تاریخ : چهارشنبه 4 مهر 1403
کد 7813

رئیس کمیسیون انرژی و صنایع پتروپالایشی اتاق بازرگانی اصفهان:

صنایع در بدترین دوران خود در ناترازی‌های برق به سر می‌برند

رئیس کمیسیون انرژی و صنایع پتروپالایشی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صنایع در حال حاضر در بدترین دوران خود در ناترازی‌های برق به سر می‌برند و این به عمر چهارساله دولت‌ها بر می‌گردد؛ زیرا دولت‌ها گریز از اقدامات بنیادی دارند.
 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گل شیرازی، عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون انرژی و صنایع پتروپالایشی اتاق بازرگانی اصفهان در همایش ملی ناترازی صنعت برق و آینده اقتصاد ایران با تأکید به اینکه در کل کشور در همه موضوعات از بازار مالی تا صندوق بازنشستگی گرفته تا حامل‌های انرژی دچار ناترازی هستیم، گفت: صنایع در حال حاضر در بدترین دوران خود در ناترازی‌های برق به سر می‌برند و این به عمر چهارساله دولت‌ها بر می‌گردد؛ زیرا دولت‌ها گریز از اقدامات بنیادی دارند؛ زیرا معتقد هستند این موج نارضایتی مردمی به همراه دارد.
 وی با اشاره به اینکه ما نیاز به یک رفاه بلندمدت در دوران ناترازی انرژی داریم، افزود: دولت نیاز به یک همدلی دارد و این در حالی است که نرخ سرمایه‌گذاری در کشور منفی شده است و شرایط هم برای مردم، بنگاه‌های اقتصادی و سیاست‌گذاران سخت شده است.
گل شیرازی تصریح کرد: راه‌حل احداث نیروگاهی نیز نیاز به تولید گاز دارد و ما باید بررسی کنیم که آیا ما توانایی تأمین گاز را داریم و از سوی دیگر نظام تأمین مالی، بازار سرمایه و پول و تخصیص بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری‌ها  همراهی می‌کنند.
 وی با اشاره به پرداخت‌ نشدن خسارت ناترازی به صنایع باوجود قانون جبران خسارت گفت: برنامه‌ریزی‌های ما در کشور بر اساس سه اصل سیاست‌گذار، بنگاه و سطح خانوار است و این در حالی است که بخش سیاست‌گذار و مصرف بهینه انرژی در کشور ما اجرا نشده در صورتی که باید این قسمت ساماندهی شود.
 رئیس کمیسیون انرژی و صنایع پتروپالایشی اتاق بازرگانی اصفهان بیان داشت: اصفهان یک شهر صنعتی است و سال گذشته صنایع با برق منطقه‌ای توافق یک‌روزه برای صرفه‌جویی داشتند که این روند به سه روز در سال جاری رسید و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی تجدیدپذیر نیز نیاز به منابع مالی دارد درصورتی‌که صنایع متضرر هستند و منابع مالی ندارند.