تاریخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395
کد 806

بخشودگی جرایم مالیاتی مستقیم و ارزش افزوده

اداره ی کل امور مالیاتی استان سه شنبه شب مصادف با اولین روزه ماه مبارک رمضان میزبان هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، هیئت رئیس اتاق اصناف و خانه ی صنعت و معدن و جمعی از منتخبین بخش خصوصی استان بود.

اداره ی کل امور مالیاتی استان سه شنبه شب مصادف با اولین روزه ماه مبارک رمضان میزبان هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، هیئت رئیس اتاق اصناف و خانه  ی صنعت و معدن و جمعی از منتخبین بخش خصوصی استان بود.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در این نشست با اشاره به شعار سال رویکرد اداره ی کل امور مالیاتی را مؤدی محوری با تکیه  بر اقتصاد مقاومتی برشمرد و از بخشودگی جرایم مالیاتی مستقیم و ارزش افزوده خبر داد.

مراد امیری با اشاره به پروژه های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای اجرا در سال 95 اظهار داشت :

طرح جامع مالیاتی کشور که از بهمن ماه 1392 به صورت آزمایشی در یکی از ادارات استان بررسی و اجرا شده است در بهمن ماه سال جاری اجرایی می شود.

وی درآمدهای محقق شده ی سال 95 را حدود 70 درصد اعلام کرد و گفت:

هیچ گونه فشار مالیاتی در سال 94 صورت نگرفته است و به سمتی حرکت کردیم که حداکثر رضایت مالیاتی را به همراه داشته باشد.

تولید یک عفو عمومی مالیاتی نیاز دارد .

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با تشریح شرایط سخت حاکم بر فضای کسب و کار و تولید اظهار داشت:

در فرودین ماه امسال برای بخشودگی جرایم مالیاتی به مدیر کل محترم استان تفویض اختیار کامل شده است  فلذا ما انتظار داریم این بخشودگی ها به صورت کامل و در کمترین زمان اعلام و اجرا شود.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی شرایط فعلی بنگاه های تولیدی را سخت و نامساعد برشمرد و گفت: برای ایجاد آرامش نسبی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به نظر می رسد که به یک عفو عمومی مالیاتی نیاز داریم.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به توافق اداره ی کل امور مالیاتی با اصناف اظهار داشت:

اصناف جمعیت بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند که اداره امور مالیاتی با تمهیدات ویژه به سرعت با آن ها در خصوص میزان و نحوه دریافت مالیات توافق می کند و این در حالیست  که تمام سخت گیری ها برای بخش تولید اعمال می شود. وی با قدردانی از سلامت اخلاقی کارشناسان امور مالیاتی گفت: ما به پاکی کارشناسان اداره ی امور مالیاتی مفتخریم و از این بابت به خود می بالیم لیکن امسال که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است فشارهای مالیاتی بیشتر از هیشه مشاهده می شود.

نشست مشترک مؤدیان منتخب استان با حضور مدیر کل، معاونین، ممیزان و سرممیزان اداره ی کل استان در پی مصوبه ی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و بنابر تأکید استاندار اصفهان در سالن جلسات اداره ی کل امور مالیاتی استان تشکیل شد.

 


آلبوم تصاویر مالیات-3-95