تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1393
کد 8

رییس اتاق اصفهان : از ظرفیت های قانونی برای حل مسایل واحدهای تولیدی می توان استفاده کرد

رییس اتاق اصفهان گفت: از ظرفیت های قانونی موجود برای حل مسایل واحدهای تولیدی می توان استفاده کرد. «خسرو کسائیان»در چهل و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد:دولت می تواند با استناد به قوانین موجود مشکلات برخی از واحدهای تولیدی دچار بحران را برطرف کند.

رییس اتاق اصفهان گفت: از ظرفیت های قانونی موجود برای حل مسایل واحدهای تولیدی می توان   استفاده کرد.

«خسرو کسائیان»در چهل و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد:دولت می تواند با استناد به قوانین موجود مشکلات برخی از واحدهای تولیدی  دچار بحران را برطرف کند.

رییس اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در ارایه مشاوره به سه قوه گفت:اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند نظرات و دیدگاه های کارشناسی بخش خصوصی در خصوص مسایل اقتصادی را به سه قوه مجریه ،مقننه و قضاییه ارایه کند و در این راستا از ظرفیت های موجود قانونی مانند شورای گفتگو و کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان استفاده می کند.

کسائیان خاطر نشان کرد:بخش خصوصی بایستی از امکانات موجود برای رونق بخشیدن به فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی کشور نهایت استفاده را ببرد. 

«محمود اسلامیان»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور ‌مصوب 1343.3.19 تصریح کرد:دولت برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی می تواند از مفاد این قانون استفاده کند .

وی افزود:بر اساس این قانون هیات ویژه ای متشکل از اداره کل تعاون،کار و امور اجتماعی(نماینده وزارت کار و خدمات اجتماعی)،سازمان امور اقتصاد و دارایی استان (وزارت اقتصاد) ،معاونت برنامه ریزی استانداری(نماینده سازمان برنامه و بودجه) و اتاق بازرگانی و یک نفر کارشناس در امور صنعتی یا اقتصادی به انتخاب اداره کل تعاون و امور اقتصاد و دارایی استان تشکیل و بر اساس مفاد این قانون به مشکلات پیش آمده برای این شرکت رسیدگی و راهکارهای اجرایی تدوین شود.

اسلامیان به نقش مشورتی اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت:بیش از 20 قانون مرتبط با تولید طی چند سال اخیر اجرا نشده و متاسفانه باز هم به دنبال تصویب قانون جدید برای حمایت از تولید می باشیم.

وی افزود:مهمترین اقدام بخش های کشور برای رونق کسب و کار ،اجرای قوانین مصوب است و قانون جدیدی نیاز نیست .

 «سید عبدالوهاب سهل آبادی »نایب رییس اتاق اصفهان  در این جلسه با اشاره به بروز مسایل برای برخی از واحدهای تولیدی گفت:تشکیل هیات های ویژه در استان و رسیدگی به واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده اند،می تواند آنان را احیا و از بیکاری کارگران این واحدها جلوگیری کند.

«ابوالقاسم سرتیپی»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان از برنامه ریزی اتاق برای توسعه فضای فیزیکی متناسب با نیازهای اتاق خبرداد.

«مصطفی حجه فروش»رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به برگزاری دومین همایش مردم برای احیای زاینده رود در اتاق اصفهان گفت:کمیته آب اتاق اصفهان ذیل کمیسیون کشاورزی تلاش کرده به صورت کارشناسی مسایل و مشکلات رودخانه زاینده رود را بررسی و راهکارهای اجرایی احیای ان رودخانه   را به اطلاع مسوولین برساند.

وی از برگزاری تاتر مشارکتی بین استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در موضوع آب خبر داد و گفت: در این رویداد تلاش شد که مسایل و مشکلات دو استان پیرامون آب در فضای فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

«جعفر ذره بینی»رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در  این جلسه خواستار اولویت بندی برنامه های اتاق شد.

«مصطفی رناسی»رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان خواستار مشخص شدن فعالیت های آینده اتاق و اختصاص مکان مناسب به این فعالیت ها شد و گفت:هدف گذاری در ارایه خدمات به فعالان اقتصادی می تواند نیاز مکان متناسب با این خدمات را نیز مشخص کند.    

«سید اسماعیل محمودی »دبیرکل اتاق اصفهان در این جلسه از پایان یافتن مرحله نخست ساختمان شماره دو اتاق بازرگانی خبر داد و گفت:مرحله دوم این ساختمان به زودی آغاز می شود.

وی افزود:برای سهولت فعالان اقتصادی و دسترسی به خدمات اتاق و به دلیل کمبود فضا جهت ارایه خدمات در بخش پشتیبانی ،تشکلها و کمیسیون ها ، ساختمان شماره دو اتاق احداث می شود