تاریخ : شنبه 12 تير 1395
کد 841

فولادگر در شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان :فعال شدن دبیرخانه مقررات زدایی اتاق ایران گامی ارزشمند در بازنگری مقررات دست و پاگیر کسب و کار

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی فعال شدن دبیرخانه مقررات زدایی موانع کسب و کار در اتاق ایران را گامی ارزشمند در بازنگری مقررات دست و پاگیر کسب و کار دانست .

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  فعال شدن دبیرخانه  مقررات زدایی موانع کسب و کار در اتاق ایران را گامی ارزشمند در بازنگری مقررات دست و پاگیر  کسب و کار دانست .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«حمیدرضا فولادگر»در هشتمین جلسه شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: همکاری مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی  می تواند منشا خدمات ارزشمند و اثرگذار برای فعالان اقتصادی باشد.

وی گفت: مجلس آماده دریافت پیشنهادات اعضای اتاق اصفهان برای ارتقا وضعیت گردشگری و افزایش فعالیت جوانان در اتاق های بازرگانی با پایلوت قرار دادن اصفهان است.

وی خواستار اطلاع رسانی بخش نامه ها وآیین نامه های مخل کسب و کار ازسوی فعالان اقتصادی به نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی شد و گفت:بسیاری از بخش نامه ها و آیین نامه های قوانین اصل قانون را زیر سووال برده است و باید با کمک  فعالان اقتصادی شناسایی و اصلاح شود .

فولادگر خاطر نشان کرد:30 درصد مشکلات اقتصادی به تحریم های اقتصادی بر می گردد و 70 درصد تحریم های داخلی مانع رشد و توسعه اقتصاد کشور شده است .

فولادگر در بخش دیگری از سخنان خود نگاه سیاسی در مجلس را در انتخاب کمیسیون های تخصصی را مورد انتقاد قرار داد و گفت:انتخاب هیات رییسه کمیسیون صنایع بر اساس معیارهای قومی و سیاسی صورت گرفت.

وی بخشی نگری به جای کلان نگری را یکی از چالش های مهم برخی از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی  بر شمرد و گفت:به جای کلان نگری مسایل استان اصفهان و اصلاح نگاه برخوردار  بودن اصفهان در سطح ملی نباید به موضوعات خرد تمرکز کرد.

«امیر کشانی»عضو هیات نمایندگان و رییس شورای عالی جوانان  اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه با تهیه شدن سند راهبردی معاونت جوانان اتاق گفت:این سند بر اساس فرصتها ،تهدیدها و نقاط ضعف و مثبت کمیته جوانان پیشین و معاونت فعلی جوانان تهیه شده است .

«یوسف قاضی عسگر»عضو شورای جوانان  در این جلسه خواستار تدوین قوانین حمایت کننده صادرات از سوی مجلس شد و گفت:تعرفه و ممنوعیت صادرات کالا دو چالش مهم صادرکنندگان است و هیچ قانون حمایتی از صادرکنندگان در این راستا وجود ندارد.

وی تاکید کرد:صادرات محور توسعه نیست بلکه برای مسوولین سوپاپ توسعه است زیرا در نزد مسوولین این اعتقاد وجود دارد که اگر کالایی در بازار داخل به وفور بود باید صادر شود و زمانی که در داخل کالایی مورد نیاز است نباید صادرات انجام شود.

 «محمد حسین رییسی»مسوول کمیته JCI روابط  بین الملل  معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از بررسی بازارهای بین المللی برای حضور جوانان بازرگان خبر داد و گفت :حضور جوانان بازرگان در نمایشگاه های  روسیه ،آذربایجان ،ترکمنستان ،عمان و عراق از جمله برنامه های پیشنهادی این کمیته  است.

«پورحمیدی»دیگر عضو شورا در این جلسه خواستار توجه مسوولین به فایناس و سرمایه گذاری خارجی شد و گفت:احیای روابط تجاری ایران با سایر کشورها می تواند زمینه سرمایه گذاری خارجی و فایناس شدن پروژه ها را فراهم سازد.

   


آلبوم تصاویر شورای عالی جوانان-4-95