تاریخ : چهارشنبه 9 تير 1395
کد 837

رونمای از دو طرح نوآورانه در نشست ItdO اتاق بازرگانی اصفهان

جلسه شورای سیاستگذاری دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری(ITDO) در سالن هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست  محمد ابکا،رییس شورای سیاستگذاری دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری (ItdO ) اتاق اصفهان، هدف اصلی این شورا را شناسایی افرادی که دارای فناوری جدیدی هستند و معرفی آنها به سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: حتی اگر صاحب طرح و سرمایه گذار در خارج ازاین باشگاه با یکدیگر به توافق برسند، ما به هدفمان رسیده ایم.

درادامه رضا اسمایی و محمد قادی اسکی به ارایه طرح سرمایه گذاری پروژه ایجاد اولین پتنت تولید MCG خاورمیانه درایران و تولید آدامس دارویی فیتوفیت پرداختند.

«رضا اسمایی »هدف از این طرح را سیستم دارو رسانی نوین و انتقال محدوده جذب برخی از داروها از معده به دهان عنوان کرد و گفت: از آنجا که برخی از داروها عوارض گوارشی شدیدی ایجاد می کنند، همچنین امکان جذب بعضی از آنها مانند پروتئین ها از طریق معده وجود ندارد، ما با طراحی این پروژه، سعی درکاستن این عوارض و جذب بهتر داروها در قالب آدامس دارویی داریم.

وی  اثرات این محصول را کمک به جذب تدریجی گلوکز در روده، خاصیت ملین و عدم دخالت فیزیولوژیکی در بدن عنوان کرد و گفت: فضای مورد نیاز برای تولید این نوع آدامس ها 500 متر مربع است و سود ناخالص پیش بینی شده از فروش هر پک  30عددی، حدود13 هزار تومان خواهد بود. این طراح، سرمایه اولیه مورد نیاز این نوع آدامس ها را 3 میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: بیش از 80 درصد مواد اولیه آن درایران موجود بوده و مابقی ازکشورهای چین، اسپانیا و بلژیک تأمین خواهد شد.

در ادامه این نشست، فرید ملک احمدی به ارایه طرح سرمایه گذاری پروژه تولید آچار بکس با گیر باکس خورشیدی پرداخت.

وی هدف از این طرح را ساخت ابزارآلات جدید برای سهولت در باز و بسته کردن پیچ و مهره ها و تولید ابزاری با طرح ملی بیان کرد. این طراح، سرمایه مورد نیاز تولید این ابزار را حدودا 4 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: حداقل سود ناخالص که برای تولید این ابزار پیش بینی شده 64 درصد است. ملک احمدی با بیان این که با گذشت حدود 60 سال از سابقه تولید ابزار، یک طرح ملی در کشور وجود ندارد، مزایای این طرح را جامعیت ابزار، تسریع در روند کار باز و بسته کردن پیچ و مهره در اندازه های مختلف ذکر کرد.

در پایان این نشست، مسوول واحد  ITDO اتاق بازرگانی اصفهان، با پیشنهاد ایجاد کارت جسارت برای سرمایه گذاران اصفهانی، گفت: این کارت با اعتباری مجازی شارژ خواهد شد، بعد از ارایه طرح ها هریک از سرمایه گذاران جسور بر روی تعدادی از این پروژه ها سرمایه گذاری خواهند کرد و بنا به نوع پروژه، مقداری از اعتبارشان کسر می شود، اگر این طرح سرمایه گذار واقعی پیداکرد، اعتبار به کارت برخواهد گشت و حتی سود اسمی پروژه نیز به حسابشان اضافه خواهد شد.


آلبوم تصاویر نشست ITDO-4-95