تاریخ : شنبه 26 تير 1395
کد 877

در حاشیه نشست مشترک کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان و شیراز؛تفاهم نامه همکاریهای مشترک بین کمیسیون تجارت اتاق شیراز و اصفهان امضا شد

جلسه مشترک هیات رئیسه کمیسیون تجارت،ارتباطات و تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی اصفهان و کمیسیون تجارت اتاق شیراز با حضور دستگاه های اجرایی دولتی و روسای تشکل های بخش خصوصی در سالن کنفرانس اتاق شیراز تشکیل شد.

جلسه مشترک هیات رئیسه کمیسیون تجارت،ارتباطات و تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی اصفهان و کمیسیون تجارت اتاق شیراز با حضور دستگاه های اجرایی دولتی و روسای تشکل های بخش خصوصی در سالن کنفرانس اتاق شیراز تشکیل شد.

«فروغان »رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی شیراز  گزارشی از عملکرد این کمیسیون ارایه کرد وگفت: تعامل با کارگروه توسعه صادرات سازمان صنعت معدن و تجارت استان مهمترین رویکرد این کمیسیون است و امیدواریم از تجارب  اتاق بازرگانی اصفهان بویژه در بخش تجارت و بازرگانی استفاده کنیم.  

وی برقراری تعامل نزدیک بین اتاق های بازرگانی بویژه اتاق اصفهان و شیراز را گامی موثر در تقویت  تجارت ایران برشمرد و گفت:تعاملات دو جانبه کمیسیون تجارت اتاق اصفهان و شیراز می تواند به سایر اتاقهای بازرگانی تعمیم پیدا کند .

«رازقی» رییس اتاق بازرگانی شیراز در این نشست مشترک گفت: هم افزایی و تعامل هرچه بیشتر کمیسیونهای  اتاق های بازرگانی سراسر کشور می تواند در موضوعات کلان اقتصادی نتیجه بخش باشد .

وی اضافه کرد:برون رفت از این معضل با تقویت اقتصاد تولید محور است که همت حاکمیت و تلاش بخش های خصوصی و دولتی را  می طلبد.

«مسعود گلشیرازی» رئیس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در این نشست  با اشاره به مزیت های صادراتی و پتانسیل های استان فارس در سابقه درخشان و نفوذ تجار در حوزه بازرگانی و بالاخص صادرات، گزارشی از برنامه راهبردی و مدیریت برنامه های کمیسیون تجارت و کمیته های تخصصی اتاق اصفهان را ارایه  کرد.

وی به معضلاتی چون آلودگی محیط زیست در این استان اشاره کرد و گفت: مباحثی چون تجارت الکترونیک، گردشگری و توجه به حوزه بازرگانی از اهداف کمیسیون تجارت  اتاق اصفهان در چشم انداز آتی است .

گلشیرازی در ادامه به استفاده از پتانسیل شورای گفتگوی بخش خصوصی و الزام دولت در اجرای مصوبات این شورا در حل معضلات استانی تاکید و افزود: موضوعات مشترک بین تشکل ها و فعالان حوزه بازرگانی در استانها وجود دارد که می توان با تعامل و با اشتراک گذاشتن موارد و مصوبات از راهکارها و تجربیات استفاده کرد .

سرپرستان ۷کمیته تخصصی کمیسیون بازرگانی اتاق اصفهان در حوزه هایی چون گردشگری، تجارت الکترونیک، مالکیت معنوی، حمل و نقل، گمرک، توسعه صادرات، برندسازی و مدیریت واردات نقطه نظرات خود را عنوان کردند.

در نهایت، اولین تفاهم نامه همکاریهای مشترک بین کمیسیون های تخصصی مابین کمیسیون های تجارت اتاق شیراز و اصفهان امضا گردید.

آلبوم تصاویر نشست کمیسیون تجارت-4-95