تاریخ : يکشنبه 10 مرداد 1395
کد 908

سهل آبادی در جمع سفرای جمهوری اسلامی : اتاق بازرگانی اصفهان برای تاسیس دفتر نمایندگی در خارج از کشور آمادگی دارد

سهل آبادی در جمع سفرای جمهوری اسلامی : اتاق بازرگانی اصفهان برای تاسیس دفتر نمایندگی در خارج از کشور آمادگی دارد

رییس اتاق بازرگانی صفهان از آمادگی این اتاق برای تاسیس دفاتر نمایندگی در خارج از کشور با هدف معرفی تولیدات و خدمات استان خبر داد

رییس اتاق بازرگانی صفهان از آمادگی این اتاق برای تاسیس دفاتر نمایندگی در خارج از کشور با هدف معرفی تولیدات و خدمات استان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«سید عبدالوهاب سهل آبادی» در نشست سفیران  و سرکنسول های  جدید جمهوری اسلامی در  15 کشور با مسوولان استان اصفهان گفت: از سفرای جدید انتظار داریم که سفارتخانه تحت امر آنها، زمینه دست یابی به بازارهای جدید جهانی را برای فعالان اقتصادی این استان فراهم کند.

وی آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای هرگونه همکاری با سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف را اعلام کرد و افزود: برای تسهیل امور بازرگانی و ارایه خدمات مطلوب به فعالان اقتصادی استان، علاقه مندیم در کشورهای هدف، دفتر نمایندگی تاسیس کنیم و در این خصوص به همکاری سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف نیاز داریم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به استقرار هشت هزار واحد تولیدی در 67 شهر صنعتی این استان، تصریح کرد: برای خروج از رکود و پویا شدن بخش های تولید، صنعت و معدن استان به بازارهای جدید جهانی نیاز داریم.

وی در ادامه آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای میزبانی از هیات های اقتصادی خارجی جهت گسترش همکاری در زمینه های مختلف را اعلام کرد و از سفرای جدید کشورمان خواست زمینه جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور را فراهم کنند.

سهل آبادی یادآور شد: تولید 50 درصد سنگ های تزیینی کشور  در اصفهان و تولید اغلب مصالح ساختمانی در این استان ظرفیت بالایی برای صادرات  دارد که سفرا و رایزنان بازرگانی می توانند در این راستا موثر عمل کنند.

استاندار اصفهان نیز با اشاره به جایگاه این استان در سطح کشور و خاورمیانه همچنین ظرفیت های استان در زمینه های مختلف، گفت: استان اصفهان در یکسال گذشته میزبان بیش از 80 هیات سیاسی خارجی در حد وزیر به بالا بوده است.

استاندار اصفهان: 15 درصد درآمد تولید ناخالص ملی توسط این استان حاصل می شود

رسول زرگرپور به تولیدات این استان در زمینه های صنایع فولادی، ساختمانی، مصنوعات طلا، فرآورده های نفتی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: 15 درصد درآمد تولید ناخالص ملی توسط این استان حاصل می شود.

وی همچنین با اشاره به وجود 20 هزار اثر تاریخی و فرهنگی در استان اصفهان و موقعیت ممتاز این استان در صنعت گردشگری گفت: آمار گردشگران خارجی که به این استان سفر کرده اند، نسبت به سال 92، سه برابر شده است.

استاندار اصفهان در ادامه به طرح های تهیه شده برای انجام سرمایه گذاری خارجی در این استان اشاره کرد و گفت: برای سرمایه گذاری خارجی 100 طرح به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو تهیه کرده ایم و این طرح ها از سوی مرکز پنجره واحد سرمایه گذاری استان در حال پیگیری است.

وی از آغاز عملیات احداث یک بیمارستان با گنجایش یک هزار تخت بیمارستانی توسط سرمایه گذاران ایتالیایی خبر داد و گفت: این بیمارستان با اعتبار 20 میلیون یورو در اصفهان ساخته می شود.

زرگرپور همچنین از احداث هتل، مشارکت در احداث خط آهن اصفهان به اهواز، خط آهن سریع السیر اصفهان به تهران و توسعه فرودگاه اصفهان به عنوان دیگر طرح هایی نامبرد که با مشارکت سرمایه گذاران خارجی اجرا خواهد شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان نیز با اشاره به راه اندازی مرکز پنجره واحد سرمایه گذاری در این استان خواستار فراهم شدن زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در طرح های این استان شد و گفت: 45 طرح به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون دلار در استان اصفهان مصوب شده است.

«علی صبوحی» تصریح کرد: تاکنون یک میلیارد و 80 میلیون دلار برای اجرای این طرح ها جذب شده است.

مدیر نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان هم با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاههای بین المللی در اقتصاد گفت: انتظار داریم سفرای کشورمان در خارج از کشور زمینه جلب شرکت های خارجی برای شرکت در نمایشگاههای استان اصفهان را فراهم کنند.

«رسول محققیان» افزود: همچنین انتظار است سفارتخانه های ایران با همکاری با شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان زمینه حضور فعالان اقتصادی استان در نمایشگاههای بین المللی کشور محل ماموریت خود را فراهم کنند.

در این نشست سفرای جدید کشورمان در قرقیزستان، بوسنی و هرزگوین، تانزانیا، اوگاندا، نامیبیا، مقدونیه، زیمباوه، موریتانی و جمهوری آذربایجان همچنین سرکنسول جدید سفارتخانه های ایران در شهرهای میلان ایتالیا، استانبول ترکیه، گونجو چین، قندهار افغانستان، آلماتی قزاقستان و حیدرآباد هند حضور داشتند و فعالان اقتصادی، بازرگانی و گردشگری استان اصفهان راهکارهای توسعه همکاری با سفارتخانه های کشورمان را بررسی و در این خصوص با سفرای جدید کشورمان  تبادل نظر کردند.

آلبوم تصاویر رئیس در جمع سفرا-5-95