تاریخ : شنبه 16 مرداد 1395
کد 912

در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و عمان؛ همکاری نزدیک اصفهان و باطنه عمان در صنعت ساختمان

در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و عمان؛ همکاری نزدیک اصفهان و باطنه عمان در صنعت ساختمان

نشست بررسی فرصت های تجاری اصفهان و عمان با حضور هیات 21 نفره از اتاق بازرگانی عمان شعبه جنوب باطنه در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

نشست بررسی فرصت های تجاری اصفهان و عمان با حضور هیات 21 نفره از اتاق بازرگانی عمان شعبه جنوب باطنه  در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان  برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با برشمردن توانمندی های استان  در بخش های مختلف بویژه صنعت ساختمان گفت: قرار گرفتن استان در مرکزیت کشور و کریدور بین المللی شمال و جنوب فرصت ویژه ایی برای همکاری های مشترک بین این استان و عمان است .

 وی اظهار داشت:استان اصفهان در تولید مصالح ساختمانی از جمله فولاد ،سنگ های تزیینی،آجر و سیمان جایگاه نخست  ایران را به خود اختصاص داده است و این مهم می تواند روابط تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و عمان را گسترده سازد.

جباری تاکید کرد:خدمات فنی و مهندسی استان اصفهان از دیگر مزیت های اقتصادی است که کشور عمان می تواند از آن بهره بگیرد .

«محمود بن سالم بن محمد السعدی» رییس اتاق عمان شعبه جنوب باطنة در این نشست با اشاره به اینکه این هیات تجاری  سومین سفر به  ایران را طی یک سال اخیر تجربه می کند، افزود:نمایشگاه عمان در تهران  دو ماه آینده با حضور یکصد شرکت عمانی برگزار می شود.

وی از برگزاری نمایشگاه موفق جمهوری اسلامی ایران در مسقط خبر داد و گفت:نمایشگاه های تجاری ایران و عمان فرصت مناسبی برای برقراری و تعمیق روابط تجاری بین دو کشور است .

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی عمان دارای 11 اتاق است تصریح کرد:جنوب باطنه دارای مزیت های اقتصادی از جمله بندر ویژه است که دارای فرصت های سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی  استان اصفهان است.وجود بندر خشک ،مجموعه انبارهای عمومی و واحدهای تجاری و اداری در این منطقه می تواند زمینه توسعه همکاری های اقتصادی بین  عمان و اصفهان را فراهم سازد.

 وی استان اصفهان را قطب تولید فولاد خاورمیانه برشمرد و گفت:تولید سنگ های تزیینی در این استان از دیگر مزیت های توسعه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری است.  

السعدی قانون سرمایه گذاری خارجی ایران را قابل توجه دانست و گفت:تشکیل یک شرکت با 100 درصد مالکیتی از سوی سرمایه گذاران خارجی فرصت بسیار مناسبی برای همکاریهای اقتصادی با ایران است.

 در پایان این نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان با همتایان عمانی در قالب 20 میز تخصصی به مذاکره تجاری پرداختند.

   

آلبوم تصاویر عمان-5-95