تاریخ : دوشنبه 29 دي 1393
کد 90

به همت کمیته آب اتاق اصفهان ؛

گزارش بحران آب در حوضه زاینده رود منتشر شد

گزارش کمیته آب اتاق اصفهان با عنوان «بحران آب در حوضه زاینده رود» با هدف بررسی کارشناسی و تحلیلی بحران رودخانه زاینده رود منتشر شد.

گزارش کمیته آب اتاق اصفهان با عنوان «بحران آب در حوضه زاینده رود» با هدف بررسی کارشناسی و تحلیلی بحران رودخانه زاینده رود منتشر شد.

در این گزارش 20 صفحه ایی مشخصات عمومی رودخانه ،بیلان آب حوضه در شرایط عادی ،بیلان آب حوضه در افق 1400،نشانه ها و پیامدهای بحران آب در حوضه ،کشاورزی،کشت برنج،بازچرخه آب در حوضه زاینده رود ،افت سطح آب های زیرزمینی،افت سطح های زیرزمینی و میزان سرانه آب تجدید پذیر در حوضه زاینده رود همراه با آمار  ارایه شده است.

همچنین در این گزارش جدول های منابع و مصارف حوضه زاینده رود در شرایط عادی ،  میزان کمبود آب در حوضه زاینده رود با نیازهای آتی و آب دهی عادی ،میزان عملکرد محصولات مختلف در سال زراعی 81 ،82،91 و 93 ،تغییرات سالانه و تجمعی حجم آب خوان های حوضه زایده رود در دوره 5 ساله منتهی به 1390،میانگین حجم آب های خروجی از استان اصفهان و میانگین حجم آب های خروجی از استان اصفهان و ورود به حوضه های کارون و دز ارایه شده است.

در بخش نتیجه گیری این گزارش آمده است،کمبود آب در حوضه زاینده رود پیامدهای زیان باری برای استان های همجوار این رودخانه را دارد و یکی از راهکارها ،مدیریت برداشت و سامان دهی رودخانه است.گفتنی است این گزارش به همت کارگروه اطلاعات و آمار کمیته آب اتاق اصفهان تهیه و تنظیم شده است .
آلبوم تصاویر گالری خبر 6-28