تاریخ : شنبه 7 مهر 1403
کد 7826

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

هویت اقتصادی و فرهنگی شهر در هم تنیده است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هویت اقتصادی شهر جزئی از هویت فرهنگی آن است؛ لذا ضروری است به هویت شهرمان اهمیت دهیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در همایش بزرگداشت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی (مولوی) در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: به‌طورقطع تنها تاریخ پر افتخار ایران برای آیندگان به یادگار می‌ماند لذا از تمامی افرادی که برای ماندگار شدن تاریخ و تمدن ایران تلاش می‌کنند باید تقدیر کرد. اتاق بازرگانی با همه توان در خدمت افرادی است که به هویت شهر و کشور اهمیت می‌دهند و در راستای حفظ تاریخ و فرهنگ تلاش می‌کنند.
 وی ادامه داد: هویت اقتصادی شهر جزئی از هویت فرهنگی آن است؛ لذا ضروری است به هویت شهرمان اهمیت دهیم، امروز افتخار می‌کنیم که افراد بزرگی در تاریخ این کشور داریم که باید به نسل‌های آینده نیز معرفی شوند.
  
* توجه ویژه اتاق بازرگانی به موضوعات فرهنگی
 محمدرضا برکتین، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در حاشیه برگزاری این همایش اظهار کرد: اتاق بازرگانی در ادوار مختلف به بعد فرهنگ توجه داشته و دارد؛ زیرا در بخش مسئولیت‌های اجتماعی باید به این موضوع نگاه ویژه داشت، این موارد در کشور ما که فشارهای اقتصادی و... روح و روان افراد را درگیر می‌کند پرداختن به مسائلی که با ذات انسانی ارتباط خوبی دارد مورد اقبال است، همایش بزرگداشت مولانا با استقبال بسیار خوبی روبرو شد که نشان‌دهنده علاقه مردم به این موارد است.
 وی افزود: اتاق نیز به این موارد توجه داشته و بستر مناسبی در این زمینه ایجاد کرده است، جامعه تشنه این نوع برنامه‌ها است که روح و فطرت انسانی را پاک کند، لذا باید مسئولان به این موضوعات توجه کنند اتاق هم به سهم خود کمک می‌کند و آماده هر نوع همکاری هست.
 
 علی عربیان، دبیر انجمن مثنوی‌پژوهان ایران نیز گفت: همایش بزرگداشت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی (مولوی) در اتاق بازرگانی اصفهان و با حضور علاقه‌مندان به ایشان و آثار ادبی برگزار شده، مولانا از افراد تأثیرگذار و بزرگ در شعر و ادب پارسی است و بزرگداشت او توجه به تاریخ پر افتخار کشور است.
 وی در ادامه با اشاره به مشارکت اتاق بازرگانی در برگزاری این نشست عنوان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان نهادی اقتصادی و تأثیرگذار می‌تواند نقش مهمی در حمایت از فرهنگ و هنر شهر، استان و کشور داشته باشد. فضای فرهنگی کشور نیازمند حمایت مالی بخش‌هایی همچون اتاق است؛ زیرا برگزاری برنامه بزرگی همچون نشست امروز بدون کمک این نهادها امکان‌پذیر نیست.
 دبیر انجمن مثنوی‌پژوهان ایران گفت: فرهنگ می‌تواند به بهبود فضای اقتصادی هم کمک کند برای نمونه چاپ کتاب یک اقدام فرهنگی است؛ اما موضوعی اقتصادی نیز محسوب می‌شود، لذا فرهنگ و اقتصاد می‌توانند در یک جهت حرکت کنند. باید توجه داشت تاروپود افکار عمومی یک کشور تحت‌تأثیر نویسندگان و شاعران بزرگ کشور است که می‌توانند در پیشبرد اهداف کمک کنند.
 
آلبوم تصاویر همایش مثنوی پژوهان