تاریخ : پنجشنبه 5 مهر 1403
کد 7820

معاون استاندار اصفهان در کمیسیون انرژی و صنایع پترو پالایشی اتاق بازرگانی عنوان کرد

سبد انرژی استان در اختیار خود استان قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در سومین نشست کمیسیون انرژی و صنایع پترو پالایشی اتاق اصفهان گفت: سبد انرژی استان باید در اختیار خود استان قرار گیرد و این درخواست به وزیر نیرو منتقل شده است.
 به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در سومین نشست کمیسیون انرژی و صنایع پتروپالایشی اتاق اصفهان که در شرکت نمایشگاه‌های اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در مهرماه سال گذشته یک نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی وارد مدار شد و فاز دوم همین نیروگاه با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات امسال وارد مدار شد و در کنار آن برخی از مجموعه‌های صنعتی تولید برق با انرژی خورشیدی ایجاد شدند.
 وی ادامه داد: چندین بار به وزیر نیرو پیشنهاد شد که سبد انرژی استان در اختیار خود استان قرار گیرد تا رقابت ایجاد شود؛ اما وزیر قبلی چندان موافق نبود؛ اما مجدد استانداری اصفهان به وزیر جدید نامه زده است که به نظر می‌رسد با دید باز بیشتری به این مقوله نگاه شود.
 معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی شود، حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید برای استان تعریف می‌شود بر همین اساس از دولت درخواست کردیم از منابع ایجاد شده از طریق صرفه‌جویی برای خود استان هزینه شود.