تاریخ : دوشنبه 4 مرداد 1395
کد 899

با حضور دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان؛ شورای دبیران کمیسیون های 11 گانه تخصصی اتاق اصفهان برگزار شد

شورای دبیران کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار ،دبیرکل و دبیران کمیسیون ها در ساختمان شماره 2 اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

شورای دبیران کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار ،دبیرکل و دبیران کمیسیون ها در ساختمان شماره 2 اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

حمیدرضا امیدان مشاور و مدیر دبیرخانه مشترک کمیسیون­ها و تشکل­های اقتصادی ،با اشاره اجمالی به برخی از فعالیتهای تاثیرگذار استانی و ملی کمیسیونهای تخصصی یازده گانه اتاق و نقش این کمسیونها در انجام و تحقق وظایف و اهداف اتاقها، ساختار اداری دبیرخانه مشترک کمیسیونها و تشکلهای اقتصادی را مورد توجه قرار داد و اظهار نمود قاعده مندی، کاربردی بودن جلسات، پایبندی به اصول تعالی سازمان و اولویت کیفیت بجای کمیت دستورالعمل جدی دبیرخانه است.

وی همچنین ضمن درخواست از دبیران کمیسیونهای تخصصی برای انجام امور اجرائی از طریق واحد مربوطه در اتاق اظهار داشت باتوجه به تسهیل فرایندها لازم است واحدهای اجرایی در انجام درخواست کمیسیونها تسریع بعمل آورند تا کارها با نقصان مواجه نشده و درصورت عدم انجام موضوعی این مساله به انضمام دلیل به دبیرخانه اطلاع رسانی گردد.

مرتضی بیشه عضو هیئت نمایندگان و رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه گفت: موضوع محیط کسب و کار و لزوم بهبود آن  یک رسالت اساسی برای اتاق است .

وی  حضور اعضای گرانقدر کمیسیونها  و کمیته ها و برگزاری جلسات را فرصتی مناسب و ارزشمند قلمداد کرده و لزوم ارزیابی آنرا برای دبیرخانه مشترک کمیسیونها و تشکلهای اقتصادی ضروری دانست و در ادامه به ایراد سخن با موضوع شاخص های بهبود محیط کسب و کار و راهکارهای بهبود آن با استناد به مقایسه تطبیقی و مطالعات موردی صورت پذیرفته پرداخت.

امیرعباس اسماعیلی دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه اتاق های بازرگانی در قوانین، وجود هیئت نمایندگان ارزشمند را یک فرصت برای اتاق ارزیابی کرد و با بیان ضرورت بهره مندی از فرصتها برای خدمت به فعالان اقتصادی و توسعه استان اعلام نمود سعی بر آن است که فرایندهای اتاق تا جایی که امکان دارد تسریع شود. ایشان اظهار داشت نظم دبیرخانه مشترک کمیسیونها و تشکلهای اقتصادی حاکی از این امر است که قوانین به خوبی اجرا می شودوتعامل کمیسیونها با اجرا می تواند در اجرای امور تسریع بعمل آورده و بیان نمود در هر موضوعی که برای اجرا اهمیت بیشتری دارد و افراد ملی هستند و حساسیت وجود دارد می بایست دقت بیشتری شود. وی همچنین از راه اندازی سایت خبرگزاری اتاق درآینده ای نزدیک خبر داد.اسماعیلی همچنین ضمن تاکید بر لزوم اجرای دقیق قوانین اتاق و قاعده مندی تبعیت همه بخش ها از مقررات اتاق را خواستار شدو  حضور آقای اقارب پرست قائم مقام دبیرکل را موضوعی ارزشمند دانسته و از زحمات ایشان در زمان نبود دبیرکل تشکر و قدردانی نمود.

سیدمحمدعلی راست قلم دبیر کمیسیون بهبود محیط کسب و کار در این جلسه گفت: با ارایه گزارشی به تشریح قلمرو کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و کمیته­های ذیل آن، همچنین جلسات برگزار شده پرداخت.

در ادامه آقایان علی سلیمانی دبیر کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمند سازی؛ فرهاد جانی­قربان دبیر کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات؛ سیدرضا صفوی دبیر کمیسیون سیاستگذاری و پایش؛ مهدی فخاری دبیر کمیسیون صنایع؛ احسان چلونگر دبیر کمیسیون حمایت از سرمایه­گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی؛ محمدحسن گلستان مهر دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست و محمد پرچمی دبیر سابق کمیسیون مسئولیت­های اجتماعی؛ محمدرضا نیکبخت دبیر کمیسیون مسئولیت­های اجتماعی؛ سیدمحمدعلی راست قلم دبیر کمیسیون بهبود محیط کسب و کار؛ علینقی اعرابی دبیر کمیسیون تشکلها و خانم سحر امینی دبیر کمیسیون گردشگری و برندشهری به بیان نقطه نظرات ودیدگاههای خویش  پیرامون فرایندهاو مشکلات در پرداختهای مالی،همکاری برخی واحدها، لزوم وجود آئین نامه ها،  اهمیت الگوبرداری بومی از کشورها، شفاف سازی درخصوص وظایف، لزوم تهیه بانک اطلاعات صنایع و ارزش گذاری آن ، رزرو تابلو اطلاع رسانی اتاق در شرکت شهرکهای صنعتی و برخی نقاط پرتردد شهر وسایر موارد پرداختند.

همچنین در این جلسه از زحمات آقای پرچمی دبیر کمیسیون مسئولیت اجتماعی تقدیر بعمل آمد و آقای نیکبخت به عنوان دبیر جدید کمیسیون مسئولیت اجتماعی و همچنین آقایان اعرابی به عنوان دبیر کمیسیون تشکلها و آقای شعبانی به عنوان دبیر کمیسیون معادن معرفی گردیدند.