تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395
کد 816

بسته حمايتي دولت آخرين اميد توليد كنندگان و صنعتگران براي ادامه حيات است.

رئيس و دبير كل خانه صنعت ، معدن و تجارت ايران به همراه تني چند از فعالان اقتصادي با معاون اول رئيس جمهور ديدار و گفتگو نمودند.

رئيس و دبير كل خانه صنعت ، معدن و تجارت ايران به همراه تني چند از فعالان اقتصادي با معاون اول رئيس جمهور ديدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومي اتاق بازرگانی اصفهان؛ سيد عبد الوهاب سهل آبادي در اين ديدار با اشاره به بسته حمايتي جديد دولت از توليد گفت: بسته حمايتي دولت آخرين اميد توليد كنندگان و صنعتگران براي ادامه حيات است اما در اجراي آن بايستي نكات ذيل مد نظر قرار گيرد.

اولا تسهيلات اين بسته بايد با نرخ ارزان و به آساني در دسترس توليد كنندگان و صنعتگران قرارگيرد و اختيار ستادهاي تسهيل استان ها افزايش يابد تا قوانين دست و پاگير بانك ها مانع از اختصاص منابع نگردد.

دوما با توجه به اينكه هيچ سهمي از يارانه ها به توليد تعلق نگرفت ؛ سود وام ها معوقه براي مدت مشخص متوقف گردد و تقسيط مجدد با سود جديد تنها مشكلات اين فعالان را افزايش مي دهد.

رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران ازفساد و قاچاق كالا به عنوان يكي ديگر از معضلات اساسي كشور نام بود و اظهار داشت: متاسفانه نهاد اجرايي مقابله كننده با قاچاق كالا مشخص نيست و ستاد قاچاق كالا باتلاش ها و اقدامات قابل تحسيني كه در سال هاي اخير انجام داده است هنوز نتواسته است قاچاق كالا را متوقف نمايد.

وي از شبكه توزيع كالا خواست با همدلي و هماهنگ با شبكه توليد از فروش كالاهاي خارجي علي الخصوص كالاهاي قاچاق خودداري نمايند.

رئيس اتاق بازرگاني اصفهان در بخش ديگري از سخنان خود از دولت درخواست نمود نقش بخش خصوصي درستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و شوراي اقتصاد را پررنگ تر نموده و از مشورت تشكل هاي اين بخش در تصويب آيين نامه ها و دستورالعمل ها بهره گيرد.

 


آلبوم تصاویر جلسه رئیس و آقای جهانگیری-3-95