی بیشتر باشد، موفقیت او بیشتر است.

 وی نیاز های یک کارآفرین را آموزش، تامین منابع مالی ارزان و ریسک پذیر، آشنایی با ایده ها و فناوری های جدید، دسترسی به مشاورین زبده و ایجاد الگو ذکر کرد و گفت: برگزاری جلسات «به سوی موفقیت» از سوی اتاق بازرگانی راهی برای انتقال تجربه کارآفرینان موفق به جوانان تازه کار و معرفی یک الگو است.

خسروی  در پایان ماموریت خانواده کارآفرین را در یک کلام، برقراری عدالت اجتماعی عنوان کرد  و تصریح کرد: ریشه بسیاری از بی عدالتی ها به دلیل برخورداری یک عده از ثروت و نا برخورداری عده دیگر است که عدم توزیع عادلانه ثروت در کشور باعث می شود بسیاری از استعدادها از بین رفته و یا به اصطلاح بسوزد.

 وی تاکید کرد: هدف همکاری بانک قرض الحسنه رسالت، موسسه حامیان کسب و کار اجتماعی ایرانیان، مجتمع فرهنگی فرشچیان، کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی، مرکز مشاوره و اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی خلق دانش و سرمایه گذاری برای فردا  در این طرح، این است که خدماتی ارایه دهند تا توزیع امکانات به صورتی باشد که زمینه ایجاد یک کارآفرین موفق از هر قشری را فراهم کند.

 

آلبوم تصاویر همایش خانواده کارآفرین-5-95