تاریخ : شنبه 19 تير 1395
کد 850

در نشست مشترک هیات نمایندگان و مسوولین صدا و سیما مرکز اصفهان مطرح شد، تاکید بر مردمی شدن اقتصاد مقاومتی با همکاری صدا و سیما

نشست مشترک هیات نمایندگان اتاق با رییس و معاونین صدا وسیمای مرکز اصفهان در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

نشست مشترک هیات نمایندگان اتاق با رییس و معاونین صدا وسیمای مرکز اصفهان در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«سید عبدالوهاب سهل آبادی» رییس اتاق در این نشست گفت:بر اساس تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی  استان اصفهان اتاق بازرگانی مسوول مردمی شدن اقتصاد مقاومتی شده و در این راستا امیدواریم با همکاری و همیاری صدا وسیما ظرفیت بخش خصوصی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به جامعه معرفی شود.

وی تشکیل دبیرخانه مشترک اتاق های بازرگانی ،اصناف و تعاون استان اصفهان را گامی موثر در همدلی بخش خصوصی و تعاونی با هدف مردمی شدن اقتصاد مقاومتی  برشمرد .

«مسعود احمدی»رییس مرکز صدا و سیمای مرکز اصفهان در این نشست  به نقش رسانه ملی در رونق فضای کسب و کار و پیشرفت و توسعه اقتصادی استان  اشاره کرد و گفت: این رسانه می تواند با همکاری تولید کنندگان داخلی استان فضای کسب و کار را رونق تازه بخشد.

وی کودکان و بانوان را دو مخاطب اصلی گفتمان رسانه ایی صدا و سیما در اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت:برای مردمی شدن اقتصاد مقاومتی بانوان و کودکان به عنوان رکن های اصلی یک خانواده  از اهمیت ویژه ایی برخورداند.

وی با اشاره به نقش اثرگذار و پیشرو اتاق بازرگانی اصفهان در سطح کشور گفت: ظرفیت و شایستگی اتاق بازرگانی اصفهان  می تواند به عنوان مدل موفق برای سایر اتاق های بازرگانی در مردمی شدن اقتصاد مقاومتی معرفی شود.

 احمدی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را نیاز به همکاری همه بخش های جامعه دانست و گفت:صدا و سیما به عنوان رسانه ملی می تواند  جریان ساز اقتصاد مقاومتی در جامعه با همکاری  سایر بخشها باشد.

 وی اقتصاد مقاومتی را حملی نه تحمیلی برشمرد و گفت:برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی باید همدل شد تا شاهد پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور باشیم.

رییس صدا و سیما مرکز اصفهان خواستار تهیه پیوست رسانه ایی برای مردمی شدن اقتصاد مقاومتی شد و گفت:این پیوست می تواند بخش های فعال در اقتصاد مقاومتی را سریع تر به اهدافشان برساند.

وی از آمادگی صدا و سیما برای معرفی توانمندی های اقتصادی استان اصفهان در بخش های مختلف خبر داد .

«محمدرضا رجالی»عضو هیات نمایندگان و ریس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:متاسفانه نگاه به کارآفرین در جامعه مناسب نیست و صدا و سیما می تواند نقش مهمی در اصلاح این دیدگاه در جامعه داشته باشد.

وی توجه به گردشگری را یکی از بخش های مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: استان اصفهان در موضوع گردشگری می تواند استان پیشرو و توسعه یافته شود به شرطی که همه بخش های منجسم و هدفمند گردشگری را اولویت اول اقتصاد استان قرار دهند.

رجالی افزایش سواد اقتصادی مردم در موضوعات مانند نرخ ارز و مبارزه با فساد اداری دو رسالت مهم صدا و سیما   برشمرد و گفت:برخی از مردم تصور می کنند با افزایش نرخ ارز وضعیت اقتصادی آنان بدتر می شود و این در حالیست که پایین بودن نرخ ارز نوعی یارانه به تولید کنندگان خارجی است و این موضوع برای مردم بایستی شفاف سازی شود.

«عبدالحسین ساسان»استاد دانشگاه و نایب رییس کانون کارآفرینی استان اصفهان در این نشست خواستار در اختیار قرار گرفتن تلویزیون ارزان برای کارآفرینان شد و گفت:صدا و سیما  نقش مهمی در معرفی محصولات  کارآفرینان دارد . 


آلبوم تصاویر نشست با صدا و سیما-4-95