تاریخ : شنبه 7 مهر 1403
کد 7824

رئیس اتاق بازرگانی عنوان کرد

برگزاری 400 دوره آموزشی در ۶ ماه نخست سال جاری در اتاق بازرگانی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این که هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دوره متعهد شده است طی ۴ سال فعالیت خود ۴۰۰ صادرکننده تربیت کند، گفت: تاکنون حدود ۸۰ صادرکننده جوان تربیت و به جمع صادرکنندگان استان اصفهان افزوده شده‌اند.
 به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی در مراسم پایانی دومین دوره تربیت کارشناس صادرات افزود: کارشناسان صادرات به باشگاه صادرکنندگان اتاق بازرگانی ملحق می‌شوند و این باشگاه به یک جریان‌سازی صادراتی تبدیل خواهد شد تا به صادرات کالاهای استان اصفهان و همچنین تأمین ارز کشور کمک کند.
 وی با بیان این که کارشناسان صادرات باید آموزش‌هایی را که فراگرفته‌اند به یک جریان صادراتی تبدیل کنند، گفت: امروز صادرات و ارزآوری برای کشور مهم است و همه باید تلاش کنند تا صادرات کشور افزایش یابد.
 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: اتاق بازرگانی اصفهان در این دوره جریان دوره آموزشی را آغاز کرده است به نحوی که در استان‌های زنجان، یزد، خوزستان، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.
 کشانی گفت: اتاق بازرگانی اصفهان در نیمه اول امسال بیش از 400 دوره آموزشی برگزار کرده است که بعضی از دوره‌های آموزشی نظیر کارشناس صادرات ۶ ماه طول می‌کشد.
 
*صادرات کالای بی‌کیفیت به کشور آسیب وارد می‌کند

 همچنین مسعود صرامی، کارآفرین نمونه اصفهان در این مراسم گفت: اعتبار برای انسان بسیار ارزشمند بوده و کسب اعتبار در صادرات بسیار مهم است و صادرات کالای مرغوب سبب کسب اعتبار برای بازرگانان می‌شود.
 وی با بیان این که صادرات کالای بی‌کیفیت علاوه بر آسیب به بازرگان به کشور نیز آسیب وارد می‌کند افزود: کمیت در صادرات کالا مهم نیست؛ بلکه صادرات کالای باکیفیت ارزشمند است و موجب اعتبار بخشی برای بازرگان و نیز کشور می‌شود.
 او به فراگیران دوره کارشناس صادرات توصیه کرد: هر یک از شما ۱۰ نفر دیگر را آموزش دهید تا به رشد اقتصادی کشور کمک شود.
 این کارآفرین نمونه اصفهان از صادرکنندگان به‌عنوان سربازان جبهه اقتصاد ایران نام برد و گفت: صادرکنندگان با ارزآوری به اقتصاد کشور کمک می‌کنند تا کشور دچار آسیب نشود.
 دومین رویداد مهارت‌محور کارشناس صادرات اتاق بارزگانی اصفهان از اسفندماه ۱۴۰۲ شروع شد و تا مهرماه ادامه داشت و فراگیران در این دوره آموزش کاربردی صادرات را طی ۲۵۰ ساعت فراگرفتند.