تاریخ : دوشنبه 29 دي 1393
کد 88

مسوول کمیته معدن اتاق اصفهان:

در استان اصفهان 330 معدن به فعالیت مشغول است

مسوول کمیته معدن اتاق اصفهان گفت: در سال 91 ،640 معدن در استان اصفهان فعال بودند که در سال جاری این میزان به 330 معدن فعال رسیده است و این نشان از تعطیلی 50 درصدی معادن استان طی دو سال می دهد.

مسوول کمیته معدن اتاق اصفهان گفت: در سال 91 ،640 معدن در استان اصفهان فعال بودند که در سال جاری این میزان به   330 معدن فعال رسیده است و این نشان از تعطیلی 50 درصدی معادن استان طی دو سال می دهد.

«عباس تاجبخش»در بیست و یکمین جلسه کمیته معدن اتاق اصفهان تصریح کرد:به دلیل افزایش هزینه های بهره برداری از معادن روز به روز بر معادن تعطیل افزوده می شود.

وی با اشاره به لایحه یک فوریتی رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشورگفت: امیدواریم با تصویب این لایحه تاثیری در رونق فعالیت های معدنی انجام گیرد.

«سیف اله آراسته» عضو کمیته معدن اتاق اصفهان ضمن انتقاد از لایحه یک فوریتی رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی  گفت: در 30ماده اولیه این لایحه هیچ ماده ای برای حمایت از معدن وجود ندارد و 30ماده اضافه شده نیز قابلیت اجرایی ندارد و کاربردی نیست.

وی افزود:طی هشت ماه سال 1392 در استان اصفهان 9 میلیارد تومان حقوق دولتی دریافت شده و با وجود کاهش معادن مورد بهره برداری شده طی  هشت ماه سال جاری 16 میلیارد تومان حقوق دولتی دریافت شده است.

وی یکی از معضلات استان اصفهان را فشار برای دریافت حقوق دولتی از معادن  برشمرد و گفت:65 درصد حقوق دولت واریزی به خزانه باید به وزارت صنعت بازگردد، 15 درصد آن در بخش معدن   ، 12 درصد به منابع طبیعی و 3 درصد به نظام مهندسی  تعلق می گیرد.

 

وی خواستار همکاری تشکل های معدن برای پیگیری دریافت حقوق دولتی متعلق به استان شد.

«احمد دادوند»عضو کمیته معدن اتاق اصفهان در این جلسه خواستار تغییراتی در خصوص ماده های مربوط به معادن و صنایع معدنی شد و گفت:این تغییرات باید در قالب مصوبه مجلس به لابحه اضافه شود .

آلبوم تصاویر گالری خبر 4-28