تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
کد 783

رییس دیوان داوری اتاق بازرگانی بین الملل: دفتر منطقه ایی داوری بین الملل در ایران راه اندازی می شود

رییس دیوان بین المللی داوری اتاق بازرگانی بین الملل (ICC)مستقر در پاریس گفت:آماده راه اندازی دفتر منطقه ایی داوری بین الملل در ایران هستیم.

رییس دیوان بین المللی داوری اتاق بازرگانی بین الملل (ICC)مستقر در پاریس گفت:آماده راه اندازی  دفتر منطقه ایی داوری بین الملل در ایران هستیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان «الکسیس مور» Alexis Mourre در دیدار با مسوولین  اتاق بازرگانی  اصفهان با اشاره به نبود مرکز مستقل داوری در منطقه خاورمیانه گفت:اغلب مراکز داوری بین الملل در فرانسه  و آمریکا مستقر است و در آسیا بویژه منطقه خاورمیانه نمایندگی این مرکز وجود ندارد .

وی افزود:ICC  از وکلا هایی با ملیت های متفاوت تشکیل شده است و برای رسیدگی به پرونده ها هیات کارشناسی تشکیل می دهد تا رسیدگی به پرونده ها  را از وجود هرگونه ابهام  دور نگه دارد.

مور  ضمن دعوت از مرکز داوری اتاق اصفهان جهت بازدید از  icc در پاریس گفت: آماده برگزاری دوره های و کارگاههای آموزشی برای وکلای مرکز داوری اتاق ایران و اصفهان هستیم.

وی یکی از مزیت های دیوان داوری بین المللی را متناسب بودن هزینه های پرداختی شاکیان بر اساس پرونده برشمرد و گفت:موسسات داوری انگلیسی بر اساس ساعت های صرف شده داور بر روی پرونده محاسبه می شود و نسبت به دیوان داوری بالاتر است.

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار تقویت روابط حقوقی بین دیوان داوری بین الملل و مرکز داوری اتاق اصفهان شد و گفت:دعاوی تجاری بخشی از تجارت و بازرگانی است و با استفاده از ابزارهای حقوق بین الملل بویژه دیوان داوری می توان از  بروز چالش های تجاری بین بازرگانان جلوگیری کرد.

«کامران پورجوهری»مسوول مرکز داوری اتاق اصفهان در این جلسه از آمادگی این مرکز جهت همکاری نزدیک با دیوان بین المللی داوری خبر داد و گفت:مرکز داوری  اتاق اصفهان توانسته در طول فعالیت خود پرونده های متعدد داخلی و خارجی را داوری کند و از این ظرفیت برای توسعه تعامل با دیوان داوری بین المللی می توان استفاده کرد.

وی خواستار امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق  اصفهان و  دیوان بین المللی داوری شد و گفت:اتاق اصفهان یکی از اتاق های فعال بازرگانی کشور است که روابط بین المللی متعددی با بازرگانان داخلی و خارجی دارد .


آلبوم تصاویر نشست ICC-3-95