تاریخ : شنبه 7 مهر 1403
کد 7825

سومین جلسه وحدت رویه نمایندگان اتاق در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی برگزار شد

مشکلات زیرساختی عامل طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی

سرپرست مدیریت دادرسی مالیاتی استان اصفهان گفت: مشکلات زیرساختی منجر به طولانی شدن روند رسیدگی پرونده‌های مالیاتی می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، حسن مؤمنی، سرپرست مدیریت دادرسی مالیاتی استان اصفهان در سومین جلسه وحدت رویه نمایندگان اتاق در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی با اشاره به اینکه ما به دنبال قضاوت عادلانه هستیم، اظهار کرد: ضعف رسیدگی، نیاز به آموزش، ایجاد انگیزه و حجم کار ارجاعی بسیار زیاد و قانون‌های جدید، بخشنامه‌های در حال تغییر، کار رسیدگی را دشوارتر کرده است.
 وی افزود: مأموران مالیاتی باید مرتب قوانین جدید و قبلی را کنترل و در پرونده‌ها اعمال کنند درحالی‌که برخی پرونده‌ها در حال رسیدگی با همان قوانین قبل است که با صدور بخش‌نامه‌های جدید آن مأمور مجبور توقف در رسیدگی می‌شود که نمونه این موضوع معافیت سود سپرده بانکی، قانون ارزش‌افزوده، معافیت قانون بودجه و... است.
 سرپرست مدیریت دادرسی مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: مودیان مالیاتی کار بسیار سختی دارند و طی‌کردن پروسه رسیدگی روند دادرسی را طولانی می‌کند.
 وی با تأکید به اینکه پرونده‌های بزرگ اولویت تعیین تکلیف هستند، گفت: هیئت بدوی مالیاتی به‌عنوان یکی از مراجع حل اختلاف است که به شکایت مودیان مالیاتی نسبت به برگه تشخیص و سایر تصمیمات اداره امور مالیاتی رسیدگی می‌کند در اصفهان بسیار کم است درحالی‌که حجم پرونده‌ها زیاد است.
 مؤمنی بیان داشت: البته باتوجه‌به کمبود امکانات زیر ساختی و اداری ۳۵ درصد از پرونده‌های موجود رسیدگی شده است.
وحدت رویه قانونی عادلانه، اطلاع از پرونده‌ها، آموزش مودیان، برگزاری جلسات ماهانه، رسیدگی به عملکرد هیئت‌ها به‌عنوان مرجع مستقل ابلاغ الکترونیکی در سیستم مالیاتی، رعایت عدالت و انصاف، توجه به قانون عدالت از مواردی است که در این نشست از سوی مدعوین طرح موضوع شد.