تاریخ : چهارشنبه 24 دي 1393
کد 83

مشاور گردشگری کشور عمان :

برای توسعه گردشگری به جای حرف زدن باید عمل کرد

مشاور گردشگری کشور عمان با اشاره به اینکه برای تبیین جایگاه گردشگری در اقتصاد ایران دیگر نباید همایش و سمیناری برگزار شود گفت: به جای حرف زدن باید عمل کرد و مسوولین و فعالان گردشگری به دنبال معرفی ظرفیت های گردشگری در نزد کشورهای هدف باشند تا برگزاری همایش و کنفرانس های تبیین گردشگری .

مشاور گردشگری کشور عمان  با اشاره به اینکه برای تبیین جایگاه گردشگری در اقتصاد ایران دیگر نباید همایش و سمیناری برگزار شود گفت: به جای حرف زدن باید عمل کرد و مسوولین و فعالان گردشگری به دنبال معرفی ظرفیت های گردشگری در نزد کشورهای هدف باشند تا برگزاری همایش و کنفرانس های تبیین گردشگری .

«صالح میری»در کارگاه تخصصی کمیسیون گردشگری با موضوع توسعه گردشگری استان اصفهان در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان، خواستار معرفی فرهنگ اصیل ایرانی به گردشگران خارجی شد و گفت:اظهارات گردشگران خارجی قبل و بعد از بازدید ایران نشان می دهد که فضای تبلیغاتی منفی علیه ایران بسیار گسترده است و تقویت صنعت گردشگری می تواند این قبیل فضاسازی ها را خنثی کند و از تهدید آنان برای کشور فرصت ایجاد کند.

وی خواستار همکاری فعالان بخش های مختلف اقتصادی ایران با همتایان خارجی در موضوع های مختلف شد و گفت:ساخت هتل و زیرساخت های گردشگری با مشارکت شرکت های خارجی می تواند ظرفیت های گردشگری ایران را با کمترین هزینه در سطح جهان معرفی کند.

وی رقابت گردشگری بین کشورها را شامل هتل و ساختمان های جدید ندانست و گفت:در عرصه رقابتی باید فرهنگ و اصالت خود را معرفی کنید تا گردشگران خارجی جذب شوند.

میری توجه به بازار گردشگری و تغییر گردشگران فعال از اروپا به آسیا  گفت:در حال حاضر کشورهای آسیای شرقی بیشترین ظرفیت برای حضور در ایران را دارند.  

ارایه خدمات و محصولات به زبان چینی یکی از مهمترین نکاتی است که صنعت گردشگری ایران باید به آن توجه کند .  

به جای آزمون و خطا ،از تجربه ها استفاده کنیم

«خسرو کسائیان»رییس اتاق اصفهان در ابتدای این جلسه گفت:برای موفقیت در صنعت گردشگری به جای آزمون و خطا باید از تجربه  کشورهای موفق در این عرصه  استفاده کرد.

وی اضافه کرد:متاسفانه در توسعه اقتصادی همواره دچار آزمون و خطا بودیم و از تجارب سایر کشورهای کمتر استفاده کردیم .

استان اصفهان نیازمند برنامه جامع گردشگری است

«سید رسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به انکه همواره در بخش های مختلف اقتصادی شاهد توسعه های ناهمگن بودیم ،افزود:در تازه ترین رده بندی 60 درصد درامد کشور به بخش خدمات و 40 درصد به بخش صنعت اختصاص دارد و این در حالیست که در کشورهای توسعه یافته 80 درصد درامدهای یک کشور به بخش خدمات و تنها 20 درصد به بخش صنعت اختصاص دارد.

وی تصریح کرد:صنعت گردشگری جزو بخش مغفول  خدمات  در کشور است که امیدواریم با حمایت دولت و همت بخش خصوصی به جایگاه اصلی خود برسد.

وی اتاق بازرگانی را تشکل مختص بازرگانان و تجار ندانست و گفت:اتاق بازرگانی  به عنوان پارلمان بخش خصوصی است که می تواند در توسعه کسب و کار بخش های مختلف با دولت همکاری کند .

وی اتاق بازرگانی را تاکید کرد:هر فردی که فعالیت اقتصادی می کند می تواند از ظرفیت اتاق بازرگانی برای توسعه فعالیت های خود استفاده کند .

رنجبران به فعالیت یک ساله کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان اشاره کرد و گفت:این کمیسیون تلاش کرده در کنار ظرفیت های گردشگری استان نقش موثری در توسعه این صنعت  داشته باشند.

وی نبود بانک اطلاعات گردشگری  و نبود سازمان مدیریت مقتصد و نبود شرکت های روابط عمومی گردشگری   (pr ) را از جمله کمبود های این بخش در استان عنوان کرد و گفت:در گام نخست باید برنامه جامع گردشگری استان به همت دولت و بخش خصوصی تدوین شود.

قوانین و مقررات و زیرساختها دو چالش مهم گردشگری ایران است

«پورفخیمی»مدرس گردشگری در این کارگاه با اشاره به فاصله زیاد علم گردشگری دانشگاههای ایران با کشورهای خارجی گفت:از هر 18 فرصت شغلی در جهان یک فرصت به بخش گردشگری تعلق دارد و باید از علم روز گردشگری برای توسعه اشتغال استفاده برد.

وی درآمد زایی صنعت گردشگری را دو برابر صنعت خودروسازی در جهان عنوان کرد و گفت:با یک میلیون دلار سرمایه گذاری در گردشگری 50 فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی صنعت گردشگری را بهترین ابزار برای مقابله با فقر برشمرد و گفت:بیشترین درآمد این بخش به نیروی انسانی تعلق دارد. و به همین دلیل سهم  

پورفخیمی تاکید کرد:91 درصد درآمد صنعت گردشگری جهان در اقتصاد ملی هزینه می شود و 9 درصد به بخش  غیر ملی اختصاص دارد.

وی قوانین و مقررات و زیرساختهای گردشگری را دو چالش مهم گردشگری ایران عنوان کرد و گفت:در این دو بخش ایران کمترین امتیاز در جدول رتبه بندی دارد
آلبوم تصاویر گالری خبر 3-25