تاریخ : شنبه 16 مرداد 1395
کد 914

آیین گرامیداشت روز خبرنگار در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

آیین گرامیداشت روز خبرنگار در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور معاون وزیر ارشاد ،استاندار ،شهردار و رییس اتاق اصفهان در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور معاون وزیر ارشاد ،استاندار ،شهردار و رییس اتاق  اصفهان در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در این مراسم گفت: انتقادهای سازنده با حفظ حریم افراد و اشخاص از جمله وظایف یک رسانه متعهد است و نقش رسانه های محلی در بیان این انتقادها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی رشد مطبوعات محلی را نشان دهنده وجود استعداد و قابلیت های فراوان استان ها برای فعالیت های اطلاع رسانی دانست و افزود: کارکرد مطبوعات محلی نقش مهمی در انعکاس مشکلات زندگی یک نقطه، محله و شهر دارد و پویایی رشد این مناطق دارد که این امر در گرو نقش و فعالیت خبرنگاران خبره محلی است.

وی گسترش مطبوعات محلی را زمینه ساز شکوفایی استعداد خبرنگاران محلی و تقویت توانایی حرفه ای آنها دانست و افزود: از این رهگذر فرهنگ عمومی استان نیز ارتقا پیدا می کند و برای خبرنگاران نیز فرصت های شغلی مناسب ایجاد می شود.

وی خطاب به خبرنگاران استان اصفهان افزود: شما می توانید با یاری مدیران استان به رشد و توسعه استان کمک کنید زیرا رسانه نقش مهمی در ارتقای فرهنگ عمومی در زمینه های ملی، مذهبی، اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار باشد.

«حسین انتظامی» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: مبنای مبارزه با فساد، انجام رفتارهای خیابانی نیست بلکه شفافیت در امور و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین ابزارها برای دسترسی مردم به اطلاعات ، رسانه ها و مطبوعات هستند، افزود: دسترسی مردم به اطلاعات نیز زمانی محقق می شود که رسانه ها و خبرنگاران به اطلاعات دست یابند و بتوانند این اطلاعات را انتشار دهند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه رسانه ها و خبرنگاران باید برای دسترسی به اطلاعات و انتشار آن از امنیت لازم برخوردار باشند، اظهارکرد: امنیت شغلی خبرنگاران به معنای فراهم شدن زمینه ها و فضای مناسب است تا روزنامه نگار و رسانه در انجام وظایف خود با مشکل مواجه نشود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان  در این مراسم گفت: بسته پیشنهادی برای حمایت از مطبوعات این استان، آماده ارائه به شورای فرهنگ عمومی است.

وی اضافه کرد: این بسته در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بر اساس آن وظیفه هریک از دستگاههای استان برای حمایت از رسانه ها و مطبوعات استان مشخص شده است .

در این مراسم از پیشکسوتان عرصه خبر استان اصفهان تقدیر و از نخستین جلد دانشنامه روزنامه نگاران استان اصفهان از ابتدای مشروطه تا  انقلاب اسلامی رونمایی شد

آلبوم تصاویر روز خبرنگار-5-95