تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
کد 784

معاون وزیر امور خارجه پرتغال در دیدار با نایب رییس اتاق اصفهان : با هدف توسعه روابط تجاری پرتغال و ایران ،پرواز مستقیم لیسبون به اصفهان دایر می شود

معاون وزیر امور خارجه پرتغال گفت: با هدف توسعه روابط تجاری پرتغال و ایران،پرواز مستقیم لیسبون به اصفهان دایر می شود.

معاون وزیر امور خارجه پرتغال گفت: با هدف توسعه روابط تجاری پرتغال و ایران،پرواز مستقیم لیسبون به اصفهان دایر می شود.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،جُرج کاستا اولیویرا »(Jorge Costa Oliveira) در دیدار با نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود:تاکنون دو ایرلاین بین المللی برای برقراری پرواز هوایی پرتغال و ایران اعلام آمادگی  کرده و به زودی این پروازها برقرار می شود.

وی خواستار بررسی ظرفیت های تجاری قابل سرمایه گذاری دراستان اصفهان  شد و گفت:در این راستا رایزن بازرگانی در سفارت پرتغال در ایران  مشغول فعالیت شده است تا راههای توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و پرتغال بررسی شود .

اولیویرا خاطر نشان کرد :پرتغال در صنعت انرژی و کشاوزی می تواند همکاری اقتصادی با استان اصفهان داشته باشد .

وی با اشاره به موفقیت پرتغال در صنعت توریسم گفت:شهرهای توریستی پرتغال می توانند همکاری نزدیکی با اصفهان به عنوان یک شهر گردشگر پذیر داشته باشند.

وی خواستار تبادل هیات های تجاری بین پرتغال و استان اصفهان در بخش های مختلف اقتصادی شد و گفت:ارایه اطلاعات اقتصادی از توانمندی های دو طرف می تواند به توسعه روابط اقتصادی و تجار ی دو کشور منجر شود.

«مصطفی رناسی» نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه روابط تجاری  ایران و پرتغال چندان  قابل توجه نبوده است، افزود:پس  از برجام می توان شاهد افزایش تبادلات تجاری بین ایران بویژه استان اصفهان با پرتغال باشیم .

وی اضافه کرد:استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور با وجود تحریم های اقتصادی توانسته در عرصه صنعتی رشد قابل توجهی داشته باشد ولی نیاز به تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی است .

رناسی وجود نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده در استان اصفهان را مزیت قابل توجهی برای سرمایه گذاران خارجی برشمرد و گفت:این استان در بخش فولاد ،نساجی و صنایع دریایی می تواند

روابط نزدیکی با پرتغال داشته باشد.

وی تاکید کرد:به ایران نباید به عنوان بازار 80 میلیونی نگاه کرد بلکه اتصال به بازار 400 میلیون کشورهای همسایه  از مزیت های این کشور است که بازرگانان پرتغال می توانند از آن استفاده کنند.

پرتغال واقع در جنوب غربی اروپا با 10 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت از اعضای اتحادیه اروپا است در سال 2014 نیز میزان صادرات ایران به پرتغال 41 میلیون دلار و واردات از این کشور 9 میلیون دلار بود.


آلبوم تصاویر نشست پرتغال-3-95