تاریخ : شنبه 16 مرداد 1395
کد 913

مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی مهم ترین فرصت پیش روی پیمانکاران ایرانی

مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی مهم ترین فرصت پیش روی پیمانکاران ایرانی

نشست معرفی فرصت های پیش روی کسب و کارهای کوچک و متوسط و نقش مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی «spx» در جهت توسعه این کسب و کارها، در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد .

نشست معرفی فرصت های پیش روی کسب و کارهای کوچک و متوسط و نقش مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی «spx» در جهت توسعه این کسب و کارها، در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان «سید عبد الوهاب سهل آبادی»، رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: در شرایطی که بسیاری از کسب و کارهای کشور با رکود و خطر ورشکستگی مواجه شده اند، با اتصال به سیستم بزرگی که می توان از طریق آن از اطلاعات جهانی برخوردار شد و با حضور در نمایشگاه های بین المللی و عرصه جهانی از طریق spx می توان گام بزرگی در جهت رفع مشکلات کسب و کار در بخش صنعت برداشت.

وی افزود: امروز اصفهان دارای موقعیت ویژه ای به لحاظ ارتباطات خوب اکثر تشکل های آن از جمله اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، کانون کارفرمایان و اتاق اصناف می باشد، اما متاسفانه صاحبان صنایع کوچک استفاده لازم را از امکاناتی که در اختیار آنها قرار گرفته، نمی برند، از جمله عدم استقبال از طرح بازرگانان جوان، که توسط اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی شده و هدف آن پرورش و تربیت بازرگانانی زبده برای آینده است.

سهل آبادی  با بیان اینکه در شرایطی که امروز دولت درگیر آن است نباید اتکای صنایع ما به دولت باشد افزود: یکی از راه های پیشرفت کسب و کارهای کوچک و متوسط، استفاده از امکانات بخش خصوصی از جمله مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی «spx»است. رییس اتاق بازرگانی اصفهان در پایان سخنان خود از خریداری قطعه زمینی در خیابان برازنده اصفهان توسط اتاق بازرگانی به منظور احداث مجتمع قضایی فعالان اقتصادی با توافق قوه قضاییه ، خبر داد و اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این مجتمع، به مشکلات قضایی فعالان اقتصادی در بخشی جداگانه و توسط قضات متخصص رسیدگی خواهد شد.

مصطفی رناسی، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت:  هدف اتاق بازرگانی، تسهیل کسب و کار برای فعالان اقتصادی و توانمند سازی تولید کنندگان است، تا وابستگی آنها به دولت کم شده و با استاندارد سازی تولیدات خود و بالا بردن سطح کیفی محصولات، حتی بتوانند به عرصه بین المللی وارد شوند. وی با تاکید بر اینکه امروزه واحد هایی که تولیدات آن متناسب با استاندارد جهانی نباشد، ادامه حیات نخواهد داشت افزود: spx سعی در حل مشکلات فعالان اقتصادی دارد و با عضو شدن در آن می توان واحد خود را به جهان معرفی کرده و به بازاریابی محصولات پرداخت. رناسی تصریح کرد: مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی بر نحوه عملکرد پیمانکاران و کارفرمایان نظارت داشته و هر عضو متخلف از spx خارج خواهد شد.  

علی صفر نوراله،مسوول واحد spx و مشاور امور سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان  نیز گفت: در کشورهای مختلف برای اینکه بتوان شرکت های کوچک و متوسط را از رکود خارج کرد، تمهیدات مختلفی اندیشیده می شود، زیرا فعالیت این شرکت ها باعث رشد اقتصادی کشور خواهد شد. وی با بیان اینکه متاسفانه در کشورمان برای نجات این شرکت ها اقدامات درستی انجام نشد، افزود: امروزه فشار وارده بر این واحدها هرروز بیشتر می شود و از آن جایی که هدف اتاق بازرگانی توسعه کسب و کار شرکت های کوچک و متوسط و نجات آنها از ورشکستگی است، مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی «spx» با الگوبرداری از کشورهای موفق در این زمینه از جمله ترکیه، تشکیل شد. وی با بیان اینکه سازماندهی شرکت های کوچک و متوسط به دلیل اینکه سرمایه لازم را به منظور بازاریابی محصولات خود ندارند، در کل دنیا مساله است، تصریح کرد: با آموزش به صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط، بازاریابی محصولات آنها ومعرفی به کارفرما از طریق spx، اتاق بازرگانی سعی در رونق بخشی به کسب و کار در استان دارد. مشاور امور سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه گفت:در حال حاضر  400نفر عضو این مرکز هستند و تمرکز اصلی ما شناسایی شرکت ها و یا پیمانکاران و معرفی آنها به کارفرمایان و درنهایت اتصال به بازار جهانی است.

محمد رضابرکتین،رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان  اصفهان نیز در این نشست گفت: برای اینکه کسب و کارها رونق بگیرد و بتوان فعالیت های بهتری انجام داد، لازم است تا شر کت های کوچک و متوسط اطلاعات خود اعم از وزن مدیریتی، امکانات و تجهیزات، میزان کیفیت محصول و رضایت نامه های موجود را در بانک یا سامانه ای ذخیره نمایند تا در معرض دید دیگر فعالان اقتصادی قرار بگیرد و آنها بتوانند از پتانسیل های موجود به نحو مطلوب استفاده کنند. وی با بیان اینکه  spxاین امکان را برای صنایع کوچک و متوسط فراهم می کند تصریح کرد: برای رشد کردن لازم است از قالب های فردی خارج شده و با دیگران تعامل داشت و عضو شدن در مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی راهی  برای معرفی بهتر وتولید محصولات بیشتر مطابق با استاندارد های جهانی و حضور در عرصه بین المللی است.

آلبوم تصاویر spx-5-95