تاریخ : دوشنبه 29 دي 1393
کد 89

رییس کمیسیون بانوان اتاق اصفهان:

ادارات دولتی بستر لازم برای ارتقا جایگاه بانوان را فراهم کنند

رییس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق اصفهان گفت: ادارات دولتی بستر لازم برای ارتقای جایگاه بانوان را فراهم کنند.

رییس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق اصفهان گفت: ادارات دولتی بستر لازم برای ارتقای جایگاه بانوان را فراهم کنند.

«زهرا اخوان نسب» در دوازدهمین جلسه کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:شایسته سالاری می تواند به عنوان مهمترین موولفه ارتقا جایگاه شغلی و تصدی پست های مدیریتی برای زنان و مردان شناخته شود و از نگاه جنسیتی به زنان در تصدی گری این پست ها باید دوری کرد.

«قدرت الله نوروزی» مدرس گروه حقوق دانشگاه اصفهان در این جلسه گفت: حقوق شهروندی محدود به چارچوب خاصی نمی شود و به همه آحاد جامعه اختصاص دارد.

نوروزی گفت:در جامعه ای زندگی می کنیم که قوانین آن مبنی بر موازین اسلامی است و افراد در این جامعه باید دو اصل قانون و شرع را رعایت کنند.

نوروزی افزود:بانوان  با توانایی که دارند می توانند در جایگاههای دولتی نیز حضور یابند فقط باید تلاش کنند به همه ثابت کنند که می توانند.

وی همچنین افزود: اگر شرایط برای تصمیم گیری زنان نیست زنان باید بر تصمیم سازی ها اثر بگذارند.

مدرس حقوق دانشگاه اصفهان تصریح کرد:خانمها باید از ظرفیت های قانونی استفاده کنند و  بنا بر اصل 27 قانون اساسی این اجازه را به خانمها می دهد که تشکل داشته باشند خانمهایی که توانمندند  از توانمندی هایشان استفاده کنند.

نوروزی اضافه کرد:حقوق شهروندی حقوق نوشتنی نیست بلکه زمینه نوشتن قانون را فراهم می کند.حقوق چندین منبع دارد که شامل قانون، عرف و رویه های قضایی است ، حقوق به ملت تعلق دارد بعضی از این حقوق قانون می شود و حقوق شهروندی حقوقی است که متعلق به عامه مردم است.

«زهرا کاشفی»کارشناس بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه گفت: موضوع حقوق شهروندی بسیار جامع و مفصل است و باید چندین نشست و کارگاه  تخصصی  برگزار شود.

وی خواستار توجه میزگردهای تخصصی به تحلیل وضعیت موجود اشتغال بانوان ،هدف گذاری،پیدا کردن راه کارهای موجود با توجه به وضعیت موجود تا این که به هدف برسیم و پایش و ارزیابی شد.

«فریده روشن»رییس اداره آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در این جلسه گفت:باید از خانمها حمایت شود تا بتوانند در هر پستی که هستند بتوانند موفق شوند.

وی تصریح کرد:در کشوری مانند افغانستان 40 درصد  کرسی های مجلس به خانمها تعلق گرفته است ولی در ایران سهم بسیار اندکی به بانوان تعلق دارد.

«فریده مشگل گشا» عضو کمیسیون بانوان در این جلسه گفت: زنان باید به حقوق شهروندی آشنا شوند تا بتوانند به حقوق خودشان دست یابند.

«بتول جعفری» کارشناس امور بانوان اداره آموزش وپرورش ناحیه 2  اصفهان در این جلسه گفت: در خصوص فعالیتهای بانوان در سازمان های دولتی باید اقدامات فرهنگی  صورت گیرد تا زنان نقش پذیری بیشتری در ادارات داشته باشند.

وی  افزود:دیدگاه همه بانوان را نمی توان تغییر داد بلکه باید راه کارهایی را  به آنان آموزش داد تا بانوان  با توجه به شرایط امروز بتوانند فضای کار بیشتری ایجاد کنند و بتوانند خود و خانواده شان را اداره کنند.

«گیتا مومن زاده» عضو کمیسیون بانوان در این جلسه گفت: مشکل این است که قوانین را آقایان نوشته اند و در فراین نوشتن قوانین بانوان حضور ندارند.

وی خواستار  فرهنگ سازی به رسمیت شناختن حقوق شهروندی بانوان شد و گفت: فرهنگ سازی باید از ابتدا در پرورش دختران و پسران صورت گیرد.
آلبوم تصاویر گالری خبر 5-28